Autor: Alyona Stadnik • 15. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sillamäe sadam hakkab Muugale konkurentsi pakkuma

Pool Silmeti müügist saadud rahast investeeritakse Sillamäe sadamasse, kuhu on tulemas uus üldkaupade ja konteinerite terminal.

"Praegu on Sillamäe sadamas hästi välja arendatud naftasaaduste terminal ning vedelkeemia terminal. Järjekord on jõudnud kõige kaasaegsema üldkauba- ja konteineriterminali väljaehitamise kätte, oleme vajutanud investeerimisnupule," kommenteeris Silmeti endine suuromanik ning Sillamäe Sadama ASi nõukogu esimees Tiit Vähi.

Vähi on öelnud, et 63 miljonit eurot, mis saadi Silmeti müügist, liigub Sillamäe sadama väljaehitamisse ja soojuselektrijaama. Augustis hakatakse ehitama Sillamäe Sadama konteineri- ja üldkaupade terminali, mille üldmaksumus on 30 miljonit eurot.

Sillamäe sadamat arendatakse vastavalt üldplaanile ja projektile. "Kõikide uute suurte investeeringute otsustamisel vaadatakse, kuidas ta sobib üldplaani," rääkis Vähi.

Reedel sõlmis Nordeconi AS lepingu sadama infrastruktuuri teise etapi töödeks, mille maksumus on 20 miljonit eurot. Vähi selgitas, et lepingut ei ole veel tehtud merepõhja süvendamise, mõne raudtee ning teede jaoks. "Neid lepinguid tehakse siis, kui on õige aeg," ütles Vähi.

Sillamäe sadama kaudu liigub 95% ulatuses Ida-Lääne transiitkaup, umbes 5% moodustab kohalik ja Põhja-Lõuna suunal liikuv kaup. "Me teeme koostööd kõikide nendega, kes tahavad vedada konteineri- ja üldkaupa ning naftasaadusi Venemaa ja Euroopa vahel või SRÜ maade ja Euroopa vahel," rääkis Vähi tulevikust.

Sillamäe Sadam hakkab nüüd pakkuma konkurentsi Muuga sadamale. Vähi märkis, et kaupa jätkub kõikidele ning väike konkurents suurendab sõprust. "Probleem ei ole mitte konkurents Muuga ja Sillamäe vahel, vaid selles, kuidas me saame piiriületuse paremaks. Sellega on probleeme nii raudtee- kui ka maanteetranspordil," põhjendas Vähi.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on konteineriterminalidel tulevikus väga suur perspektiiv. "Praegu liigub Läänemere sadamate kaudu umbes 4,5 miljonit TEUd. Prognoosid ütlevad, et kolme-nelja aasta pärast võiks see olla 10 miljonit TEUd," rääkis Kaljurand.

Ta märkis, et terminali ressurssi on vaja siia piirkonda juurde ning ju siis Sillamäe sadamal on oma partner, kelle tarbeks nad seda ehitavad. "Konkurentsis tuleks pakkuda head teenust ning klient ei liigu kuskile. Konkurents on tervendav jõud ning sellest võidavad alati kaubasaatjaid ja lõppkokkuvõttes ka lõpptarbijad, kelle jaoks teenus odavamaks läheb," lausus Kaljurand.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077