Autor: Jaana Pikalev • 11. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee ostab 16 uut manöövervedurit Hiinast

Eesti Raudtee nõukogu kinnitas juhatuse ettepaneku osta tütarfirmale EVR Cargo 16 uut manöövervedurit DF7G-E Hiina äriühingute konsortsiumilt CCOEC/BRE. Tehingu maksumus on 30,2 miljonit eurot, teatas ettevõte.

Väljakuulutatud rahvusvahelisele hankele laekus kevadel kolm pakkumist,

millest kaks kvalifitseerusid. Esimene uus vedur peab hanke kohaselt jõudma Eestisse tüübikatsetusteks järgmise aasta esimeses pooles. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta teises kvartalis.

Hange korraldati põhjusel, et praeguse manöövervedurite pargi ressurss on

ammendunudmas. EVR Cargos kasutatavad Tsehhi päritolu manöövervedurid ontoodetud läinud sajandi 60ndatel aastatel, kuid on sisuliselt II ilmasõja-aegse tehnoloogia järgi valmistatud mudelid, mille pidamisel ning remontimiselpole majanduslikku põhjendust. Näiteks viimastel aastatel on vanademanöövervedurite remondikulud tõusnud juba kahekordseks ning kasvaks tulevikus veelgi.

Nimetatud vedureid ega nende originaalosi enam ei toodeta. Eesti Raudtee

kogemusel puudub lähiregioonis ka remondibaas, mis suudaks antud veduritüüpipiisava kvaliteediga remontida. Kui kulutada vana veduri kapitaalremondiks võirenoveerimiseks ka pool uue veduri hinnast, siis tulemuseks on ikkagi IIilmasõja-aegne ning toonastele tehnistele näitajatele ja kvaliteedile vastavvedur, millel puudub piisav töökindlus.

Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo on vedurite hanget ette valmistades

teinud kaks aastat väga põhjalikku tööd.

Kuigi uute vedurite parim pakkuja on Hiina ettevõte, siis sisuliselt saavad

Hiina rauast toodetavad vedurid peale USA mootorid ja Euroopas toodetudagregaadid. Ostetavate vedurite parameetrid vastavad Euroopa Liidus ja endisesNSVL-is kehtestatud standarditele ning Eesti Raudtee vajadustele. Uued veduridon moodsad, efektiivsed ja ökonoomsed ning annavad olulist kokkuhoidukütusekulu, hoolduse ja remondi osas.

China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) on Hiina riigi omanduses olev äriühing, mis läbi konsortsiumilepingute vahendab Hiina masinaehitusettevõtete toodangut teistesse riikidesse. Samuti juhib suuri

infrastruktuuri projekte väljaspool Hiinat ja välisinvesteeringute kaasamisegaprojekte Hiinas.

Konsortsiumi teiseks liikmeks on 1987. aastal asutatud veduritootja Beijng

Feb.7th Railway Transportation Equipment Co., Ltd (BRE), kes on Hiina ükskahest suurest raudteetranspordivahendite projekteerijast, disainijast,tootjast, remontijast ja müüjast kauba- ning reisijateveo tarbeks. Kokkutoodab ettevõte aastas 300 vedurit, 60 teeremondimasinat ja remondib 100vedurit.

Eelmistel aastatel olid EVR Cargo investeeringud suunatud eelkõige vagunite

ostmiseks. Viimane suuremahuline investeering vedurite soetamiseks toimuskümmekond aastat tagasi, mil Eesti Raudtee ostis USA vedureid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077