Autor: Jaana Pikalev • 10. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hinnang: Isehakanud tankerid toovad Venemaalt kütust 13 miljoni euro eest aastas

Peterburi Eesti Ettevõtjate klubi tegi tagasihoidliku arvutuse, mis ütleb, et arvatavasti läheb Venemaa piiril toimuva kütuseäri tõttu välja Eestist vähemalt 13 miljonit eurot aastas.

Möödunud nädalal pöördusid Peterburi Eesti Ettevõtjad eesotsas Urho Rätteliga Eesti valitsuse poole kuna pole rahul 1. augustist kehtima hakkava piiriületuskorraga.  Oma pöördumises tõid nad välja veel märksõnana piiriületusel isehakanud kütusevedajad.

Seoses isehakanud nn tankeritega tegid ärimehed ka tagasihoidliku arvutuse, milles tuginesid piirivalve suulisele infole.

"Sel aastal ületas Narva piiripunkti keskmiselt 450 autot päevas. (Kui poleks silla remonti olnud, oleks ületamiste keskmine arv 600). Eesti numbritega piiriületajatest 85% keerasid kohe otsa ringi ja tulid bensiini, viina ja tubakaga tagasi Eestisse. Seega, keskmiselt 383 autot keeras samal päeval otsa täis bensiinipaagiga ringi.

Arvestame, et keskmine autopaak on 90 liitrit. (Palju on nende seas lihtsalt ümber tehtud paakidega kaubikuid) Korrutame 383 x 90 saame 35 010 liitrit maksuvaba kütust tuuakse Eestisse sisse ainuüksi sõiduautode poolt, ja ainuüksi Narva piiripunktist! Kütuse hind Venemaal on keskmiselt 0,7 eurot liiter.

Eestist läheb välja päevas 35 010 liitrit x 0,7 eurot ehk 24 507 eurot. Aastas teeb see 24 507 eurot x 365 = 8 945 055 eurot!

Arvestusest on välja jäänud bussid, mis sõidavad tühjalt paagiga 500 liitrit ja Lõuna-Eesti piiripunktid. See on oletatavasti (kuna pole kursis Lõuna-Eesti piiriületuse tihedusega) veel 1/3 lisa. Seega, arvatavalt läheb bensiinivedajate tõttu välja Eestist vähemalt 13 miljonit eurot," kirjeldavad ettevõtjad oma pöördumises.

Veelgi enam viitavad nad, et sellise summa igal aastal Venemaale välja viimine mõjutab juba Eesti julgeolekut. "Kui silmade kinni paneku põhjus on hirm Ida-Virumaa töötuse ees, ja laseme neil vedada odavat bensiini, kuna ei suuda riiklikul tasandil seal tööhõivet korraldada, on see viitsütikuga pomm. Sest iga uus põlvkond kasvatab taas bensiinivedaja, kes ei tahagi tööle hakata, sest nii on ka elu mugav," ütleb Rättel.

Ettevõtjad pakuvad, et neil on omapoolne välja pakkuda lihtne lahendus, kuidas järjekorrast lahti saada.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077