USA transpordisektor väljendas eile oma viha ELi plaani laiendada emisioonikaubandusplaani ETS ka lennundusele, vahendab IFW. Selle kohaselt peaksid alates jaanuarist kõik Euroopa Liidu õhuruumi läbivad, siit õhku tõusvad ja maanduvad lennufirmad plaaniga liituma ja ostma õigust teatud koguse süsihappegaasi emiteerimiseks. Ameerika lennufirmade hinnangul maksab selline plaan lennufirmadele järgmise üheksa aasta jooksul kolm miljardit USA dollarit ehk umbes kaks miljardit eurot.
Ookeanitagused kolleegid - Lennuametist, Siseministeeriumist ja USA pilootide ning lennufirmade assotsiatsioonist - põrmustasid eile plaani, nimetades seda ebaseaduslikuks, ebaõiglaseks ja meelevaldseks.
Transpordi ja taristukomitee esimees John Mica kommenteeris, et sõnum Kongressilt ja USA Valituselt on ühene ja selge: USA ei osale selles haiges ja ebaseaduslikus programmis. "ELi plaan on meelevaldne ja moonutab rahvusvahelist õigust, kahjustades USA lennufirmasid ja lennundussektori töökohti."
Nancy Young, Ameerika Õhuvedude Assotsiatsiooni asepresident keskkonnaalal lisas, et Ameerika lennufirmad peaksid maksma ELi laekasse enam vahemikus 2012 kuni 2020 3,1 mld dollarit, mis seab ohtu 39 200 töökohta USA lennunduses.
Euroopa Lennuliinide Assotsiatsioon hoiatas samuti, et ETS võib moonutada konkurentsi. Ühenduse peasekretär Ulrich Schulte-Strathaus kommenteeris, et ETSiga ELi ja USA vahel pingete õhutamise asemel võiksid pooled hoopis mingi üleilmse lahenduse välja mõelda.
IFW andmeil tunnevad ETSi pärast muret ka Venemaa ja Hiina lennufirmad. "Hiina selle plaaniga ei liitu, sõltumata tagajärgedest," kommenteeris Rahvusvahelise Õhuvedude Liidu (IATA) kohtumisel Hiina Lennuvedude Assotsiatsiooni asepeasekretär Chai Haibo.
ETS käivitus 2005. aastal.