President Dalia Grybauskaite rõhutas pärast kohtumist, et Baltikumi ja Euroopa transpordi seotus on üks Leedu peamisi eesmärke ning Rail Baltica ja Via Baltica on lisatud prioriteetsete projektide nimekirja.
"Omavaheline ühenduvus Euroopa Liidu transpordisüsteemiga on Leedu jaoks prioriteet. Transpordisektoris, nagu ka energiasektoris, ei saa Leedu ja teised Balti riigid seista isoleeritult. Meil on seetõttu tugevad ootused, et strateegiliselt olulistele projektidele on tagatud Euroopa toetus," kommenteeris president.
Lisaks arutati kohtumisel Euroopa Komisjoni loodavat ühtset Euroopa transpordiruumi direktiivi, ELi transpordipoliitika valget paberit ning uue ELi finantsperspektiivi läbirääkimiste ettevalmistusi.
Euroopa laiusega raudtee Poola piirist kuni Kaunaseni maksab Leedu majandusministeeriumi tetael 850 miljonit litti. Osa sellest kulust kaetakse Euroopa Liidu abiga. Leedu otsib ELilt abi aastateks 2014-2020 Euroopa laiusega raudtee Kaunasest Läti piirini ehitamiseks.
Euroopa ehk nn standardne rööpmelaius (1425 mm) on maailmas kõige enam levinud, moodustades kuni 60% rööpmetaristust. Leedus, ja ka Eestis, kasutatakse Vene standardit ehk 1520 mm.