Massipiirangu tõstmise arutelud takerduvad endiselt teede halva seisukorra taha 

Riigikogu majanduskomisjonis eile arutlus all olnud raskeveokite massipiirangute tõstmise teemal nentis maanteeamet ja komisjoni liikmed, et teede kandevõime ning taastusremondi sagedus pole piisavad.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindaja Taivo-Ahti Adamson selgitas, et raskeveokite massipiirangute suurendamise küsimus seoses taristu võimaluste ja olukorraga on olnud tähelepanu all juba pikemat aega. Probleemidele on lahendust otsitud koos asjaomaste organisatsioonidega.

Maanteeameti esindaja Andri Tõnstein nentis, et tema hinnangul võib põhi-ja tugimaanteede kandevõime seisukorda hinnata rahuldavaks. Olukorra teeb probleemseks, et nõrgemad lõigud ei asu koos, vaid sageli vaheldumisi tugevamate lõikudega. Tõnstein selgitas, et praegune lubatud raskeveokite kogumassi piir – 44 tonni – on sildadele piisav koormus. Seetõttu üle 52 tonni kogumassiga sõidukeid meie riigimaanteede sildadele tervikuna käesoleva aja seisuga ei tohi lubada. Tõnsteini sõnul tuginevad need mitmele uuringule. Probleemidele lahenduste otsimiseks on töös veel täiendavad analüüsid.

Oma seisukoha ütlesid komisjoni istungil välja autoettevõtjate liidu, erametsaliidu, metsa- ja puidutöötlemisliidu ja RMK esindajad. Nad selgitasid, et täismassipiirangu muutmine lubaks olemasolevate puiduveomahtude puhul hoida kokku märkimisväärse summa transpordikuludest. See aga avaldaks olulist mõju toode tehindadele ja ettevõtete konkurentsivõime tõstmisele.

 Majanduskomisjoni liikmed Urmas Reinsalu, Lembit Kaljuvee, Urve Palo, Arto Aas, Olga Sõtnik, Toomas Tõniste ja Kalev Lillo tõid välja olulised aspektid arutlusel olnud küsimuses. Nenditi, et vaatamata maanteede läbisõidusageduse vähenemisele ja ettevõtjatele soodsamatele tegutsemisvõimalustele, peab koormuse suurendamisse suhtuma läbimõeldult, sest senine teede taastusremondi sagedus ei ole piisav tagamaks kõikide maanteekatendite laitmatut tööd ka praeguse liikluse korral. Mõttevahetuse käigus olid kõne all probleemiga seotud erinevaid aspekte alates teede ja sildade kandevõimest ja lõpetades liiklusohutusega.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0834242
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0959244
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613371
Filipiinide peeso PHP 59,97 -0.0499983
Hiina jüaan CNY 7,92 -0.0164135
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0626447
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0956512
Iisraeli seekel ILS 4,22 -0.0638963
India ruupia INR 82,16 -0.0231197
Indoneesia ruupia IDR 16659,92 -0.1168507
Islandi kroon ISK 140,44 0.0427411
Jaapani jeen JPY 128,53 -0.2251203
Kanada dollar CAD 1,50 0.0533049
LAV rand ZAR 15,98 -0.1293314
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,37 0.555004
Malaysia ringgit MYR 4,78 -0.1191447
Mehhiko peeso MXN 23,04 0.120361
Norra kroon NOK 9,63 -0.047754
Poola slott PLN 4,32 0.0092702
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0427953
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0107239
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0319203
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0562366
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0700832
Taani kroon DKK 7,46 0.0040213
Tai baht THB 37,60 0.2078919
Tšehhi kroon CZK 25,97 0.0077009
Türgi liir TRY 6,10 0.213612
Ukraina grivna UAH 31,64 -0.0963123
Ungari forint HUF 321,52 -0.0342008
USA dollar USD 1,14 -0.1050972
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3014591
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.1039674
Vene rubla RUB 75,29 0.0216545

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018