Massipiirangu tõstmise arutelud takerduvad endiselt teede halva seisukorra taha 

Riigikogu majanduskomisjonis eile arutlus all olnud raskeveokite massipiirangute tõstmise teemal nentis maanteeamet ja komisjoni liikmed, et teede kandevõime ning taastusremondi sagedus pole piisavad.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindaja Taivo-Ahti Adamson selgitas, et raskeveokite massipiirangute suurendamise küsimus seoses taristu võimaluste ja olukorraga on olnud tähelepanu all juba pikemat aega. Probleemidele on lahendust otsitud koos asjaomaste organisatsioonidega.

Maanteeameti esindaja Andri Tõnstein nentis, et tema hinnangul võib põhi-ja tugimaanteede kandevõime seisukorda hinnata rahuldavaks. Olukorra teeb probleemseks, et nõrgemad lõigud ei asu koos, vaid sageli vaheldumisi tugevamate lõikudega. Tõnstein selgitas, et praegune lubatud raskeveokite kogumassi piir – 44 tonni – on sildadele piisav koormus. Seetõttu üle 52 tonni kogumassiga sõidukeid meie riigimaanteede sildadele tervikuna käesoleva aja seisuga ei tohi lubada. Tõnsteini sõnul tuginevad need mitmele uuringule. Probleemidele lahenduste otsimiseks on töös veel täiendavad analüüsid.

Oma seisukoha ütlesid komisjoni istungil välja autoettevõtjate liidu, erametsaliidu, metsa- ja puidutöötlemisliidu ja RMK esindajad. Nad selgitasid, et täismassipiirangu muutmine lubaks olemasolevate puiduveomahtude puhul hoida kokku märkimisväärse summa transpordikuludest. See aga avaldaks olulist mõju toode tehindadele ja ettevõtete konkurentsivõime tõstmisele.

 Majanduskomisjoni liikmed Urmas Reinsalu, Lembit Kaljuvee, Urve Palo, Arto Aas, Olga Sõtnik, Toomas Tõniste ja Kalev Lillo tõid välja olulised aspektid arutlusel olnud küsimuses. Nenditi, et vaatamata maanteede läbisõidusageduse vähenemisele ja ettevõtjatele soodsamatele tegutsemisvõimalustele, peab koormuse suurendamisse suhtuma läbimõeldult, sest senine teede taastusremondi sagedus ei ole piisav tagamaks kõikide maanteekatendite laitmatut tööd ka praeguse liikluse korral. Mõttevahetuse käigus olid kõne all probleemiga seotud erinevaid aspekte alates teede ja sildade kandevõimest ja lõpetades liiklusohutusega.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.081962
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.053945
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051135
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.3946422
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2180629
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0560708
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0525083
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0572396
India ruupia INR 81,34 0.4867382
Indoneesia ruupia IDR 16163,88 0.3352603
Islandi kroon ISK 137,61 -0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,66 -0.0721443
Kanada dollar CAD 1,51 0.2457002
LAV rand ZAR 15,77 0.2123007
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,56 0.1938894
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0513622
Mehhiko peeso MXN 21,74 0.2305295
Norra kroon NOK 9,73 0.0750612
Poola slott PLN 4,29 -0.0675865
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0224139
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0744095
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1165879
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2266803
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0265064
Taani kroon DKK 7,47 0.0267982
Tai baht THB 36,14 0.1474289
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0469098
Türgi liir TRY 6,06 0.0924642
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0525792
Ungari forint HUF 317,70 -0.0597691
USA dollar USD 1,14 0.1232286
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3975082
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0492065
Vene rubla RUB 75,49 0.353596

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019