Maanteeamet likvideerib roopaid uue tehnoloogia abil 

Sel nädalal alustati Tallinna-Narva maanteel uue teemasinaga Rooparemixer teekatte remonti, mille käigus tasandatakse roopad ligi 38 kilomeetril Maardu ja Kuusalu vahelisel teelõigul. Uus tehnoloogia on Eestis varem kasutatust odavam ja keskkonnasäästlikum ning võimaldab teha teeremonti liiklust vähem häirides.

„Seni Eestis kasutusel olnud tehnoloogia järgi freesiti kumbki roobas eraldi välja ja täideti asfaltseguga (põhiliselt linnades, maanteedel) või valuasfaldiga (maanteedel),“ selgitas Maanteeameti põhja regiooni direktori asetäitja Aivo Salum enne uue tehnoloogia maale toomist valitsenud olukorda. Tema sõnul oli valuasfaldi puhul probleem see, et tee haardetegur ja tasasus kannatasid. „Nüüd kuumutame me roopa põhja u 3 sentimeetri sügavuselt, freesime selle lahti, segame freespurusse uut asfaltbetooni ning laotame sama masinaga uuesti maha,“ rääkis Salum.

Uue tehnoloogia eelis on tema sõnul see, et kui enne kippus tee külmalt täidetud vuugi koha pealt lagunema, siis nüüd sellist probleemi enam ei ole. Samas jääb tee ühtlaselt tasaseks ja remonditud kohtades pole karta suuremat libedust. Lisaks kulutavad sõidukite naelrehvid esimese remondijärgse talvega bituumenikihi ära ning täidetud roopad jäävad vaevumärgatavad.

Uus tehnoloogia on ka tunduvalt keskkonnasõbralikum, sest tekkinud freespuru kasutatakse samas kohas kohe ära ja see vähendab olulisel määral materjali kulu – jääb ära uute materjalide kaevandamine ja juurdevedu.

Oluline on ka see, et tänu tööprotsessi kiirusele häiritakse tunduvalt vähem liiklust (kui võrrelda pindamistöödega) ning pole vajadust teed remondi ajaks sulgeda.

Rooparemixeri jõudlus on 2,5 jooksvat kilomeetrit, st 5 km jagu roobast päevas ning töö hind vana tehnoloogiaga võrreldes märksa odavam.

Soomes on Rooparemixerit kasutatud juba ligi 14 aastat ning Eestis alustati sellega tööd möödunud nädalal Tallinna-Tartu maanteel Vaidas, kus sellega remonditi ära 4,6-kilomeetrise maanteelõigu esimene sõidurada. Sel nädalal jätkati masinaga remonttöid Tallinna-Narva maanteel, kus mõlemal sõidusuunal tehakse korda kokku ligi 38 km jagu esimest sõidurada.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.3401789
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.6915954
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005114
Filipiinide peeso PHP 59,96 0.0350385
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1735841
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0224333
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0175124
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.2787573
India ruupia INR 80,91 0.032144
Indoneesia ruupia IDR 16142,56 -0.10551
Islandi kroon ISK 137,04 -0.4214504
Jaapani jeen JPY 124,31 -0.2487562
Kanada dollar CAD 1,52 0.3111965
LAV rand ZAR 15,78 0.4571181
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,16 -0.3486972
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4517621
Mehhiko peeso MXN 21,74 -0.1345747
Norra kroon NOK 9,77 0.3968295
Poola slott PLN 4,28 -0.0256889
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0693109
Rumeenia leu RON 4,73 0.4951337
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.4652218
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0353045
Taani kroon DKK 7,47 0.0214339
Tai baht THB 36,11 -0.0666897
Tšehhi kroon CZK 25,62 0.1994681
Türgi liir TRY 6,07 0.3124948
Ukraina grivna UAH 31,49 -0.9662292
Ungari forint HUF 317,99 0.2395738
USA dollar USD 1,14 -0.0351989
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0533397
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0778019
Vene rubla RUB 75,54 0.1795618

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019