Schenkeri käive kasvas 50%

Saksamaa suurkontserni kuuluva Eesti ekspedeerimisfirma AS Schenker transpordimaht tõusis mullu kriisieelsele tasemele. firma müügitulu paisus masu põhja ehk 2009. aastaga võrreldes lausa ligi 50% ning ärikasum neljakordistus.

Eesti suuremate ekspedeerimisfirmade hulka kuuluva Schenkeri müügitulu oli mullu 477,4 miljonit krooni, mis on 49,6% suurem kui tunamullu. Ärikasum (EBIT) oli mullu 13,1 miljonit krooni, mis on üle nelja korra suurem 2009. aastal teenitud 3 miljonist kroonist, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest (vt. ka jooniseid).

Firma märgib aruandes, et maanteetranspordis taastus 2010. aastal tegevusmaht praktiliselt majanduslanguse eelsele tasemele. Mahu kasvu tingis eelkõige ekspordi kasv, kus veomaht isegi ületas languseelset. Impordi taastumine ei olnud niivõrd jõuline. Tulenevalt viimasest tekkisid tasakaaluprobleemid eri suundade vahel ning ekspordimahus oli ülekaal märgatav. Suurenes ka Eestis makstud vedude osakaal.  "Lõppenud majandusaastat iseloomustab tugev hinnasurve klientide poolt. Teiselt poolt oli tunda ka aasta lõpus tekkinud vedajatepoolset hinnasurvet. Viimane oli tingitud nii kütusehindade olulisest kallinemisest kui ka veomahtude taastumisest," kirjeldab ettevõte.

Samas märgitakse, et erinevalt maanteetranspordist püsisid logistika ja laotegevus 2010. aastal endiselt madalseisus.
Olemasolevate klientide mahud püsisid stabiilselt olemasoleval tasemel.
Nagu maanteetranspordis, nii iseloomustab ka logistika tegevusvaldkonda klientidepoolne tugev hinnasurve nii olemasolevate kui ka uute klientide seas. Laoteenuste pakkujate ja vabade laopindade ülekülluse tõttu turul olid klientide ootused teenusehindade osas sageli allpool omahinna taset.

2010. aasta tõstis nõudlust ja tervikuna kontinentidevahelist kaubavahetust ning Schenkeri lennu- ja meredivisjon sai selgelt osa aktiviseerunud kaubandusest ja üldisest kasvanud nõudlusest. Massiivne mahukasv nii lennu- kui ka meretranspordis pani proovile väljatöötatud tootmislahendused ja -ressursid. Kiire ja efektiivne reageerimine tähendas võimalust kasvatada divisjoni mahte oluliselt enam kui planeeritud, mis andis märku asjaolust, et lennu- ja meredivisjon on suutnud säilitada turupositsiooni.

Schenker märgib, et 2010. aastal suudeti kasvatada kliendiportfelli kõikide teenuste lõikes. Lennu- ja mereveo hindades valitses pigem tõusev trend, kuid sellele vaatamata sundis konkurents kaalutlevamale hinnapoliitikale nii mere- kui ka lennutranspordis. Kindlasti võib aga öelda, et mõlemad transpordiliigid muutusid kliendile oluliselt kallimaks võrreldes 2009. aastaga.

Tulevikku vaadates kirjutab ettevõtte aruandes, et 2011. aastalt ei ole oodata maanteetranspordimahu sama kiiret kasvu, kuna suurem taastumine on juba toimunud.

Schenker kavatseb jätkata investeeringuprojektidega, mis peatati 2009. aastal. 2011. aastal on plaanis lõpule viia Tartu terminali laienduse ehitus ning
alustada Jõhvi terminaliprojekti ettevalmistust. Mõlemad on aluseks firmae turupositsiooni parandamisele ja tugevdamisele siseriiklikus maanteetranspordis.

Laologistikas loodab firma saada juurde uusi kliente ja parandada ladude täiteastet.

Ja nagu varem on Logistikauudised ka kirjutanud, siis plaanib Schenker strateegilise eesmärgina alustada 2011. aastal raudteeteenuste arendamisega, mille eesmärk on selgete toodete väljatöötamine ja
klientidele pakkumine. Aktiivne huvi selle valdkonna teenuste vastu on ettevõtte hinnangul olemas.

AS Schenker kuulub kontserni Deutsche Bahn AG, mis on Saksamaa Liitvabariigi omanduses olev ülemaailmne transpordi-, raudteeveo- ja logistikaettevõtete grupp. Ettevõte tegevjuht Eestis on Meelis Arumeel.

 

Galerii

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.3212801
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.8486696
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102281
Filipiinide peeso PHP 60,01 0.1184636
Hiina jüaan CNY 7,74 0.2344681
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.030285
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0269422
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.3287906
India ruupia INR 80,97 0.1050862
Indoneesia ruupia IDR 16152,51 -0.0439367
Islandi kroon ISK 137,04 -0.4214504
Jaapani jeen JPY 124,25 -0.2969026
Kanada dollar CAD 1,52 0.3310601
LAV rand ZAR 15,82 0.7251498
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,32 -0.3362715
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.5138526
Mehhiko peeso MXN 21,77 -0.0050523
Norra kroon NOK 9,77 0.3999136
Poola slott PLN 4,28 0.0116768
Rootsi kroon SEK 10,26 0.116169
Rumeenia leu RON 4,73 0.5610098
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0647626
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.5446499
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0088261
Taani kroon DKK 7,47 0.0120566
Tai baht THB 36,10 -0.0993428
Tšehhi kroon CZK 25,65 0.3285357
Türgi liir TRY 6,06 0.2595857
Ukraina grivna UAH 31,52 -0.8586607
Ungari forint HUF 318,00 0.2427261
USA dollar USD 1,14 0.0263992
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1185326
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0982761
Vene rubla RUB 75,53 0.16325

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019