Vare: Eesti on abisadam

Läti Raudtee juht Ugis Magonise sõnul kasvab Venemaalt tulevate kaupade veomaht pidevalt ja Läti ei tule sellega raudtee läbilaskevõimekust tõstmata varsti enam toime. Äripäev küsis Raivo Varelt, miks just Läti on osutumas Venemaa koridoriks?Kuidas see mõjutab Eestit?

Järgneb Raivo Vare kommentaar:

Esiteks, Venemaa-poolsed poliitilised eelistused, mida Läti pool toetab. Näiteid on küllaga: viimastest raudtee-alastest vast Läti poliitikute üksmeelne Moskva-Riia kiirraudtee prioritiseerimine. See siiski on reisijateveoks, mitte kaubaveoks. Muuseas, nad on alati prioritiseerinud Ida-Lääne suunda ja on sellepärast läbi aegade olnud Põhja-Lõuna (RailBaltica) suunal skeptilised ning pole eriti ka sellesuunalisse taristusse tahtnud investeerida. Ning ka teiste riikide pingutusi mitte eriti toetanud, mis on ka pidurdanud RailBaltica kui tervikprojekti arengut. Üks põhjuseid, miks viimane tasuvusuuring eurorahadega finantseeritud raporti koostamise projekt RailBaltica osas anti neile korraldada, oligi nende üleüldine skepsis, mida RailBaltica sõprade poolt „seestpoolt“ loodeti paremini mõjutada. Nüüd on see ida-suunaline kaubaveotee taristu rahastamine ohtu sattunud ja on vaja ka tehnilisi argumente, et tagada ka edaspidi selle eelisfinantseerimine, mida Magonis taga ajabki.

Teiseks, nad on olnud erinevalt meist n-ö lahke käega ka raudteeäri ajamisel ida-moodi, mis on näiteks sütt neile massiliselt toonud, mida omakorda kergendas meile Eestis pronksiöö-järgselt rakendatud piirangud, eriti söeveo sisuline katkestamine Venemaa poolt.

Kolmandaks, Eestit mõjutab see konkurentsi mõttes, võttes ära kasvõi sedasama sütt meie kanalilt. Kuid tegelikult kasvab vedu ka Eestis, sest lihtsalt Vene eksport taastub ja kasvab kiiremini kui Vene enda sadamate ja ka Läti veovõimsused. Talvel aga on Riia palju vähem atraktiivne vene kaubavedajatele, kes Peterburi nurgas, sealhulgas. ka Ust-Luugas jäässe kinni jäävad ja otsivad alternatiivseid kanaleid. Meie oleme siin nn abisadamana eelistatumad hoopis, kui lätlased. Ja eks kvaliteedi-hinna suhe on see, mis on meie eelis ka lätlaste suhtes. Seda tuleb suuta pakkuda. Ning mõningane poliitilise pidev-pikeerimise puudumine tuleks ka kasuks...

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018