Autor: Jaana Pikalev • 30. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EVR Cargo annab eksportijatele ja transiitvedudele veotariifi soodustust 20%

Soodustamaks transiitvedude jätkusuutlikku kasvu ja leevendamaks üleüldist üldpargi vagunite nappust otsustas Eesti Raudtee tütarfirma EVR Cargo pakkuda kuni septembri lõpuni erapargi kinnistele- ja poolvagunitele veotariifi soodustust 20%, eeldusel et kauba laadimine toimub Eestist ekspordiks või transiitekspordiks.

Vajalikud raamlepingud Venemaal tegutsevate suurimate erapargi vagunite omanikega nagu Transgarant, Euroshib jt.on EVR Cargol juba sõlmitud ning ootavad koostöös klientidega igapäevast ellurakendamist .

Paljud kliendid on käesoleval aastal kogenud vagunite puudust, eelkõige klientidele, kes sooviksid kaupu laadida Eestis, et vastavalt eksporttransiidiks või ekspordiks välja saata. Eesti Raudtee vagunipargis on üle 3000 vaguni, mida varasematel aastatel on olnud piisavalt.

Praeguses olukorras, kus  EVR Cargo on viimasel kahel aastal oluliselt kasvatanud oma veomahte (käesoleval aasta esimese viie kuuga ligemale 35% võrrelduna Venemaa Raudtee 4.8%  Läti Raudtee 17.6% ja Leedu Raudtee 11.5%), on koos mitmete muude faktoritega tekitanud üldpargivagunite defitsiidi, mis on saanud nii raudtee kui klientide veomahtude piirajaks.

Teatavasti on raudteedel kasutuses kahte liiki vaguneid ? neid mis kuuluvad raudteedele, ehk ühispargi vagunid ning need mis ei kuulu raudteedele, nn.

erapargi vagunid. Tulenevalt senikehtivast tariifipoliitikast on klientidel enamikel juhtudel soodsam ja riskivabam kasutada üldpargi vaguneid, millest tulenevalt on nende vagunite järgi suur nõudlus. Samas aga on suur hulk ehk üle 400 000 üldpargi vaguni viimasel aastal vormistatud erapargi vaguniks, mis lisaks mahukasvule on veelgi üldpargi vagunite defitsiiti võimendanud.

Üldpargi vagunite defitsiit ei valitse üksnes Eestis, vaid kogu 1520 mm rööpalaiusega raudteevõrgustikus. Enamik ühtses süsteemis toimivaid raudtee- ettevõtteid on seetõttu välja kuulutanud vagunite kiire tagastamise nõude.

Kuigi EVR Cargo on viimastel aastatel pidevalt oma vaguniparki laiendanud, näiteks 2009. aastal soetati 125 ja 2010. aastal veel 50 konteinerplatvormi ning 20 tsemendihopperit, on üldpargi vagunite puudus on häirinud raudteevedusid juba mõnda aega. EVR Cargo plaanib tulevikus oma vaguniparki täiendada ca 50 vaguni võrra aastas.

Vagunipargi efektiivsemaks kasutuseks on EVR Cargo seadnud prioriteediks kauba veod nii Venemaale, Kasahstani kui teistesse SRÜ riikidesse marsruutrongides ning koostöös ekspediitoritega leida võimalusi kahesuunalisteks kaubavedudeks.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077