Kus mu kaup on?

Kas pole tuttav nõudliku kliendi küsimus? Kui kaupu on sadu - osa sõidus, osa veel peale korjamata, osa kohale viidud -, tahaks vastata: "Tõesti ei tea, aga ma võin kohe välja uurida."Lihtne infosüsteem, mida hoiavad korras juhid otse veokist ja mis võimaldab hallata sadu konteinereid.

Järgneb tuhnimine tellimuste, sõidulehtede ja kohaleviimise kinnituste seas ning pärast kahe kolleegi kõnetamist ja kolmele juhile helistamist saabki kliendile tagasi helistada, et oodatud vastus anda. Tülikas, aeganõudev ja lisakulusid tekitav, kas pole?

Just selline oli konteinervedusid pakkuva OÜ Miil mure veel mõni kuu tagasi. Ettevõtte paarikümne veoki abil vahetab ühe kuu jooksul asukohta veidi alla tuhande merekonteineri. Arvestades, et ühe konteineriga on seotud vähemalt kaks vedu - toomine ja viimine -, siis tähendab see 1600 vedu kuus. Jagatuna päevade arvuga kuus - 53,3 vedu päevas - , jagatuna tundide ja minutitega - keskmiselt vähem kui kümne minuti tagant muudab mõne kliendi kaup oma staatust ja asukohta.

Miili autod on juba aastaid olnud varustatud GPS-jälgimisseadmetega. Seetõttu on alati teada, kus autod asuvad. Arvestades, et merekonteiner ilma Miili autota kunagi ei liigu, saavad konteinerid olla vaid seal, kus auto parajasti on (autole laaditud) või kus auto kunagi oli (maha pandud). Puudu oli vaid üks - kuidas teada, millal mingisuguse konteineriga mingi tegevus tehti?

Telemaatikavaldkonnas langeb selline probleem asset tracking'u kategooriasse, kus tavaliselt on lahenduseks eraldi jälgitavate seadmete või kiipide (RFID) paigaldamine konteineritesse. See on võrdlemisi kallis ning nõuab terve spetsiifilise taristu väljaarendamist. Lisaks on kallis nii juurutamine kui ka hooldus.

Miilis polnud seesugune lahendus otstarbekas juba seepärast, et transporditavad merekonteinerid pole Miili omad. See tähendanuks pidevat sagimist seadmete ja tehnoloogiaga ning töökindlusprotsent oleks olnud üpris väike ja kogu süsteem seetõttu ebaefektiivne.

Kõik see on võimalik, lisades GPS-jälgimisseadmele Garmini standardse navigatsiooniseadme. Selle abil teatavad juhid SeeMe teenuskeskkonda konteineri numbri ja tegevuse (pealevõtt või mahapanek).

Tulemuseks on lihtne infosüsteem, mida hoiavad korras juhid otse veokist ja mis võimaldab juhtida ja hallata sadu konteinereid korraga. Peale reaalajas pildi on võimalik süveneda juba tehtud tegevustesse ning näha, kes ja millal mõne konteineriga mingi tegevuse tegi. Ära jäävad ka kulutused spetsiifilisele tehnoloogiale.

Igapäevatöö efektiivsuse paranemise kõrval Miilis annab lahenduse operatiivsus lisaväärtust Miili klientidele, kes saavad veebilehel oma kauba liikumist reaalajas jälgida.

SeeMe arendusmeeskond pakkus Miilile välja järgmiste omadustega lahenduse:
   - hõlbustab logistikute majapidamistööd,
   - jätab ära tarbetud kõned juhtidele,
   - jätab ära klientide kõned logistikutele,
   - aitab autojuhte nende töös,
   - kliendi jaoks on teenus läbipaistev, ta näeb auto asukohta, juhi telefoninumbrit ja saab temaga otse suhelda.

KOMMENTAAR:
Kauba tegelik asukoht on alati teada
Heiki Hütt, OÜ Miil juhataja
Viie aasta jooksul on sellist teenust meile pakkunud kolm firmat - kõik nad tulid pakkumist tegema, valmis ei saanud ning tagasi ei tulnud.

Teenus suurendab kindlasti meie usaldusväärsust ja rahustab tellijat, kaubasaajat-saatjat. On juhtunud, et otsitakse konteinerit, mis on juba maha laaditud ja tagasiteel. Ka näeme neid konteinereid, mis maha pandud, ega saa neid "unustada" mõne kliendi hoovile.

Oleme ka ise vahel transporti tellinud, vastuseks oleme saanud, et auto tuleb tunni pärast. Kui tunni pärast autot pole, helistame. Väidetavasti läks rehv katki. Nelja tunni pärast saame auto, kuid juht ei tea rehvist midagi. Selliseid hädavalesid pole meie kasutanud. Kui rehv lähebki katki, siis klient näeb, kus tema kaup seisab.

Osale arutelus

  • Jüri Tarkpea

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0064259
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.1306641
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0460452
Filipiinide peeso PHP 59,73 0.171052
Hiina jüaan CNY 7,86 0.0407228
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.1578817
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0525621
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.2381803
India ruupia INR 81,55 0.1326048
Indoneesia ruupia IDR 16540,85 -0.4816824
Islandi kroon ISK 140,25 0.0356633
Jaapani jeen JPY 128,66 -0.0233118
Kanada dollar CAD 1,49 0.0737167
LAV rand ZAR 16,09 0.3117304
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,17 0.2201573
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0842886
Mehhiko peeso MXN 22,97 0.2907573
Norra kroon NOK 9,61 -0.0260056
Poola slott PLN 4,29 0.0163376
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0574819
Rumeenia leu RON 4,66 0.0257577
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1734215
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0451264
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0613874
Taani kroon DKK 7,46 0.0335161
Tai baht THB 37,35 0.1021234
Tšehhi kroon CZK 26,01 0.0692494
Türgi liir TRY 6,09 0.5779297
Ukraina grivna UAH 31,51 0.1325341
Ungari forint HUF 321,72 -0.0031082
USA dollar USD 1,13 0.1324386
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0.06262
Vene rubla RUB 74,73 0.1811162

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018