Kus mu kaup on?

Kas pole tuttav nõudliku kliendi küsimus? Kui kaupu on sadu - osa sõidus, osa veel peale korjamata, osa kohale viidud -, tahaks vastata: "Tõesti ei tea, aga ma võin kohe välja uurida."Lihtne infosüsteem, mida hoiavad korras juhid otse veokist ja mis võimaldab hallata sadu konteinereid.

Järgneb tuhnimine tellimuste, sõidulehtede ja kohaleviimise kinnituste seas ning pärast kahe kolleegi kõnetamist ja kolmele juhile helistamist saabki kliendile tagasi helistada, et oodatud vastus anda. Tülikas, aeganõudev ja lisakulusid tekitav, kas pole?

Just selline oli konteinervedusid pakkuva OÜ Miil mure veel mõni kuu tagasi. Ettevõtte paarikümne veoki abil vahetab ühe kuu jooksul asukohta veidi alla tuhande merekonteineri. Arvestades, et ühe konteineriga on seotud vähemalt kaks vedu - toomine ja viimine -, siis tähendab see 1600 vedu kuus. Jagatuna päevade arvuga kuus - 53,3 vedu päevas - , jagatuna tundide ja minutitega - keskmiselt vähem kui kümne minuti tagant muudab mõne kliendi kaup oma staatust ja asukohta.

Miili autod on juba aastaid olnud varustatud GPS-jälgimisseadmetega. Seetõttu on alati teada, kus autod asuvad. Arvestades, et merekonteiner ilma Miili autota kunagi ei liigu, saavad konteinerid olla vaid seal, kus auto parajasti on (autole laaditud) või kus auto kunagi oli (maha pandud). Puudu oli vaid üks - kuidas teada, millal mingisuguse konteineriga mingi tegevus tehti?

Telemaatikavaldkonnas langeb selline probleem asset tracking'u kategooriasse, kus tavaliselt on lahenduseks eraldi jälgitavate seadmete või kiipide (RFID) paigaldamine konteineritesse. See on võrdlemisi kallis ning nõuab terve spetsiifilise taristu väljaarendamist. Lisaks on kallis nii juurutamine kui ka hooldus.

Miilis polnud seesugune lahendus otstarbekas juba seepärast, et transporditavad merekonteinerid pole Miili omad. See tähendanuks pidevat sagimist seadmete ja tehnoloogiaga ning töökindlusprotsent oleks olnud üpris väike ja kogu süsteem seetõttu ebaefektiivne.

Kõik see on võimalik, lisades GPS-jälgimisseadmele Garmini standardse navigatsiooniseadme. Selle abil teatavad juhid SeeMe teenuskeskkonda konteineri numbri ja tegevuse (pealevõtt või mahapanek).

Tulemuseks on lihtne infosüsteem, mida hoiavad korras juhid otse veokist ja mis võimaldab juhtida ja hallata sadu konteinereid korraga. Peale reaalajas pildi on võimalik süveneda juba tehtud tegevustesse ning näha, kes ja millal mõne konteineriga mingi tegevuse tegi. Ära jäävad ka kulutused spetsiifilisele tehnoloogiale.

Igapäevatöö efektiivsuse paranemise kõrval Miilis annab lahenduse operatiivsus lisaväärtust Miili klientidele, kes saavad veebilehel oma kauba liikumist reaalajas jälgida.

SeeMe arendusmeeskond pakkus Miilile välja järgmiste omadustega lahenduse:
   - hõlbustab logistikute majapidamistööd,
   - jätab ära tarbetud kõned juhtidele,
   - jätab ära klientide kõned logistikutele,
   - aitab autojuhte nende töös,
   - kliendi jaoks on teenus läbipaistev, ta näeb auto asukohta, juhi telefoninumbrit ja saab temaga otse suhelda.

KOMMENTAAR:
Kauba tegelik asukoht on alati teada
Heiki Hütt, OÜ Miil juhataja
Viie aasta jooksul on sellist teenust meile pakkunud kolm firmat - kõik nad tulid pakkumist tegema, valmis ei saanud ning tagasi ei tulnud.

Teenus suurendab kindlasti meie usaldusväärsust ja rahustab tellijat, kaubasaajat-saatjat. On juhtunud, et otsitakse konteinerit, mis on juba maha laaditud ja tagasiteel. Ka näeme neid konteinereid, mis maha pandud, ega saa neid "unustada" mõne kliendi hoovile.

Oleme ka ise vahel transporti tellinud, vastuseks oleme saanud, et auto tuleb tunni pärast. Kui tunni pärast autot pole, helistame. Väidetavasti läks rehv katki. Nelja tunni pärast saame auto, kuid juht ei tea rehvist midagi. Selliseid hädavalesid pole meie kasutanud. Kui rehv lähebki katki, siis klient näeb, kus tema kaup seisab.

Osale arutelus

  • Jüri Tarkpea

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0315577
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353682
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102302
Filipiinide peeso PHP 59,43 0.1567319
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0350045
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0256998
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0067357
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0714728
India ruupia INR 81,10 -0.0209563
Indoneesia ruupia IDR 16066,76 -0.035029
Islandi kroon ISK 138,32 0.0361611
Jaapani jeen JPY 123,82 -0.1371078
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0528541
LAV rand ZAR 15,67 -0.005744
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,42 0.0937339
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0149512
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1642991
Norra kroon NOK 9,74 -0.0666995
Poola slott PLN 4,29 0.0256404
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0175936
Rumeenia leu RON 4,68 -0.014964
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0840173
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112714
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0621118
Taani kroon DKK 7,46 0.0093811
Tai baht THB 36,41 0.0588078
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.0235027
Türgi liir TRY 6,21 -0.025767
Ukraina grivna UAH 32,01 -0.0349765
Ungari forint HUF 322,90 0.0340779
USA dollar USD 1,14 -0.0613282
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1374612
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0162661
Vene rubla RUB 76,43 -0.024852

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019