Autor: Jaana Pikalev • 14. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kohus jättis Transiidikeskuse kaebused rahuldamata

Konteinerterminali pakkumise kaotanud Anatoli Kanajevile kuuluv Transiidikeskus AS vaidlustas Tallinna Sadama otsuse sõlmida leping Rail Garantiga kohtus, kuid nii Tallinna Ringkonnakohus kui Harju maakohus jättis kaebused rahuldamata. 

Kommenteerides eelmisel nädalal ajakirjanduses kajastust leidnud temaatikat Muuga sadama konteinerterminali ala operaatori valikust ning ettevõtte juhatuse liikmete pädevusest, ütles Seli, et Sadama nõukogu otsustas operaatori valikul tugevama pakkumise poolt ja konkurentsi loomise kasuks. „Mõistetavalt seisab iga pakkuja tuliselt ja hooti ka vahendeid valimata oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmelise nõukogu juba kolm kuud tagasi langetatud otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused,“ märkis Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli. 

Kui viimases voorus tegi oma pakkumise kaks ettevõtet, siis läbirääkimisi pidas Tallinna Sadam kokku ca kümnekonna transiidiettevõttega. Sisuliselt Tallinna Sadama esindajad kas kohtusid või pidasid läbirääkimisi kõigi suuremate ja projektist huvitatud tegijatega sel turul. Riigihangete Vaidlustuskomisjon on tunnistanud konteinerterminali konkursi õiguspäraseks, leping pakkumise võitnud Rail Garantiga allkirjastatud ning esimesed ettevalmistused terminali käivitamiseks tehtud. Konteinerterminali pakkumise kaotanud ettevõte vaidlustas otsused ka kohtus, kuid nii Tallinna Ringkonnakohus kui Harju maakohus jättis kaebused rahuldamata ning otsused jõusse.  

Tallinna Sadam on Seli sõnul olemasolevale operaatorile Muuga CT-le juba loonud igakülgsed võimalused oma mahtude kasvatamiseks – nende valduses oleva terminali võimsus ulatub nende enda andmete järgi 450 tuhande TEU-ni, kuid eelmise aasta andmetel suutis operaator sellest kasutada vaid vaevalt kolmandiku, see on ca 150 tuhat TEU-d. „Kuna ka nende pakkumine uue territooriumi  selles osas selgust ei toonud, siis jääb arusaamatuks, kuidas Muuga CT suudab oma olemasolevaid mahte äkki pea neljakordistada.  Samas on sadama juhatus juba väljendanud oma valmisolekut piisavate mahtude korral alustada veel täiendava terminali ehitust, neid mahte paraku praegu aga pole,“ lausus Seli.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077