Logistikasektor on haavatav aeglustuva majanduskasvu tõttu

Maailma Kaubandusorganisatsiooni aprillis avalikustatud prognoos 6% kaubanduse kasvuks käesoleval aastal paistab nende hinnangul liiga optimistlikum. Mõningate riikide märgid aeglustuvast majanduskasvust ja riikide mõju, mis ei ole kriisist normaalselt taastunud, on ohuks logistikaturule.

Viimane ostujuhtide indeks Hiinas on märguanne karmimast rahanduspoliitikast ja järjest enam silmitsiseisvast inflatsiooni probleemidest. Kuigi rahapoliitilised tingimused USAs on teiste riikidega võrreldes erinevad, on neil sarnased majanduskasvu languse tunnused, analüüsis Transport Intelligence.

Saksamaa, mida nimetatakse ka Eurotsooni juhtivaks majandusega riigiks on samuti küll kasvutrendis, kuid kasvunumbrid ei ole nii muljetavaldavad võrreldes 2010. aastaga. Halba mõju annab see logistikasektorile, sest ostujuhtide indeksi indikaatorid näitavad, et riikides kasvab järjest enam laovarude tase.  

Probleem on selles, et nii mõnedki logistikasektoris on eriti haavatavad majanduskasvu pidurdumisele. Konteinervedude hinnad on juba leebunud Hiina ja Euroopa vahelisel kaubavahetusel viimased pool aastat, kuid muud marsruudid on näitanud rohkem vastupidavust.

Aasia lennuliinide ühenduse esindaja sõnul on lennufirmad viimastel aastatel märkinud 2% lennukaubaveo langust regioonis, mis omakorda on oluliselt survestanud hindade langemist. 

Suuremahulised lepingud logistikasektoris võivad kannatada saada ka autotööstuse jahtumisest. Uute autotootjate turg Läänes jääb nõrgaks ning Hiinat tabab väiksem läbimüük. See on halb uudis Saksa autotootjatele, mis on seni tõusuharjal püsinud Hiina nõudluse toel. Järelikult võivad logistikateenuste pakkujad saada tagasilöögi osaliseks. 

Samuti on üheks löögi andjaks kütuse hinna mõju kuludele. Hoolimata sellest, et viimastel kuudel on sellegi hinnad järele andnud, on toornafta barreli hind siiski üle 100 dollari.

Seetõttu peetakse senist majanduskasvu aeglustumist võrdväärseks majanduslangusega. Kuid vähene positiivne mõju logistikasektorile võis tulla mullusest ületarnimisest. Sellepärast on ka mitmed turuosalised maininud, et 2010. aasta andis neile lihtsalt hingetõmbamise ruumi, kuid ei taastanud mahtusid.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.1799255
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.1656634
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0665098
Filipiinide peeso PHP 59,71 0.1308044
Hiina jüaan CNY 7,87 0.1539832
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.1928412
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0619963
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.14529
India ruupia INR 81,46 0.0147339
Indoneesia ruupia IDR 16506,98 -0.6854619
Islandi kroon ISK 140,24 0.0285307
Jaapani jeen JPY 128,52 -0.1321004
Kanada dollar CAD 1,49 0.0536121
LAV rand ZAR 16,05 0.0399015
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,85 0.3517816
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.1917566
Mehhiko peeso MXN 22,94 0.1479981
Norra kroon NOK 9,60 -0.096741
Poola slott PLN 4,29 0.1143631
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.010717
Rumeenia leu RON 4,66 0.0150253
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1862676
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0451264
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0613874
Taani kroon DKK 7,46 0.037538
Tai baht THB 37,39 0.2286385
Tšehhi kroon CZK 26,01 0.0769438
Türgi liir TRY 6,08 0.4177606
Ukraina grivna UAH 31,52 0.167813
Ungari forint HUF 321,57 -0.0497311
USA dollar USD 1,13 0.1677556
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.066345
Valgevene rubla BYN 2,40 0.2713534
Vene rubla RUB 74,63 0.0455807

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018