Logistikasektor on haavatav aeglustuva majanduskasvu tõttu

Maailma Kaubandusorganisatsiooni aprillis avalikustatud prognoos 6% kaubanduse kasvuks käesoleval aastal paistab nende hinnangul liiga optimistlikum. Mõningate riikide märgid aeglustuvast majanduskasvust ja riikide mõju, mis ei ole kriisist normaalselt taastunud, on ohuks logistikaturule.

Viimane ostujuhtide indeks Hiinas on märguanne karmimast rahanduspoliitikast ja järjest enam silmitsiseisvast inflatsiooni probleemidest. Kuigi rahapoliitilised tingimused USAs on teiste riikidega võrreldes erinevad, on neil sarnased majanduskasvu languse tunnused, analüüsis Transport Intelligence.

Saksamaa, mida nimetatakse ka Eurotsooni juhtivaks majandusega riigiks on samuti küll kasvutrendis, kuid kasvunumbrid ei ole nii muljetavaldavad võrreldes 2010. aastaga. Halba mõju annab see logistikasektorile, sest ostujuhtide indeksi indikaatorid näitavad, et riikides kasvab järjest enam laovarude tase.  

Probleem on selles, et nii mõnedki logistikasektoris on eriti haavatavad majanduskasvu pidurdumisele. Konteinervedude hinnad on juba leebunud Hiina ja Euroopa vahelisel kaubavahetusel viimased pool aastat, kuid muud marsruudid on näitanud rohkem vastupidavust.

Aasia lennuliinide ühenduse esindaja sõnul on lennufirmad viimastel aastatel märkinud 2% lennukaubaveo langust regioonis, mis omakorda on oluliselt survestanud hindade langemist. 

Suuremahulised lepingud logistikasektoris võivad kannatada saada ka autotööstuse jahtumisest. Uute autotootjate turg Läänes jääb nõrgaks ning Hiinat tabab väiksem läbimüük. See on halb uudis Saksa autotootjatele, mis on seni tõusuharjal püsinud Hiina nõudluse toel. Järelikult võivad logistikateenuste pakkujad saada tagasilöögi osaliseks. 

Samuti on üheks löögi andjaks kütuse hinna mõju kuludele. Hoolimata sellest, et viimastel kuudel on sellegi hinnad järele andnud, on toornafta barreli hind siiski üle 100 dollari.

Seetõttu peetakse senist majanduskasvu aeglustumist võrdväärseks majanduslangusega. Kuid vähene positiivne mõju logistikasektorile võis tulla mullusest ületarnimisest. Sellepärast on ka mitmed turuosalised maininud, et 2010. aasta andis neile lihtsalt hingetõmbamise ruumi, kuid ei taastanud mahtusid.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0821122
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0163835
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460076
Filipiinide peeso PHP 59,82 0.2312255
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0375794
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0033575
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0471139
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0095157
India ruupia INR 81,12 0.2124952
Indoneesia ruupia IDR 16158,13 0.0529426
Islandi kroon ISK 137,63 0.0218023
Jaapani jeen JPY 124,56 0.0883889
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1057921
LAV rand ZAR 15,67 0.2687226
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,92 -0.0023475
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0661714
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.1394352
Norra kroon NOK 9,73 -0.0934282
Poola slott PLN 4,29 0.0676401
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1294379
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0213074
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0777303
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.216623
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176585
Taani kroon DKK 7,46 -0.0388376
Tai baht THB 36,09 -0.2380242
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0117444
Türgi liir TRY 6,11 0.3104621
Ukraina grivna UAH 31,86 -0.1425957
Ungari forint HUF 319,35 -0.0125239
USA dollar USD 1,14 -0.0438789
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0950175
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.040873
Vene rubla RUB 75,60 0.0578339

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019