Autor: Jaana Pikalev • 10. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Logistikasektor on haavatav aeglustuva majanduskasvu tõttu

Maailma Kaubandusorganisatsiooni aprillis avalikustatud prognoos 6% kaubanduse kasvuks käesoleval aastal paistab nende hinnangul liiga optimistlikum. Mõningate riikide märgid aeglustuvast majanduskasvust ja riikide mõju, mis ei ole kriisist normaalselt taastunud, on ohuks logistikaturule.

Viimane ostujuhtide indeks Hiinas on märguanne karmimast rahanduspoliitikast ja järjest enam silmitsiseisvast inflatsiooni probleemidest. Kuigi rahapoliitilised tingimused USAs on teiste riikidega võrreldes erinevad, on neil sarnased majanduskasvu languse tunnused, analüüsis Transport Intelligence.

Saksamaa, mida nimetatakse ka Eurotsooni juhtivaks majandusega riigiks on samuti küll kasvutrendis, kuid kasvunumbrid ei ole nii muljetavaldavad võrreldes 2010. aastaga. Halba mõju annab see logistikasektorile, sest ostujuhtide indeksi indikaatorid näitavad, et riikides kasvab järjest enam laovarude tase.  

Probleem on selles, et nii mõnedki logistikasektoris on eriti haavatavad majanduskasvu pidurdumisele. Konteinervedude hinnad on juba leebunud Hiina ja Euroopa vahelisel kaubavahetusel viimased pool aastat, kuid muud marsruudid on näitanud rohkem vastupidavust.

Aasia lennuliinide ühenduse esindaja sõnul on lennufirmad viimastel aastatel märkinud 2% lennukaubaveo langust regioonis, mis omakorda on oluliselt survestanud hindade langemist. 

Suuremahulised lepingud logistikasektoris võivad kannatada saada ka autotööstuse jahtumisest. Uute autotootjate turg Läänes jääb nõrgaks ning Hiinat tabab väiksem läbimüük. See on halb uudis Saksa autotootjatele, mis on seni tõusuharjal püsinud Hiina nõudluse toel. Järelikult võivad logistikateenuste pakkujad saada tagasilöögi osaliseks. 

Samuti on üheks löögi andjaks kütuse hinna mõju kuludele. Hoolimata sellest, et viimastel kuudel on sellegi hinnad järele andnud, on toornafta barreli hind siiski üle 100 dollari.

Seetõttu peetakse senist majanduskasvu aeglustumist võrdväärseks majanduslangusega. Kuid vähene positiivne mõju logistikasektorile võis tulla mullusest ületarnimisest. Sellepärast on ka mitmed turuosalised maininud, et 2010. aasta andis neile lihtsalt hingetõmbamise ruumi, kuid ei taastanud mahtusid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077