Autor: Fredy-Edwin Esse • 9. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maersk Aasia-Euroopa liinil ainsana kasumis

A.P. Moeller- Maersk võib olla ainus konteinervedaja, kes alanevate hindade survel suudab Aasia-Euroopa liinil kasumit teenida, kirjutab Bloomberg.

Clarkson Plc maakleri Ben Gibsoni sõnul võivad firmad nagu Hapag-Lloyd AG kaotada suurel hulgal raha, samas kui Maersk tellib maailma suurimaid laevu liinidel opereerimiseks.

Gibsoni sõnul on maailma suurim konteinervedaja Maersk tõenäoliselt ainus suur tegija, kes teenib selle aasta esimeses kvartalis kasumit.

Kahjumliku tegevuse taga on peamiselt fakt, et standardse konteineri vedamise hind näiteks Shanghaist mõnda Põhja-Euroopa sadamasse on kukkunud 874 dollarini, mis on madalaim hind pärast 2009. juulit. Tipp saavutati eelmise aasta märtsis, kui ühe konteineri vedamise hind oli 2164 dollarit.

"Tegu on väga karmi liiniga, kuid Maersk on kahtlemata paremas positsioonis kui rivaalid, sest ta on lihtsalt nii suur," ütles Sydbanki analüütik Jacob Pedersen, kes soovitab firma aktsiat osta.

Pärastlõunaks oli Maerski aktsia kallinenud 1,77%. 46 120 Taani kroonini. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077