Autor: Jaana Pikalev • 8. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Venemaa konteinerterminalide operaator Global Ports läheb Londoni börsile

Venemaa suur konteinerterminalide operaator Global Ports Investments PLC (GPI) teatas plaanist noteerida aktsiad Londoni börsi põhinimekirjas.

Eesti juhtiva terminalioperaatori Vopak E.O.S. kaasomanik GPI kavatseb hankida aktsiate avaliku esmapakkumise (IPO) raames turgudelt 100 miljonit dollarit. Lisaks pakutakse investoritele ettevõtte aktsionäri Transportation Investments Holding Limitedi (TIHL) aktsiaid, teatas ettevõte.

Londoni börsil on kavas noteerida ettevõtte väärtpaberid GDRidena (Global Depositary Receipts). Pakkumise järgselt muutub ligikaudu 25 protsenti GPI aktsiatest vabalt kaubeldavaks ning GPI plaanib aktsiamüügist saadud summad kasutada kapitaliinvesteeringuteks Vene sadamate segmendis. Pakkumist nõustavad Deutsche Bank, Goldman Sachs International, Morgan Stanley ja Troika Dialog.

GPI nõukogu esimees Nikita Mišin ütles: „Meie otsus noteerida aktsiad Londoni börsil on märgiks, et oleme täis tahtmist jätkata Global Portsi seniseid saavutusi ja edu. Konteinerite käitlemise ning masuudiekspordi vallas oleme Venemaal liidrikohal ning meil on olemas selge võimekus saavutada oodatud turukasv, nii nagu ka laiendada meie olemasolevaid terminale. Lisaks tähendab meie kasvustrateegia, millel toeks kogenud juhtkond, et oleme valmis kasutama paljusid võimalusi, mis avanevad kiirelt arenevas Venemaa sadamasektoris."

GPI plaanib arendada mitmeid konkurentsieeliseid, milleks on ettevõtte juhtiv positsioon Venemaa konteineriturul ning esindatus kesksetes transpordisõlmedes, samuti suurepärased kliendisuhted ning eristuv teenustevalik.

Global Ports Investments Plc on Venemaa juhtiv konteinerterminalide operaator, mis teenindab Venemaa kaubavoogusid. Ettevõtte terminalide kaudu kulgeb 30 protsenti Venemaa konteinerikaubandusest (2011. aasta esimese kvartali andmete põhjal, allikas: Drewry) ning naftasaaduste terminalide kaudu eksporditakse 28 protsenti endise Venemaa ja SRÜ masuudiekspordist (2010. aasta andmed Drewry põhjal).

Ettevõte kuulub Venemaa transpordi- ja infrastruktuurisektoris tegutseva valdusettevõtte N-Trans gruppi. GPI konsolideeritud tulu 2010. aastal oli 382,4 miljonit USA dollarit (39,3 protsenti enam kui 2009. aastal) ning 2011. aasta esimesel kolmel kuul 122,9 miljonit dollarit (aastakasv 60,8 protsenti). GPI ning Royal Vopaki omanduses olev Läänemere suurim naftasaaduste terminalioperaator Vopak E.O.S. on Venemaa ja SRÜ riikide naftasaaduste ekspordi tähtis sõlmpunkt.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077