Ronge Koidula piirijaamas saab juhtida Tallinnast

Siemensi kontsern andis täna Riigi Kinnisvara ASile üle valmiva Koidula piirijaama rongide liikumise jälgimise- ja turvausüsteemi, mis võimaldab näiteks Tallinnas asuval dispetšeril juhtida rongide liikumist Koidula jaamas.

Siemens Osakeyhtiö Eesti filiaali transpordisüsteemide divisjoni juhi Tiit Männiksaare kinnitusel on tegu täisdigitaalse automaatsüsteemiga. „Siemensi tarkvara on spetsiaalselt selle projekti jaoks välja töötatud ja tegu on Euroopa praeguse tipptehnoloogiaga,“ rääkis Männiksaar. „Kõige olulisem on, et uus juhtimissüsteem minimeerib võimaliku inimvea rongiliikluse juhtimisel. Samuti on oluline süsteemi komponentide diagnostika, et süsteemi komponentide võimalike rikete puhul oleks liiklusprotsessi häireteta juhtimine tagatud.“ Männiksaare sõnul saab rongiliiklust Koidula piirijaamas juhtida kasvõi Tallinnast.

Rongide uus elektrooniline juhtimissüsteem, mille projekteerimine ja ehitamine läks kokku maksma 7,7 miljonit eurot, võtab ka oluliselt vähem ruumi ning seega võimaldab vähendada ekspluatatsiooni- ja hooldekulusid. Süsteemi põhiseadmed asuvad Koidula piirijaamas kolmes väikeses konteinermajas, milles igaühes on seadmeid umbes ühe miljoni euro eest. Süsteemi laitmatu töö tagavad 43 väikest seadmekappi ja 130 kilomeetrit kaableid, jaamahoones on dispetšeripult.

„Tarkvara on Siemensi poolt ja meie tegime kõik välitööd,“ ütles Siemensi koostööpartner, elektri- ja telekommunikatsioonivõrkude ehitusega tegeleva OÜ Corle juhatuse liige Kaido Kornak.

Põlvamaal Värska vallas asuvas Koidula piirijaamas oli oluline tärmin 26. mail, mil ühendati Kagu-Eesti raudteekolmnurk ehk Valga ja Tartu raudtee peateed. Uus piirijaam parandab kaupade liikumise logistikat Eesti ja Venemaa vahel ning tekkinud on uus transpordikoridor Peterburist Lätti ja Kaliningradi. Uue piirijaama läbilaskevõime on kuni 40 rongipaari ööpäevas.

Lõuna-Eesti sajandi ehitusobjektiks nimetatud Koidula piirijaam valmib juulikuus ning pidulik avamine on planeeritud septembri algusse.

„Nordecon Ehitus on lõpetamas kolme hoone ehitust, samuti on teha veel platsid, lõpetada piirdeaed ning tegeleda haljastusega,“ loetles Riigi Kinnisvara ASi Koidula projekti direktor Urmas Leinfeld. „Ka viimane suurem objekt, rongide röntgenikompleks on ehituslikult valmis ning seadmed paigas. Röntgen hakkab pilti näitama selle nädala lõpust ja pärast seda järgneb katsetuste periood ning töötajate koolitus. Röntgenikompleks antakse tellijale üle septembri algul.“

Kui Koidula piirijaamas 2008. aasta augusti lõpus ehitustöödega pihta hakati, prognoositi objekti kogumaksumuseks 1 miljard krooni. Projekti rahastavad kolmandiku ulatuses riik (infrastruktuur ja ametkondlikud hooned) ja ülejäänu AS Eesti Raudtee ja Riigi Kinnisvara AS.

Täna on selge, et piirijaama kogumaksumuseks kujuneb koos käibemaksuga umbes 70 miljonit eurot ehk 1,1 miljard krooni. „Palju asju on olnud vaja juurde tellida, näiteks seoses Schengeni tingimustele vastavat valvetehnikat piiri äärde,“ põhjendas Leinfeld. „Samuti on näiteks käibemaksu vahepeal tõstetud.“

Kuus aastat Koidula projekti vedanud Leinfeld ei osanud öelda, millega ta järgnevalt tegelema hakkab. „Ma ei ole selle peale veel üldse mõelnud,“ lausus Leinfeld. „Ka pärast valmimist on mul selle objektiga vähemalt aasta lõpuni kõvasti tööd: otste kokku tõmbamine, kõiksugu lepingute, sealhulgas notariaalsete lepingute sõlmimine. Samuti vaja veel kinnistutega tegeleda.“

Kümne rööpapaariga Koidula piirijaama kompleks hõlmab 24,2 kilomeetrit raudteid, jaama- ja büroohooneid, tolli ja veterinaaria laohoonet ja tehnohooldepunkti. Arendusala suurus on ligi 92 hektarit, tegemist on Eesti ühe suurima infrastruktuurikompleksiga.

 


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0315577
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0353682
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102302
Filipiinide peeso PHP 59,43 0.1567319
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0350045
Hongkongi dollar HKD 8,95 -0.0256998
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0067357
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0714728
India ruupia INR 81,10 -0.0209563
Indoneesia ruupia IDR 16066,76 -0.035029
Islandi kroon ISK 138,32 0.0361611
Jaapani jeen JPY 123,82 -0.1371078
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0528541
LAV rand ZAR 15,67 -0.005744
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,42 0.0937339
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0149512
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.1642991
Norra kroon NOK 9,74 -0.0666995
Poola slott PLN 4,29 0.0256404
Rootsi kroon SEK 10,23 0.0175936
Rumeenia leu RON 4,68 -0.014964
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.0840173
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112714
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0621118
Taani kroon DKK 7,46 0.0093811
Tai baht THB 36,41 0.0588078
Tšehhi kroon CZK 25,54 0.0235027
Türgi liir TRY 6,21 -0.025767
Ukraina grivna UAH 32,01 -0.0349765
Ungari forint HUF 322,90 0.0340779
USA dollar USD 1,14 -0.0613282
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.1374612
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0162661
Vene rubla RUB 76,43 -0.024852

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019