Autor: Jaana Pikalev • 6. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailma juhtivad ekspedeerijad sarjavad Venemaa sadamaid

Mereveo kasvu piirab Venemaa sadamate madal võimsus ja ebaefektiivsus, vahendas IFW juhtivaid ekspedeerijaid.

Venemaa sadamad on ekspedeerijate sõnul üle hinnatud ja pakutavate teenuste tase on väga kehv, samuti on puudu ka võimsusest.

Venemaa DHLi juht Marco Leineweber on arvamusel, et Venemaa sadamad vajavad hädasti investeeringuid, et suurendada sadamarajatiste võimsusi. "Rahvusvahelise mereveo kasv on praegu piiratud väikse võimsuse ja tõhususe puudumise tõttu," ütles ta.

Kuehne+Nageli Venemaa ja Valgevene esindaja Perry Neumanni sõnul on sadamates kaupade käitlemisteenused viletsad ning nende eest küsitakse põhjendamatult kõrget hinda. "Ladustamise ja käitlemiskulud on Vene sadamates väga kõrged," ütles ta. "Lisaks pole taristu piisav, et teenindada Venemaale mereveoga sissetulevaid kaubamahtusid," jätkas Neumann ja lisas, et ehkki Peterburi sadamat peetakse Venemaa olulisemaks, on selle võimsus väga väike.

Venemaa majandusele ennustatakse käesolevaks aastaks 4% kasvu. Kaubavahetus Lääne-Euroopaga on üks kiiremini kasvav kogu Euroopas, kuid ekspedeerijad, kes uudistekanali IFW-ga ühendust võtsid, ütlevad, et kaubavahetuse hõlbustamiseks tuleb teha suuremaid investeeringuid.

FS Mackenzie Internationali Venemaa osakonna juhataja Lisa Hemmings ütles, et sadamad, millede tolliprotseduurid on iganenud tõstsid hiljuti hindu. 

Panalpina esindaja Stefan Karlen kinnitas samuti, et Venemaa sadamad on kaupade käitlemise hindade ja seisumaksude poolest Euroopas esirinnas. "Teenuste tase ja hind on laevaliinidele erinev igas sadamas," rääkis ta ja lisas, et nende ettevõttele on oluline olla Peterburis kohapeal, sest võimalikke probleemide korral on töötajatel võimalus sadamasse kohale minna.

Leineweberi sõnul aitaks konteinervedude tõhustust parandada siiski konteinerite käitlemise võimsuse tõstmine nii Peterburi, Vladivostoki ja Novorossiyski sadamates. Vaid võimsuse kasvuga püsiksid Venemaa sadamad konkurentsis. Neumann lisas, et suure tõenäosusega leevendab olukorda ka Ust-Luga sadama laiendamine, mis on hetkel ka juba töös.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077