Venemaa on Läti peamine partner ja kaubaveomahud kahe riigi vahel pidevalt kasvavad. "Läti Raudtee veab 50 miljonit tonni kaupa, mis on peamiselt Venemaalt. Tendents on selge: kui 2005. aastal oli 50% saabunud kaubast Venemaalt, siis praegu juba ligikaudu 70%," ütles Magonis.
Kaubamahtude suurenedes tekib tema hinnangul peagi olukord, kus Lätil ei jätku enam läbilaskevõimekust. "Peame mõtlema, kuidas oma transiidikoridori edasi arendada ning kuidas parandada tolli- ja piiriprotseduure. Saame probleemidest aru ja püüame neid samal ajal lahendada. Arvan, et ka lahendame," lausus raudteefirma juht.
Mis puudutab erineva laiusega rööbaste integreerimist, märkis Magonis: "Meil on väga suur kogemus. Alates 2004. aastast, mil Euroopa Liitu astusime, andsime ELile mõista, et peale 1435-millimeetriste rööbaste on olemas ka teistsugused teed. Meie näide on, et 1520-millimeetrised rööpad töötavad vastavalt ELi seadustele, kuid me oleme kaubavoogudele rohkem avatud, meil on tehnoloogiad rohkem välja töötatud." Ta selgitas, et Euroopa kitsamad rööpad sobivad rohkem reisijate veoks kui kaubaveoks.
"Kui me tahame nende juurde sõita, ei pea tingimata meie rööpaid Euroopasse ehitama või panema Euroopa rööpaid maha Lätti. Selleks on olemas ka teised võimalused. On vaja lihtsalt meie teede ja ühenduste kvaliteeti parandada," lisas Magonis.