Autor: Rivo Sarapik • 2. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Skandinaavias muutub ohutu liiklemise tagamine raskemaks

Turvalise liiklusega Skandinaavia riigid näevad tulevikus liiklusohutuse tagamises palju probleeme - elanikkond vananeb, probleeme on teeohutuse kui inimeste liiklusteadlikkuse suurendamisega.

Kõige turvalisema liiklusega riigid Euroopa Liidus on Rootsi, Suurbritannia, Holland,  Malta ja Saksamaa, selgub Euroopa Liidu transpordikomitee äsjavalminud statistikast. Eesti seisab selles pingereas 11. kohal.

Suurimaid edusamme ohutuma liikluse tagamiseks on teinud ka varem kõrge turvalisusega silma paistnud Rootsi, kus ainuüksi viimase kolme aastaga on liiklusohvrite arv vähenenud 40% ja 2010. aastal kogunenud vaid 28 liiklussurma miljoni elaniku kohta tegi Rootsist kõige turvalisema liiklusega riigi maailmas.

Kui esiviisiku viimases riigis Saksamaal hukkus mullu liiklusõnnetustes 45 inimest miljoni elaniku kohta, siis Eesti vastav näitaja oli 58 ja koht pingereas 11. Eestit edestasid veel Iirimaa, Taani, Soome, Hispaania ja viimastel aastatel jõudsalt oma positsiooni parandanud Slovakkia.

Eestit edestab ka Euroliitu mittekuuluv Norra,  kuid Šveitsi kohta andmed puuduvad. Sellega oleme kindlustanud oma positsiooni euroliidu keskmiste seas koos Prantsusmaa ja Luksemburgiga. Viie parima hulka jõudmine nõuaks Eestilt suuri pingutusi, kusjuures meie aastane liiklusohvrite arv ei tohiks täna olla sel juhul suurem kui 40-60. 2011. aasta esimese 5 kuuga kaotas meil õnnetustes elu 33 inimest.

Rootslaste endi hinnangul on sellisele tulemusele aidanud jõuda juhtide paranenud suhtumine kiirusepiirangutesse, kohalike omavalitsuste tihe koostöö ohutuma liikluse kujundamisel ja turvalisemad sõidukid.

Samas näevad Skandinaaviamaad rohkesti probleeme ohutuma liikluse tagamiseks tulevikus. Soomlaste hinnangul tuleks senisest enam jälgida jalakäijate ja jalgratturitega toimuvat, ka rahvastiku jätkuv vananemine toob uusi muresid. Taanlased näevad oma näitajate kiire paranemise taga viimase paari aasta jooksul pigem erakordselt karme talvesid ja majanduskriisi, mis aga on mööduvad. Norra, kes on pikka aega olnud oma väikese liiklusohvrite arvuga Euroopas parimate hulgas, näeb teravaid probleeme nii teehoolduses kui ka rahva liiklusteadlikkuse suurendamises ja liiklusõpetuse korraldamisel koolides.

Riikide pingerea lõpetab Kreeka, kus mullu hukkus miljoni elaniku kohta 112 inimest. Enam kui 100 kogunes neid veel Poolas, Bulgaarias ja Rumeenias. Napilt paremini läks Lätil, kus liiklus nõudis 97 inimelu miljoni elaniku kohta.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077