Autor: Jaana Pikalev • 27. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Transiidikeskus tahab sadamalt uut konteinerterminali

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning siis need alad vahetada.

Lahendamaks kohtuvaidlusega lõppenud Muuga Sadama laienduse konkursist tekkinud olukorda kõige ratsionaalsemal ja majanduslikult kasulikumal viisil, esitas Transiidikeskuse AS Tallinna Sadamale ettepaneku, mis lähtub majanduslikest ja tehnilistest kaalutlustest ning Eesti transiidi konkurentsivõime tugevdamise vajadusest.

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning teostada siis alade vahetus.

See lahendaks praegu tekkinud olukorra, kus Tallinna Sadama poolt lepingupartneriks valitud ettevõte ja Transiidikeskuse tütarettevõte Muuga CT mõlemad saaks klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid, mis oleksid konkurentsivõimelised meie naaberriikides olevate terminalidega. Tänased lahendused viivad mõlemad terminalid – nii praeguse Muuga CT kui Sadama valitud partneri poolt uue infrastruktuuriga alale rajatava – konkurentsist välja, kuna nende mõlema tootmiskulud on valest asendiplaanist tulenevalt ca 2 korda suuremad. Lisaks sellele võivad käimasolevad kohtuvaidlused võtta mitmeid aastaid.

“Nii Soomes kui Peterburis konkureerivad meiega klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid,” selgitas Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. “Tänase asendiplaaniga konkureerimine on nagu Zaporožetsi ja Mercedese võidusõit, kus Zaporozhetsis istuksid nii Muuga CT olemasolev ja töötav  kui ka Rail Garantile antud ja veel rajamata konteinerterminal.”

Laidvee sõnul peaks Eesti riik Sadama omanikuna konkurentsivõime säilitamiseks regiooni transiiditurul toetama Transiidikeskuse ekspertide ettepanekut, mis lähtub rahvusvaheliste konteinerterminali operaatorite hinnangutest ja Eesti transiidi majanduslikest huvidest tervikuna.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077