Transiidikeskus tahab sadamalt uut konteinerterminali

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning siis need alad vahetada.

Lahendamaks kohtuvaidlusega lõppenud Muuga Sadama laienduse konkursist tekkinud olukorda kõige ratsionaalsemal ja majanduslikult kasulikumal viisil, esitas Transiidikeskuse AS Tallinna Sadamale ettepaneku, mis lähtub majanduslikest ja tehnilistest kaalutlustest ning Eesti transiidi konkurentsivõime tugevdamise vajadusest.

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning teostada siis alade vahetus.

See lahendaks praegu tekkinud olukorra, kus Tallinna Sadama poolt lepingupartneriks valitud ettevõte ja Transiidikeskuse tütarettevõte Muuga CT mõlemad saaks klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid, mis oleksid konkurentsivõimelised meie naaberriikides olevate terminalidega. Tänased lahendused viivad mõlemad terminalid – nii praeguse Muuga CT kui Sadama valitud partneri poolt uue infrastruktuuriga alale rajatava – konkurentsist välja, kuna nende mõlema tootmiskulud on valest asendiplaanist tulenevalt ca 2 korda suuremad. Lisaks sellele võivad käimasolevad kohtuvaidlused võtta mitmeid aastaid.

“Nii Soomes kui Peterburis konkureerivad meiega klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid,” selgitas Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. “Tänase asendiplaaniga konkureerimine on nagu Zaporožetsi ja Mercedese võidusõit, kus Zaporozhetsis istuksid nii Muuga CT olemasolev ja töötav  kui ka Rail Garantile antud ja veel rajamata konteinerterminal.”

Laidvee sõnul peaks Eesti riik Sadama omanikuna konkurentsivõime säilitamiseks regiooni transiiditurul toetama Transiidikeskuse ekspertide ettepanekut, mis lähtub rahvusvaheliste konteinerterminali operaatorite hinnangutest ja Eesti transiidi majanduslikest huvidest tervikuna.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0630477
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.053945
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051135
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.3946422
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2193609
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0571922
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0525083
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0548546
India ruupia INR 81,31 0.4447354
Indoneesia ruupia IDR 16184,35 0.4623253
Islandi kroon ISK 137,61 -0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,67 -0.0641283
Kanada dollar CAD 1,51 0.2124975
LAV rand ZAR 15,77 0.2103938
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,08 0.2345436
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0513622
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.2060934
Norra kroon NOK 9,73 0.0730047
Poola slott PLN 4,29 -0.0349585
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0155923
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0786615
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1101108
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0088355
Taani kroon DKK 7,47 0.0254582
Tai baht THB 36,10 0.0529303
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.050819
Türgi liir TRY 6,05 -0.0313718
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0525792
Ungari forint HUF 317,68 -0.0660606
USA dollar USD 1,14 0.1232286
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.4449718
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0492065
Vene rubla RUB 75,52 0.3924118

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019