Transiidikeskus tahab sadamalt uut konteinerterminali

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning siis need alad vahetada.

Lahendamaks kohtuvaidlusega lõppenud Muuga Sadama laienduse konkursist tekkinud olukorda kõige ratsionaalsemal ja majanduslikult kasulikumal viisil, esitas Transiidikeskuse AS Tallinna Sadamale ettepaneku, mis lähtub majanduslikest ja tehnilistest kaalutlustest ning Eesti transiidi konkurentsivõime tugevdamise vajadusest.

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning teostada siis alade vahetus.

See lahendaks praegu tekkinud olukorra, kus Tallinna Sadama poolt lepingupartneriks valitud ettevõte ja Transiidikeskuse tütarettevõte Muuga CT mõlemad saaks klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid, mis oleksid konkurentsivõimelised meie naaberriikides olevate terminalidega. Tänased lahendused viivad mõlemad terminalid – nii praeguse Muuga CT kui Sadama valitud partneri poolt uue infrastruktuuriga alale rajatava – konkurentsist välja, kuna nende mõlema tootmiskulud on valest asendiplaanist tulenevalt ca 2 korda suuremad. Lisaks sellele võivad käimasolevad kohtuvaidlused võtta mitmeid aastaid.

“Nii Soomes kui Peterburis konkureerivad meiega klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid,” selgitas Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. “Tänase asendiplaaniga konkureerimine on nagu Zaporoþetsi ja Mercedese võidusõit, kus Zaporozhetsis istuksid nii Muuga CT olemasolev ja töötav  kui ka Rail Garantile antud ja veel rajamata konteinerterminal.”

Laidvee sõnul peaks Eesti riik Sadama omanikuna konkurentsivõime säilitamiseks regiooni transiiditurul toetama Transiidikeskuse ekspertide ettepanekut, mis lähtub rahvusvaheliste konteinerterminali operaatorite hinnangutest ja Eesti transiidi majanduslikest huvidest tervikuna.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018