Autor: Jaana Pikalev • 13. mai 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statistika: iga kuue sekundi järel hukkub keegi liikluses

Iga kuue sekundi möödudes keegi hukkub või saab raskelt vigastada maailma teedel. Nendest kümnel juhul üheksa õnnetust juhtub arengumaades, milles ohvriteks on lapsed. Et võidelda sellise kohutava statistika vastu algatas ÜRO Maailma Terivshoiuorganisatsioon liiklusohutuse kampaania, kirjutas Briti väljaanne Handy Shipping Guide.

Igal aastal hukkub rohkem kui 1,3 miljonit inimest ning umbes 50 miljonit inimest saab vigastada maailma maanteedel. Organisatsiooni algatatud liiklusohutuse kampaania eesmärgiks on säästa vähemalt viie miljoni inimese elu ning hoida ära 50 miljoni vigastused järgmise kümne aasta jooksul.

Kõnealuse programmi on heaks kiitnud juba Ameerika Veokijuhtide Assotsiatsioon (ATA), mille president David Osiecki sõnul tuleb senisest suuremat tähelepanu juhtida ning keskenduda rohkem konkreetsetele käitumismallidele, nagu seda on agressiivne või häiritud juhtimistiil. Samuti tuleks tema sõnul aktiivsemalt rakendada ohutust soodustavaid tehnoloogiaid ning veokite konstruktsiooni puudutavaid ettepanekuid.

Sarnaselt on mõtteviisiga liitunud ka Ühendkungriikite Kaubatranspordi Assotsiatsioon (FTA), mis on valitsusele märku andnud, et riik peaks täiendama kiirteedele kehtestatud norme arvestades senisest veokite osakaalu liikluses. "Ei ole kahtlust, et kui keskenduda sellele, kuidas käituda veoki läheduses, paraneb ka liiklusohutus ning säästetakse elusid. Kõik teekasutajad, olgu nad siis kaherattalised, nelkjarattalised või kuueteistkümne-rattalised, peavad üksteisega liikluses arvestama," ütles FTA teedevõrgu spetsialist Malcolm Bingham.

Ka Ameerikas napib turvalisi veokiparklaidPeale liiklusohutusele keskendumise on Ühendriikides käiku läinud uuesti ka "Jasoni seaduse" nime kandev õigusakt, mille eesmärgiks on luua rohkem turvalisi maanteeparklaid riigi veokijuhtidele. Paraku esimene versioon sellest seadusest lükati mullu tagasi.

Kõnealune õigusakt sai nime Jason Rivenburgi nimelise veokijuhi järgi, kes tapeti 2009. aasta 4. märtsil röövkallaletungi käigus, kui veokjuht parajasti oli parkimiseks peatunud hüljatud kütusetanklas. Kõnealuse seaduse eest seisab Paul Tonko.

Viimasel pressikonverentsil rääkis Tonko, et Jason Rivenburg, kes tarnis Piima Lõuna-Carolina osariigis, kaotas oma elu 7 dollari pärast. "See ei saa korduda, aitab juba!" ütles Tonko.

Kõnealuse seadusakti kohaselt eraldatakse järjest kuuel aastal 20 miljonit dollarit osariikidele selleks, et saaks luua turvaliste parklate süsteemi terves riigis.

ATA on Tenko algatatud seadusakti tulihingeline pooldaja. "Loodan, et konkress kiidab selle heaks ning kiirendab seda, et Ameerika transpordifirmadele oleks nende tegevus ohutu," ütles ATA seadusandlike asjade spetsialist Mary Phillips. Ta lisas, et kriisi ajal on maanteede ohutus jäänud tähelepanuta, kuid arvestades, et järgmise 9 aasta jooksul lisandub Ameerika teedele ligi 2 miljonit veokit juurde, et rahuldada riigi kaubaveo nõudlust, tuleb sellega rohkem tegeleda," sõnas ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077