29. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prantsusmaa logistikafirma GEFCO avab sügisel esinduse Eestis

Euroopa transiidi- ja logistikafirmade esikümnesse kuuluv Prantsuse ettevõte GEFCO avas juba oma esindused Lätis ja Leedus. Eesti on järgmine.

GEFCO esinduse avamine Eestis on planeeritud 2011. aasta neljandaks kvartaliks. „Antud hetkel on käimas läbirääkimised ühe eduka ja kiiresti areneva Eesti logistikaettevõttega, mis teatud tegevussuundadel esindab GEFCO Baltic huve Eestis,” jagas ettevõtte plaane GEFCO Baltic müügi- ja turundusdirektor Dmitri Solovjov. GEFCO esindus avatakse Eestis eesmärgiga laiendada geograafiliselt ettevõtte teenusteportfelli (Eesti hakkab ettevõte teostama kaubandustegevust Soome suunal) ning teenindada Venemaa ja Kesk-Aasia kliente.    

Miks antud suunda  ei ole hakatud varem arendama? „Me teame, et Muuga sadamas asub Baltimaade suurim viljaelevaator,” kinnitab Solovjov. „Meie arvates, peamised põhjused, miks seda suunda ei ole hakatud varem arendama, peituvad konkurentsivõitluses teiste sadamate ja teiste ekspordisuundade vahel. Oma mõju avaldasid ka geopoliitilised suhted Venemaaga, raudteetariifide poliitika, kvoodid jne. Samal põhjusel seisavad Muuga sadamas tühjadena suured külmutatud toiduainete laod.” Solovjovi sõnul GEFCO lõi esindused Baltimaades eesmärgiga Baltimaade vedajate abil teenindada Euroopa, Venemaa ja SRÜ riikide vahel liikuvaid kaubavoogusid Euroopa territooriumil. Kõige rohkem veoettevõtteid on registreeritud aga Leedus ja Lätis ning seega GEFCO peamiseks tegevuse kohaks Läänemere regioonis olid need kaks riiki.

„Tuleb märkida, et poliitiliste ja majandussuhete küsimus Eesti ja Venemaa vahel on meie ettevõttes päevakorral,” lisas Solovjov. GEFCO ei välista samuti võimalust, et lülitab oma logistikaskeemidesse ka Sillamäe ja Paldiski sadama.

Rääkides ettevõtte arenguvõimalustest Eestis rõhutab Solvjov, et Eesti lokaalne turg ei ole GEFCO jaoks omaette eesmärk. „Kuigi ettevõte kavatseb arendada ka kohalike klientide portfelli, peitub meie peamine huvi Eesti potentsiaalis teha koostööd Soome, Venemaa ja SRÜ riikidega. Ajapikku hakkab Eesti ettevõte tegutsema ka Soomes, kuna hetkel ettevõttel GEFCO seal esindust ei ole. Nagu ei ole seda ka mujal Skandinaavias,” teeb GEFCO Baltic müügi- ja turundusjuht kokkuvõtte.  

2008. aastal kontserni loodud tütarettevõte Gefco Baltic 2010. aasta müügikäive oli 18 miljonit eurot (ca 282 miljonit krooni). GEFCO Grupi kogukäive oli mullu  rekordiline ja ulatus 198 miljoni euroni (ca 3 miljardit krooni).

MIS ON MIS -kuulub Euroopa logistika- ja transpordiettevõtete esikümnesse

Kontsern GEFCO:

-on üks maailmaliidreid autotööstuse logistika sektoris-on esindatud enam kui 150 riigis-käive - 3.4 miljardit eurot, 77% millest moodustavad rahvusvahelised turud-9 400 töötajat, 65 rahvusest 

Kontserni GEFCO käsutuses on integreeritud infrastruktuur kuuel võtmesuunal – kompleksvedude logistika, rahvusvahelised veod, paindlikud ja keskkonnasõbralikud lahendused taara ja pakendi osas, autoveod, autode tarne, huvide esindamine tolli- ja maksuorganites.

Tänu oma geograafilisele asukohale pakub Eesti huvi Venemaa ja Kesk-Aasia transiitklientide teenindamise seisukohalt.  

Allikas: DV

Autor: Olga Kudrjatševa

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077