Maksupettuste tõttu uuendatud vedelkütuse seadus muutub uuesti

Reformierakond ja IRL soovivad ootamatult taas hakata muutma vedelkütuse seadust, mille viimased muudatused alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate maksupettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.

Nimelt on rahandusministeeriumi juristid jõudnud järeldusele, et aprilli alguses jõustunud seadusemuudatused ei kohtle kütusemüüjaid tagatise vähendamise võimaluse osas võrdselt ning kohtuvaidluste ennetamiseks plaanitakse seadus osa kütusemüüjate kasuks leebemaks muuta.

Täpsemalt, eelmise riigikogu ühe viimase olulise otsusena kirjutati vedelkütuse seadusesse, et maksuamet võib kütuse tarbimisse laskja 1 miljoni eurost tagatisnõuet vähendada alles alates 2013. aastast. Nüüd on aga koalitsioonipartnerid otsustanud, et selline ajaline piirang tuleks seadusest kaotada, nii et kütuse tarbimisse laskjad ehk kõrgendatud maksuriskiga ettevõtjad saaksid sarnaselt väljaspool aktsiisiladu kauplejatele (neile kehtib 100 000eurone tagatisnõue - toim) kohe endale väiksemat tagatist küsida. Valitsus arutab seaduse muutmist täna.

Muudatus on oluline kiiresti seadusesse viia, kuna maksuamet ootab kütusefirmadelt tagatiste esitamist hiljemalt 31. maiks. Kes jääb hiljaks, peab oma tegevuses pausi pidama, sest pärast mai lõppu seaduslikul teel kütust enamtagatiseta müüa ei saa.

Tegemist on õigusliku nüansi täpsustamisega, et hoida juba eos ära võimalikke kohtuvaidlusi," põhjendas endine riigikogu rahanduskomisjoni esimees Taavi Rõivas uuesti alles äsja vastu võetud seaduse kallale minekut.

"Nimetatud muudatuse tegemise initsiatiiv tuli rahandusministeeriumist, aga saladus pole ka see, et kütusefirmasid agiteeritakse riigi vastu kohtusse pöörduma," rääkis Rõivas. Ta viitas vahetult enne seaduse vastuvõtmist rahandusministeeriumile saadetud Varuli Advokaadibüroo pöördumisele, kuhu oli alla kirjutanud hulk kütusemüüjaid. Pöördumine oli selgelt seaduse vastu.

"Advokaadibüroo kirjas oli palju otsitud põhjusi selleks, et sarnast seadust ei saaks mitte kunagi Eestis vastu võtta. Aga olid ka mõned küsimused, mille täiendaval analüüsil leidsime, et pigem on mõistlik need küsitavused seaduses ära muuta, kui hakata lõputult ettevõtjatega vaidlema," märkis Rõivas.

Kombatakse seaduse piire. Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhis Kaido Lemendikus valitsuserakondade plaan vedelkütuse seadust eelnimetatud osas muuta erilist emotsiooni ei tekitanud. "Loomulikult, kui mingi osa praegu kehtivast seadusest võib olla vastuolus põhiseadusega, tuleb see ära muuta," sõnas ta.

Lemendiku sõnul polegi ettevõtteid, kellele kavandatav seadusemuudatus laieneb, sugugi palju, kui jätta kõrvale seni massiliselt tegutsenud petturfirmad. "Mingit dramaatikat ma selles ei näe, kui seadus muutub," märkis ta.

Kütusemüüjad poliitikute meelemuutusest hästi aru ei saa. "Viimased kolm aastat on riigi rahakotist on varastatud kuni miljard maksukrooni aastas. Pärast pikka venitamist suudeti võtta vastu seadusemuudatus, millel on kõik eeldused toimuvale piir panna, aga seda plaanitakse muuta veel enne, kui seadus reaalselt toimima jõuab hakata," oli Neste Eesti juht Ivar Kohv kõhklev.

Euro OIL ASi juht Arno Hirtentreu nentis, et kuna nemad ostavad kütust väljaspool aktsiisiladu, ei puuduta kavandatav seadusemuudatus neid otseselt. "Minu arvates oleks võinud jääda kehtima tingimus, et tagatise vähendamist saab taotleda alates 2013. aastast," oli ka Hirtentreu skeptiline.

Petturite elu kergeks ei muutu. Eelnõu menetlust vedanud Rõivas toonitas, et kavandatav seadusemuudatus ehk tagatiste vähendamise võimaluselt ajalise piirangu kaotamine ei tähenda kindlasti seda, et maksupetturitel oleks kuidagi lihtsam endale väiksem tagatisnõue saada. "Tagatise vähendamine on mõeldav ainult laitmatu ajalooga ettevõtete puhul," kinnitas Rõivas.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.4097049
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0444039
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,96 -0.10829
Hiina jüaan CNY 7,86 0.043262
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.0350065
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0323585
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0551281
India ruupia INR 81,80 0.0452533
Indoneesia ruupia IDR 16726,27 0.0442015
Islandi kroon ISK 140,21 0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,56 0.0700553
Kanada dollar CAD 1,50 0.1135756
LAV rand ZAR 16,23 -0.1991848
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,72 0.1555016
Malaysia ringgit MYR 4,74 -0.0147583
Mehhiko peeso MXN 23,05 -0.1031464
Norra kroon NOK 9,62 0.0062389
Poola slott PLN 4,29 -0.0465452
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0155766
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0386698
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0448919
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1149557
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0791487
Taani kroon DKK 7,46 0.0053616
Tai baht THB 37,27 0.0440285
Tšehhi kroon CZK 26,00 -0.0346021
Türgi liir TRY 6,18 0.2382728
Ukraina grivna UAH 31,46 0.0442094
Ungari forint HUF 322,33 0.0651931
USA dollar USD 1,13 0.0442165
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0373227
Vene rubla RUB 75,96 0.1485935

Valdkonna töökuulutused