Autor: Jaana Pikalev • 25. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Edukate ekspedeerijate hea elu jätkus ka 2010. aastal

Viimatise Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolmest edukamast ettevõttest nõustus 2010. aasta majandustulemusi avaldama vaid OÜ Wett Eesti, mis näitas suurt kasumlikkust nagu kahel varasemalgi aastal.

Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolm edukamat firmat 2009. aasta majandustulemuste põhjal olid AS DBT, AS Petromaks Stividor ja OÜ Wett Eesti.

Muljetavaldav kasumlikkus kolmandat aastat järjest. Wett Eesti veomaht kasvas möödunud aastal 15%, müügikäibes jõuti 144 miljoni kroonini. Lõplik kasuminumber on veel selgitamisel, kuid ettevõtte juhtkonna hinnangul on see 60-70 miljonit krooni. Sellega näidatakse taas väga tugevat kasumlikkust - töötatakse ligi 50%-lise rentaablusega. Eelmise kahe aastaga võrreldes on rentaablus siiski vähenenud.

Ettevõtte ärimudeli kohta võib lugeda intervjuud Wett Eesti omaniku Valery Glushchukiga detsembris ilmunud Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Möödunud aastal investeeris ettevõte ka autoparki, soetades kümme uut veoautot. Tänavu plaanib Wett Eesti investeerida 3 miljonit eurot uue logistikakeskuse ehitamisse.

Väetiste ekspedeerimise, ladustamise ja laadimisega tegeleval DBT-l ei ole kombeks oma majandustulemusi ajakirjanduses avaldada. Võib siiski eeldada, et üle-eelmise aasta edukaimale Eesti ekspedeerimisfirmale oli ka möödunud aasta suurepärane. DBT on Tallinna Sadama kaudu kulgevate väetiste põhiline vedaja.

Sadama tulemuse põhjal võib aimata DBT edukust. Möödunud aastal kasvas sadamat läbinud väetiste maht samas tempos 2009. aasta mahuga. Seega võib arvata, et ka DBT maht suurenes hoogsalt. 2009. aastal kasvas väetiste maht sadama puhul 75% ja DBT müügikäive 150%. Möödunud aastal suurenes väetiste maht sadamas 49%.

Enim võib kahelda Petromaks Stividori edu kordumises. Firma on üks kolmest Tallinna Sadama territooriumil asuvast terminalist, mis tegeleb kivisöe laadimise ja lossimisega.

2010. aasta algas söekaubandusele Tallinna Sadamas väga hästi. Sadamat läbinud söe maht oli kolme kuuga varasema aastaga võrreldes üle 600% suurem.

Alates aprillist olukord söeturul muutus. Venemaa sai oma söe eest Aasias kõrgemat hinda kui Euroopas ja suunas oma söeekspordi Aasiasse. Tallinna Sadamat läbinud söekoormad hakkasid kokku kuivama ning aasta lõpuks jäädi 2009. aastale ligi 8%ga alla. Seega pidi Petromaks Stividor ilmselt vaeva nägema, et säilitada ettevõtte tulemustes 2009. aasta tase.

number ligikaudu oli Wett Eesti eelmise aasta kasumlikkus, mis jääb siiski alla varasema kahe aasta üle 70protsendilisele rentaablusele.

* 50%

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077