Ossinovski pani BRC-le käed külge

Kuigi mitmed välisinvestorid on tahtnud Balti Realiseerimiskeskust ehk BRCd osta, otsustas investeeringute haldusfirmale United Partners Investments müüa pool varamüügikeskust Oleg Ossinovski ettevõttele Skinest Grupp.

United Partners Investmentsi juhatuse liige Tarmo Rootemani sõnul on United Partners Skinest Grupiga ennegi koostööd teinud. „Meie koostöö ulatub ammustesse aegadesse, siis kui me veel Hansa Liisingus töötasime. Ühiselt oleme praegu näiteks Alexela Logisticsi aktsionäride ringis ning oleme kaalunud veel mitmeidki teisi projekte,“ täpsustas Rooteman.

Rootemani sõnul on koostöö eesmärk ühelt poolt vaadata uute turgude poole ning teiselt poolt laiendada ettevõtete funktsionaalsust. „Me näeme, et meie mudel on olnud edukas ja on töötanud alates 1996. aastast, sellest tulenevalt julgeme arvata, et see mudel saab toimida ka teistel arenevatel turgudel,“ nentis Rooteman.

Rooteman märkis, et partneri valikul oli oluliseks argumendiks see, et neile huvipakkuvatel turgudel on Skinest Grupil oma esindus olemas. Näiteks Valgevene, kus on neil väga palju ostjaid. Samuti Venemaal on neil ka esindus olemas. „Koos on ka finantsilise külje pealt kindlam minna uutele turgudele. Selliselt on jagatud nii võimalused kui ka riskid,“ sõnas Rooteman.
Rootemani sõnul võib partnereid otsida aktiivselt, väga metoodiliselt ja kogu laiast maailmast. „Meie partneri otsimisega aktiivselt ei tegelenud, pigem olime keskendunud oma põhitegevusele. Vaatamata sellele on meile mitu välisinvestorit viimasel ajal pakkumisi teinud. Oleme need siiani kõik tagasi lükanud,“ rääkis Rooteman.

Skinest Grupp ASi omanik ja nõukogu esimees Oleg Ossinovski ostu Balti hinda ei avaldanud, see on konfidentsiaalne. „Ostsime sellepärast, et Balti Realiseerimiskeskus on Eestis suurim automüüja ning neil on kahekümneaastane ajalugu,“ märkis ta. Ossinovski lisas, et see on kindlasti hea investeering, kus ta näeb tulevikku.

Kasutatud autosid tuleb Eestisse juurde importida

Möödunud aastal müüs BRC kolmes Balti riikides ligikaudu 5000 sõidukit, mis oli läbi aegade teine tulemus. „Sel aastal liigume natukene väiksemates mahtudes kui eelmisel aastal. Turg on natukene pöördumas, vahepealsetel kriisiaastatel“ olid meie suurimad kliendid pangad ja liisingufirmad. Olime neile partneriks varamüügil. Nüüd on turg pöördumas, pankade ja liisingufirmade kõrval on esile tõusmas eraisikud ja ettevõtted, kes on põhilised vara müüjad,“ rääkis Rooteman.
Kui pikka aega oli n-ö ostjaturg, siis nüüd võib öelda, et oleme jõudnud müüja turu faasi, lisas ta. “Nii uusi kui ka kasutatud autosid napib. Tehased on vahepeal oma tootmismahud alla viinud ja pole veel suutnud neid taastada. Kasutatud autod on aga Eestist ja teistest Balti riikidest välja eksporditud,“ märkis Rooteman.
Eelnevast tulenevalt on BRC taas hakanud tegelema aktiivselt autode impordiga välisturgudelt (nii Euroopast kui Ameerikast). „Proovime seda säilitada, samas töötame ka omalt poolt, et taastuks koduturu ostuvõime. Viimasel ajal on ka siin märgata elavnemist,“ rääkis Rooteman.

Kommentaar:
Mustakivi Auto juhatuse esimees Tanel Teimann

Kui on tegemist Eesti ettevõtlusega, siis on igasugune ettevõtmine positiivne. See on väga tubli ettevõtmine, kui keegi tegeleb autode müümisega Valgevene ja Venemaa kohalikul turul. Praegune situatsioon on selline, kus nende samade riigi kodanikud käivad Eestis autosi kokku ostmas.
Selle risk on see, et läbiaegade on nendes piirkondades erinevad maksustamise alused tihti muutunud, mis ei anna suurt kindlust. Kui ettevõte on seal turul ka varem tegutsenud, siis on neile riskid teada.
Hetkel tasub teistele turgudele laieneda sellepärast, et näiteks Valgevene turg on värskelt avatud ning suur turg. Ma usun, et seal ei väljakujunenud müügikeskusi, vaid kõik käib turumeetodil.  Potentsiaali on selles, kui ettevõtte omades kogemusi ja teadmisi, mis on siin turul olemas integreerib neid teistele turgudele, eriti kui tegu on kasutatud autode turuga.
Mina ei näe meie ettevõtte jaoks mingit riski selles, et nad ühinesid. See on pigem nende enda väljund. Ma usus, et nende eesmärk on see, et nad suudavad ära kaotada vahendaja. Mis tähendab seda, et kui Valgevene kodanik ostab siit auto, siis ta müüb oma turul selle kasumiga maha. Sellega teenitakse vahendaja kasu endale, seega suurem oht on Valgevene vahendajatele.
Mustakivi Auto on orienteeritud  kohalikule turule ning ei plaani lähiajal ei plaani laieneda välisturgudele.

Mis on mis:
Balti Realiseerimiskeskus OÜ – Koos  Läti ja Leedu tütarettevõtetega on (BRC) suurim autokeskuste võrk Balti riikides. Aastal 2008 oli Balti Realiseerimiskeskus OÜ Äripäeva Käibe TOP 500-s, kus ettevõtte oli 154.kohal  604 321  kroonise käibega. BRC-l on ostjate poolest oluliseks kliendiks muutunud välismaine ostja (Venemaalt, Valgevenest, Soomest, Poolast, Saksamaalt jne.) oleme müünud vara meie jaoks vägagi eksootilistesse maadesse (Iraaki, Iraani, Afganistani, Egiptusesse, Liibüasse, isegi Uus-Meremaale). Ekspordi osakaal on moodustanud viimastel aastatel lausa 50%.
United Partners Investments OÜ - United Partners Groupi  kontserni liige, mis haldab kontserni enda investeeringuid ja pakub ka mõningaid teenuseid. United Partners Group on 2003. aastast tegutsev investeerimisettevõte, mis pakub korporatiivklientidele finantsnõustamise, investeeringute ja varade haldamise teenuseid.
Skinest Grupp AS - Balti riikide suurim veeremi varuosade tarnimise ettevõte 
 
Kes on Oleg Ossinovski?
Oleg Ossinovski  on transiidiärimees. Ta on aastast 2003 oli Spacecom AS juhatuse esimees ja kaasomanik.
Aastatel 1988–1998 töötas ta Tapa depoos. Aastal 1992 asutas ta oma firma Skin AS, mis nimetati hiljem ümber Skinest Projekt AS-iks, millest moodustati hiljem ettevõtete rühm Skinest Grupp, mille koosseisu kuulub üle 8 ettevõtte. (Alecela Oil AS, Chinest OÜ, Frerin OÜ, Skinest Car Trade oü, Skinest Energia AS, Skinest Investeeringute OÜ, Skinest Rail AS, Skinest Wood AS)
Ossinovski oli eelmisel aastal Äripäeva rikaste Topis kolmandal kohal. Talle kuuluvad vagunid sõidavad Eesti, Venemaa, Ukraina ja Läti raudteel

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0503303
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.577736
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0715637
Filipiinide peeso PHP 59,77 0.5399314
Hiina jüaan CNY 7,71 0.1338253
Hongkongi dollar HKD 8,92 -0.1599857
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.052504
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0119053
India ruupia INR 80,98 0.1149781
Indoneesia ruupia IDR 16128,32 0.2576635
Islandi kroon ISK 137,62 -0.5563986
Jaapani jeen JPY 124,02 -0.2413127
Kanada dollar CAD 1,51 0.112553
LAV rand ZAR 15,68 0.5290361
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,77 0.2005939
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0704842
Mehhiko peeso MXN 21,74 0.9741934
Norra kroon NOK 9,75 0.1448948
Poola slott PLN 4,29 0.1074189
Rootsi kroon SEK 10,28 0.1950135
Rumeenia leu RON 4,69 0.0469363
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0647585
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.3617863
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2658867
Taani kroon DKK 7,46 -0.0562452
Tai baht THB 36,10 -0.1037634
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0391589
Türgi liir TRY 6,11 0.5232931
Ukraina grivna UAH 31,87 -0.344627
Ungari forint HUF 319,20 -0.6659613
USA dollar USD 1,14 -0.1667105
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.4519774
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.1673196
Vene rubla RUB 75,76 0.3050444

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019