Autor: Jaana Pikalev • 20. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TNT: enamus rööve ja vargusi on ette planeeritud

Enamus maanteerööve on kindlasti ette planeeritud ning selleks kasutatakse siseinfot, mis võib-olla pärit nii teenuse pakkuja kui ka kauba saatja või saaja töötajate poolt, nentis TNT Express Worldwide Eesti ASi operatsioonide juht Taavi Tali.

Euroopas langes eelmisel aastal kõige rohkem veokeid varguste või röövide ohvriks Ühendkuningriigi lõunaosas, Saksamaa põhjaosas, Beneluxi riikides ning ka Hispaanias, rääkis Tali. Tema sõnul toimub kõige rohkem intsidente elektroonikatoodetega, keskmisest rohkem on intsidente ka rõivaste veol.

"Eestis ei ole meie veokid röövide ohvriks langenud. Mõni aasta tagasi oli ühel meie partneril Baltikumis intsident kus tanklas peatunud autojuhti relvataolise esemega ähvardades avati kaubaruum ning rööviti kaupa," rääkis Tali.

Mehe sõnul on enamus rööve kindlasti ette planeeritud ning selleks on ära kasutatud siseinfot. "Siseinfo võib olla pärit nii teenuse pakkuja kui ka kauba saatja/ saaja töötajate poolt," märkis ta. "Seepärast tuleb kõigepealt veenduda oma transpordipartneri taustas- odav hind ei pruugi tähendada turvalist teenust, eriti kui kaup on keskmisest kallima väärtusega. Kurjategijad hoiavad ennast pidevalt olukorraga kursis ning planeerivad oma tegevused just transpordiahela selles lõigus kus kontroll kõige nõrgem on," sõnas Tali.

Rääkides soovitustest vedajatele ja veokijuhtidele, siis soovitas ka TNT operatsioonide juht parkida ja peatuda tuleks selleks ettenähtud ja turvalistes kohtades. "Autol võiks olla paigaldatud GPS jälgimissüsteem ning kõrvalistele isikutele ei maksa rääkida koorma sisust ning sihtkohast," ütles Tali. "Kokkuvõttes võib öelda et elementaarsete turvanõuete täitmine aitab kaasa kauba õigel ajal sihtkohta jõudmise," lisas ta.

Tarneahela turvalisuse tagamiseks ja varguste vähendamiseks on globaalsed tootjad koos logistikateenuse pakkujatega läbi TAPA (Transported Asset Protection Association) organisatsiooni välja töötanud turvastandardid.

TNT Express on TAPA liige ning ettevõtte sorteerimis- ning jaotuskeskused omavad vastavat TAPA turvastandardi sertifikaati.

TAPA andmetel olid veel mõned aastad tagasi Euroopas põhilised varguste sihtmärgid laod ja terminalid. Kuna nende turvataseme tõstmisee on teenuse pakkujad viimastel aastatel oluliselt investeerinud, siis on varguste fookus liikunud veokitele. TAPA uuring näitab et 70% veokeid satub intsidenti mitte sõidu ajal vaid parkimisel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077