Kasutatud veoki ost välismaalt: loterii või kindla peale minek?

Kas kasutatud veokit ostes on mõttekam lasta müügifirmal masin koju kätte tuua või minna ise piiri tagant sobivat masinat otsima. Ise toomine on odavam, kuid tehnikavõõrale riskantsem.

OÜ Arborest juht Heiki Hanso on kasutanud mõlemat võimalust, kuid ütleb, et edaspidi eelistab ta siiski ise oma veokil järel käia, kirjutas Logistika kuukiri. Ta ütleb, et kasutatud veoauto toomine on sarnane tavalise sõiduauto toomisega - endine omanik salgab osa probleeme maha või valetab tiheda hoolduses käimise kohta. "Aga kui ei riski, siis ei saagi teada! Riskima paneb tahtmine saada masinat soodsama hinnaga ja liisinguorjaks hakkamata," nendib ta. Uusi sõidukeid osta on loomulikult riskivabam, ent see paneb omaniku õlule igakuise rahalise kohustuse.

Viimase kalluri ostis Hanso küll Eestist. Juhtumisi oli just toodud maale tugev teraskastiga Mitsubishi, mida tema firma jämedate palkide vedamiseks kasutab. Valikut polnud ning see oli ainus Eestis kohe saada olev tugeva kastiga pisemat sorti kallur. Puuduseks oli kraana puudumine, kuid masin läks Hansole siiski kaubaks. "Sain veidi sõita, kui ilmes käigukastiprobleem - kardaanilaagrid jooksid kasti ja lõhkusid selle puruks," jutustab ta. "Remont läks maksma peaaegu sama palju kui auto ise!"

Välismaalt saab auto odavamalt. Hiljem foorumeid lugedes sai Hanso teada, et tegemist oli selle masina tüüpveaga. Edaspidi lubab ta tuua ise endale sõidukid Soomest, Rootsist, Saksamaalt või Inglismaalt. Ühtteist on juba väljagi vaadatud. "Eestis suhteliselt kallilt müüdav kasutatud tehnika on välismaal vahel ikka imeodav - ärimeestele suurepärane rahateenimisvõimalus muidugi. Ja valikut pole meil ju ollagi!" nendib Hanso.

OÜ Volvo Estonia Tallinna esinduse töökoja juhataja Jarmo Mätnikovi sõnul vaatavad inimesed ikka välismaa poole, kui Eestist sobivat kasutatud veokit ei leia. Kuid ta hoiatab, et vana omanik võib olla enne veoki müüki auto pealt kokku hoidnud ja võtnud viimast: rehvid kulunud, piduriklotsid läbi, korralised hooldused tegemata. Samas ei ole välistatud korraliku auto leidmine piiri tagant. Majanduslanguse tippajal toodi sisse hulganisti Läti ja Leedu pankrotivara, mille seas oli üsna palju heas korras veokeid.

Mätnikov paneb isetoojatele südamele, et ajalugu kontrollimata võib sattuda raske avarii läbi teinud veoki otsa. See võib aga tähendada hulka ohtusid, näiteks kõver või halvasti taastatud raam ja/või kabiin, sildade vale kokkujooks. Säärase seisukorra tõttu kuluvad rehvid ebaühtlaselt ja veok ei liigu sirgjooneliselt, märgib Mätnikov. "Kui taastamisel on kokku hoitud ka turvavarustuse uuendamise arvel, võivad veoki uuesti avariisse sattumise tagajärjed väga kurvad olla," selgitab ta.

Kasutatud autol küljes valed detailid. Samuti on tema sõnul ette tulnud olukordi, kus müügis olevatelt autodelt on eemaldatud heas korras olevaid agregaate (näiteks käigukast) ning asemele paigaldatud vigane või halvasti remonditud detail. Selline pettus tuleb tavaliselt komponentide seerianumbreid kontrollides välja.

Petta on võimalik saada ka auto läbisõiduga, mida proovitakse väiksemaks võltsida. Üldjuhul puudub siis korralik hooldusajalugu, et potentsiaalne klient kohe võltsingut ei avastaks. Kahtluse korral tasub alati veok margi esindusse kontrolli viia.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.0627235
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0346244
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306937
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.0350245
Hiina jüaan CNY 7,73 0.0349216
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.0505039
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0255944
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0383059
India ruupia INR 80,93 0.0074142
Indoneesia ruupia IDR 16145,40 0.0351927
Islandi kroon ISK 137,00 0
Jaapani jeen JPY 124,24 0.0241526
Kanada dollar CAD 1,52 0.0593472
LAV rand ZAR 15,85 -0.0586407
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,13 -0.0155723
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0341086
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.0059712
Norra kroon NOK 9,77 0.0481197
Poola slott PLN 4,28 -0.002334
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0370779
Rumeenia leu RON 4,77 0.1469415
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0518101
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0456361
Šveitsi frank CHF 1,13 0.044154
Taani kroon DKK 7,47 0.0053583
Tai baht THB 36,10 0.0351953
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0234165
Türgi liir TRY 6,07 0.0956906
Ukraina grivna UAH 31,51 0.0352429
Ungari forint HUF 317,93 0.0157292
USA dollar USD 1,14 0.0352175
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0535109
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0368219
Vene rubla RUB 75,55 0.0540326

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019