Muugal käivitub kahe miljardi kroonine konteinerterminali arendus

AS Tallinna Sadam, AS Eesti Raudtee ja Venemaa üks suurimaid transpordifirmasid Rail Garant sõlmivad täna koostöölepingu üle kahe miljardi krooni (130 miljonit eurot) maksva konteinerterminali käivitamiseks Muuga sadamas.

Tallinna Sadam lõpetas Euroopa Liidu abiraha toel ligi miljard krooni maksnud konteinerterminali infrastruktuuri ehitusemöödunud aasta suvel. Kuu aega tagasi toimunud konteinerterminali operaatori konkursi võitnud Rail Garant plaanib investeerida terminali arendusse täiendavalt miljard krooni ning käivitada terminal juba 2013. aasta esimeses kvartalis.   

Rail Garant juhatuse esimehe Nikolai Falini hinnangul on Tallinna Sadama vaieldamatud eelised mugav asukoht, arenenud infrastruktuur, aastaringne navigatsioon, tollimaksude puudumine ja lihtsustatud transiidi vormistamise protseduur. „Samal ajal tuleb arvestada, et Loode-Venemaa sadamad on ülekoormatud ning neil napib läbilaskevõimet isegi praeguste kaubamahtude juures,“ sõnas Falin.

„Samuti on meie hinnangul Eesti Raudtee pakutavad võimalused suuremad ja paremad, kui Läti või Leedu raudtee võimalused, seega ka Eesti Raudtees töötavad professionaalid mängisid suurt rolli meie valikus,“ märkis Falin.

„Senise kaubavahetuse probleemide peamiseks põhjuseks on korraliku, läbimõeldud ja hästi organiseeritud logistilise ahela ning selge tööskeemi puudumine - kui aga on olemas konkreetsed kokkulepped kaubasaatja, operaatori, Venemaa ja Eesti Raudtee ning Tallinna Sadama vahel, kui kõik ketilülid ladusalt tegutsevad ning marsruudid on paika pandud, tähtaegu ja muid tingimusi täidetakse, siis on loodud ka kõik eeldused projekti  edukaks teostumiseks,“ tähendas Falin.

ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul edendab projekt transiiti, toob konkurentsi konteinervaldkonda ning suurendab Tallinna Sadama konkurentsivõimet. „Rahvusvaheline logistikaäri liigub üha rohkem puhta ja mobiilse konteinerveo suunas ning meil oli viimane aeg Läänemere suurima sadamana selles valdkonnas oma positsiooni kindlustada,“ sõnas Kaljurand. 

„Rail Garandi kontseptsioon on tõeliselt uudne - kui siiani on kaupa täis konteinerid liikunud läänest itta, siis nende äriplaan on vastupidine - pakkuda ida-lääne suunalist vedu. Eesti saab sellega juurde veovahendid ning muutub eksportijate jaoks atraktiivseks. Lihtsalt öeldes – Eestis tootjale tekib veovõimalusi juurde ja kauba viimine maailma muutub odavamaks“, ütles Kaljurand.

„Lisaks - kuna konteinerite veol hakatakse kasutama peamiselt raudteed, siis on ka mõju keskkonnale võrreldes autotranspordiga väiksem,“ lausus Kaljurand.

 ASi Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni sõnul tõotab Tallinna Sadama ja Rail Garandi sõlmitav leping Eesti Raudtee jaoks uusi kaubaveomahte ning naftasaaduste osakaalu vähendamist veoste struktuuris, mis on igati positiivne.

„Tallinna Sadama ja Rail Garandi koostöö suurendab Eesti Raudtee vedudes jõudsalt arenevat konteinervedude mahtu veelgi ning võimaldab efektiivsemalt töötada, sest senise ühe veosuuna asemel läänest itta hakkavad kaubad liikuma mõlemas suunas,“ märkis Simmermann.

2010.aastal suurenesid Eesti Raudtee konteinerkaupade veomahud 40%, selle aasta esimese kolme kuuga juba 62 %, kusjuures eelmisel kuul vedas Eesti Raudtee rekordilised 3101 TEUd.

Konteinerterminali arendusprojekt hõlmas kokku 71 hektari suurust maa-ala Muuga sadamas, millest 27 hektarit valmistati konteinerterminali ja 44 hektarit tagala-alaks. Projekti raames rajati 378m pikkune kai ning pikendati üht olemasolevat kaid saja meetri võrra. Lisaks ehitatakse sadama idaosa jaoks vajalik infrastruktuur ühendusteede ja kommunikatsioonide näol.

TallinnaSadama poolt rajatud konteinerterminali infrastruktuuri maksumus ulatus ligi miljardi kroonini. Euroopa Komisjon eraldas 2006. aasta lõpus Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist Muuga sadama idaosa laiendamiseks toetust 295 miljonit krooni (18,9 miljonit eurot), millest suurem osa kasutati konteinerterminali maa-ala loomiseks ning tagala-ala ehituse finantseerimiseks.

Rail Garant on üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning ekspedeerimisfirmat. Rail Garandi teenindavate kaupade põhiliigid on söe- ja metallurgiatööstuse tooraine ja toodang, nafta- ja keemiatööstuse tooraine ja toodang, vedelgaas, puistlast ja muu tööstuslik kaup nagu näiteks suure diameetriga torud, autod, mineraalväetised ja teravili.

Kontserni vagunipark ületab 20 tuhat vagunit, firma arengustrateegia järgi ulatub 2013. aastal kontserni konsolideeritud vagunipark 50 tuhandeni, mis tagab Rail Garantile positsiooni Venemaa viie suurima transpordifirma seas. Rail Garanti omanikud on Venemaa suurärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.

Tallinna Sadam pidas viimase aasta jooksul läbirääkimisi kümnekonna potentsiaalse terminalioperaatoriga, kellest kaks esitasid ka konkreetse pakkumise uue ala opereerimiseks. Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas käesoleva aasta 8. märtsil kogunenud ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0630477
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.053945
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051135
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.3946422
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2193609
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0571922
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0525083
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0548546
India ruupia INR 81,31 0.4447354
Indoneesia ruupia IDR 16184,35 0.4623253
Islandi kroon ISK 137,61 -0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,67 -0.0641283
Kanada dollar CAD 1,51 0.2124975
LAV rand ZAR 15,77 0.2103938
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,08 0.2345436
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0513622
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.2060934
Norra kroon NOK 9,73 0.0730047
Poola slott PLN 4,29 -0.0349585
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0155923
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0786615
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1101108
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0088355
Taani kroon DKK 7,47 0.0254582
Tai baht THB 36,10 0.0529303
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.050819
Türgi liir TRY 6,05 -0.0313718
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0525792
Ungari forint HUF 317,68 -0.0660606
USA dollar USD 1,14 0.1232286
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.4449718
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0492065
Vene rubla RUB 75,52 0.3924118

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019