Aken Euroopasse avaneb üha enam

Möödunud aastal sai lennundusest meie kõigi ühisasi. Keskmisest rohkem kõneldi transpordiühendustest Euroopaga ning vajadusest aken Euroopasse lahti hoida, kirjutab tänases Äripäevas Estonian Airi president ja juhatuse esimees Andrus Aljas.

Läbivaks teemaks kujunes ka Estonian Airi omandisuhe ja roll Eesti transpordisektoris. Aastaga on olukord Eesti lennunduses märgatavalt paranenud ja olen kindel, et asjade sellisel käigul on püsiv iseloom.

Esimesed kuud tõid Tallinna Lennujaamale juurde neljandiku võrra reisijaid. Sarnast kasvu, eriti lendamise madalhooajal, ei mäleta ammusest ajast. Ootuspäraselt kujunes suurimaks reisijatearvu kasvumootoriks odavlennufirma Ryanair, kes on toonud siia hulgaliselt välisturiste ning kelle teenuse katsetavad ära ka paljud eestlased. Mõistagi ei ole Estonian Airil mingit mõtet ega võimalust konkureerida odavlennufirma hindadega, küll aga pakume klientidele seda, mis on meie tugevus – mugavad ja ajasäästlikud lennuühendused Euroopa põhilennujaamadesse. Järjest rohkem keskendume lennuvõimaluste arendamisele koostöös tugevate rahvusvaheliste partneritega. Viimane uudis on siin koostöö Brussels Airlines’iga, kellega on võimalik Brüsseli lennujaamast edasi lennata arvukatesse sihtkohtadesse üle terve Euroopa.

Milline on Eesti rahvusliku lennukompanii positsioon uuenevas turuolukorras? Kindlasti näeme konkurentsi süvenemises positiivset mõju. Olukorras, kus Leedu rahvuslik lennukompanii on kaardilt tõrjutud ning Lätis süvenevad segadused lennundusäri ümber, on Estoniani Airi tulevikuvaade muutunud üha klaarimaks.

Selgus omandisuhte osas, strateegiliste eesmärkide fikseerimine, rahvusvaheline koostöö koodijagamisel SASi ja KLMiga, uuenevast lennukipargist tulenevad võimalused sihtkohtade ja lennugraafiku tihendamise näol on muutnud Estonian Airi Balti riikide üheks elujõulisemaks ja jätkusuutlikumaks lennufirmaks. Oleme vältinud suuri ja kõlavaid lubadusi ning meie poolt valitud konservatiivsem joon on osutunud pikemas ajakavas igati tõhusaks.

Estonian Air lähtub oma tegevuses Eesti turu vajadustest ja selle fookuses on omakorda tööreisija, kellele pakume võimalust lennata otse või ühe ümberistumisega kõikidesse Euroopa suurematesse ärilinnadesse. Vaatamata suurenevale konkurentsile ja turul toimunud muutustele on meiega töö eesmärgil lendavate reisijate hulk jäänud samaks, küll on toimuv mõnevõrra mõjutanud puhkuse eesmärgil reisivaid kliente, kes on reeglina ka hinnatundlikumad.
Võimalust lennata Tallinnast kõigisse olulisematesse Euroopa ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva jooksul näeb ette ka hiljuti ametisse astunud valitsuse koalitsioonileping. Lennuühendusest on kujunenud tänase äritegevuse üks olulisemaid eeldusi ning rahvusliku lennukompanii roll on toestada Eesti majanduskeskkonda.

Julgen väita, et mida aeg edasi, seda enam laguneb müüt lennuühenduste ja –tiheduste vähesusest. Oleme kahekordistanud nii Brüsseli kui ka Londoni lendude hulka ning suurendanud Moskva ja Amsterdami lennusagedust vastavalt viiele ja seitsmele päevale nädalas.

Sama oluline kui tööreisija on meile teenuse kvaliteeti hindav eestimaalasest puhkusereisija. Oleme pikendanud hooajaliste lendude perioode ning sarnaselt eelmiste suvedega saab nüüd taas lennata Tallinnast Nizzasse, Milanosse, Barcelonasse, Berliini ja Pariisi.

Lisaks oleme koostöös omavalitsustega aktiivselt tegutsenud ka Lõuna-Eesti klientide reisimugavuse tõstmise eesmärgil. Vaid mõned nädalad tagasi alustas Tartu-Tallinna liin, mis võimaldab Lõuna-Eesti elanikel jõuda ühe päeva sees kohtumisele mõnes Euroopa suurlinnas ja hilisõhtuks tagasi koju.

Tallinna on saabunud ja siin uusi sihtkohti avanud kümned lennufirmad, kuid sel aastal oma 20. sünnipäeva tähistav Estonian Air on ainus, kes on kahe kümnendi jooksul püsima jäänud. Kuigi oleme riigifirmadest ainus täiesti vabal turul ja konkurentsitingimustes tegutsev ettevõte, pole me lähtunud ainult kitsastest ärihuvidest, vaid hoidnud kõigi olude ja võimaluste kiuste Eesti inimestele ühendused Euroopaga lahti. Aken on tõepoolest täna rohkem avatud kui kunagi varem ning lennureisijad on seda märganud.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.3401789
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.6915954
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005114
Filipiinide peeso PHP 59,96 0.0350385
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1735841
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0224333
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0175124
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.2787573
India ruupia INR 80,91 0.032144
Indoneesia ruupia IDR 16142,56 -0.10551
Islandi kroon ISK 137,04 -0.4214504
Jaapani jeen JPY 124,31 -0.2487562
Kanada dollar CAD 1,52 0.3111965
LAV rand ZAR 15,78 0.4571181
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,16 -0.3486972
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4517621
Mehhiko peeso MXN 21,74 -0.1345747
Norra kroon NOK 9,77 0.3968295
Poola slott PLN 4,28 -0.0256889
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0693109
Rumeenia leu RON 4,73 0.4951337
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.4652218
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0353045
Taani kroon DKK 7,47 0.0214339
Tai baht THB 36,11 -0.0666897
Tšehhi kroon CZK 25,62 0.1994681
Türgi liir TRY 6,07 0.3124948
Ukraina grivna UAH 31,49 -0.9662292
Ungari forint HUF 317,99 0.2395738
USA dollar USD 1,14 -0.0351989
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0533397
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0778019
Vene rubla RUB 75,54 0.1795618

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019