Eesti bussiettevõtjad on jõudnud olukorrani, kus terav bussijuhtide kriis sunnib olulise osa Eesti kaugliinidest sulgema või otsima alternatiivseid jõuliseid väljapääse. Hinnaguliselt küündib Mootor Gruppi kuuluvate SEBE ja Lux Express'i lähima 3-5 aasta vajadus ca 200 bussijuhi järele, teatas ettevõte Logistikauudistele.
Hugo Osula selgitab projekti tekkepõhjuseid: "Bussiala jätkusuutlikkus ei ole ohus mitte ainult kütuse hinnaralli tõttu, vaid pikema pilguga tulevikku vaadates näeme ette ka bussijuhtide kasvavat nappust.
Bussijuhi töö ei murra konti, kuid järelkasvu napib. Võõrtööliste immigratsiooni- ning koolitusprojekt sai alguse meie enda vajadustest, kuid plaanime abikäe ulatada ka teistele Skandinaavia ning Baltikumi bussiettevõtetele. Võib juhtuda, et personalirent kasvab meie arvestatavaks tulevikuäriks."
Lähis-Ida ning Aasia immigrantide vastuvõtuks ning koolitamiseks on plaan ehitada SEBE tegevusbaasi kõrvale Tallinnasse, Betooni tänavale ühiselamu, ümberõppe- ja koolituskeskus ning mošee. Euroopa Liidu struktuuridest on taotletud toetusrahasid katmaks 50% planeeritud investeeringute mahust. Juba on saadud
toetusrahad eesti-araabia-eesti tehnilise transport-logistika sõnaraamatu väljaandmiseks. Sõnaraamat ilmubtrükist aprillis 2011.