Peale seda, kui valitsus kinnitas märtsi esimesel nädalal riigi enamusotsustusõigusega äriühingute poolt 2011. a riigieelarvesse makstavate dividendide summad ja nõudis Tallinna Sadamalt sellega dividendideks ca 40 miljonit eurot, on ettevõtte sundseisus. Vähem kui kolme nädalaga on juhtkond valmistanud börsiplaani, millega luua rahvaaktsiaid, sest olgugi, et ettevõte mullused finantsnäitajad olid üle aegade parimad, pole neil vahendeid, et katta enamusosaniku nõutavaid dividendisummasid.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul on nad kõnealuse dividendide summa sidunud oma osalusena juba enne nende väljakuulutamist Muuga sadama uute arendusprojektidega, mille alusel investeerivad operaatorid konteiner-, vedelgaasi ja vedellastiterminali kokku 200 miljonit eurot.
Asjasse pühendatud majandusminister Juhan Parts on Tallinna Sadama ootamatust finantsprobleemist teadlik ning lubab erandkorras börsile mineku plaani läbi suruda tuleva nädala valitsusekabineti istungil. Ministri sõnul näitab Sadam täna nii kaubamahte kui ka reisijamahte, mis on läbi aegade võib-olla suuremad, mis näitab, et transpordisektor on praegu päris kenasti taastunud, arvestades 2007. aasta olukorda, kui ka üldist maailma kaubanduse järsku kukkumisest finantskriisi järel. Viimase fakti toel leiab Parts, et Tallinna Sadama aktsia menu börsil saab olema kindlasti suurem kui teistel ettevõtetel, kes viimastel aastatel on Eestis börsile tulnud.
Nasdaq OMX Tallinna ja Eesti väärtpaberikeskuse juhatuse esimees Andrus Alber kiidab Tallinna Sadama börsile mineku otsuse heaks. Tema sõnul elavdaks see börsi ja oleks heaks eeskujuks ka erasektori edukatele ettevõtetele.
Äripäevale börsiplaani tutvustanud nõukogu esimehe sõnul tehakse valitsuse heakskiidul ettevõtte aktsiad kättesaadavaks börsil käesoleva aasta teises kvartalis. Dividendide summa kokku saades väljub Tallinna Sadam börsilt ning kompenseerib investoritele aktsiad Muuga sadama rannikuäärse merealaga kuni 7 kilomeetri raadiuses rannikult. Viimane saab aga olema atraktiivne pakkumine praegustele sadamaoperaatoritele, kellel avaneb seljuhul tulevikus võimalus oma territooriumi laiendada mere arvel.