Autor: Jaana Pikalev • 30. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Valus õppetund: Rimi tarneprobleemil mõistlik seletus

Kui osade kauplusteketi Rimi  poodide majandustarkvara kogub värskete kaupade tellimused öösel kell 2.30, siis möödunud laupäeva öösel ei osatud arvestadagi, et kellaaega 2.30 ei eksisteerinud ning tulemuseks oli valus õppetund: hankija ei saanud õigel ajal tellimust ega tarnida ka vajaminevat kaupa.

Rimi kasutab ettevõttes üldist süsteemi SAP, mille üheks osaks on ka tellimuste vormistamine hankijatele ja kaubatarnete koostamine kauplustele, rääkis Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats. "Süsteem toimib selliselt, et kaupluste poolt kas manuaalselt või automaatselt sisestatud tellimus kogutakse kokku ning selle põhjal vormistatab süsteem tellimuse hankijale. Igal kauplusel on oma tellimisaeg, mis toimib samuti automaatselt varem kokkulepitud kellaajal," rääkis Bats, kelle sõnul lõpuks kogutakse kokku kõik andmed ja hankijale vormistatakse tellimus hommikul kell 9.15.

"Osade kaupluste  - Mustakivi, Haabersti, Ülemiste ja Narva Rimi -  värske tootegrupi  tellimuste kokkukogumise aeg on aga öösel kell 2.30.

Laupäeva öösel,kui toimus kellakeeramine, oleks pidanud kell 2.30 jõudma nende poodide tellimus kesklattu, aga sel öösel sellist kellaaega nagu 2.30 ei olnud, sest kell liikus otse kella 2-lt 3-le. Seega, süsteem ei vormistanudki nendele neljale kauplusele värske tootegrupi tellimust," selgitas ta probleemi tagamaid.

Kommunikatsioonispetsialisti sõnul avastati viga esmaspäeva hommikul ning esitati küll tellimus hankijale, ent paraku ei olnud sel hetkel enam võimalus tellida kaupa samaks päevaks ning ka teisipäevaks tellitavate toodete valik oli piiratud.

"Varem pole sarnast probleemi olnud, sest tellimiste kokkukogumise aeg on olnud teine, sellekohane muudatus toimus ettevõttes käesoleva aasta alguses. Paraku ei osanud ei meie ega ka SAPi spetsialistid midagi sellist ette näha," tõdes Bats.

Hetkel ettevõtte SAPi spetsialistid tegelevad probleemi lahendamisega, et edaspidi taolisi probleeme vältida.

"Ma arvan, et Rimis saigi selline asi juhtuda vaid korra, kindlasti oli see meie jaoks valus õppetund, millel me enam korduda ei lase," kommenteeris Bats.

Hetkel ettevõtte SAPi spetsialistid tegelevad probleemi lahendamisega, et edaspidi taolisi probleeme vältida. See, milline lahendus olukorrale leitakse, sõltub nüüd SAPi spetsialistide poolt pakutud variantidest. "Võimalik, et muudame tellimuste kogumise aega, puhul, kui see tehniliselt ei ole muudmoodi lahendatav," sõnas Bats.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077