Riia tõmbab Ryanairile vee peale

Riia lennujaama arenguplaanides pole odavlennufirmadel nagu Ryanair enam kohta. Enamgi, Läti transpordiministeerium tegi ettepaneku, et Ryanair võiks hakata lendama 60 kilomeetri kaugusel asuvasse väiksemasse Tukumsi lennujaama.

Riia rahvusvahelisel lennujaamal on olnud keerulised suhted Iiri odavlennufirmaga Ryanair sellest ajast peale, kui lennuettevõtja alustas 2004. aastal lende Riiast., kirjutas news2biz. Ühest küljest on Ryanair aidanud lennujaamal kasvada aastas nelja miljoni reisijaga lennuterminaliks. Teisalt on sellel edul ka kehvad tagajärjed. Kuna Ryanair teeb tohutult suuri allahindlusi lennupiletile, on see Riiast minema peletanud suured lennufirmad nagu näiteks British Airwaysi ja KLMi.

Suurem osa lennujaama käibest tuleb veel Ryanairilt ja airBalticult, kuigi olukord on oluliselt muutunud pärast seda, kui lennujaam tegi 2009. aastal suuri allahindlusi maksupoliitikas. Selle tagajärjel alustasid lende Riiast kuus uut firmat ning kuuldavasti on tulemas veel kaks tänavu aasta teises pooles.

Nüüd püüab Riia lennujaam vabaneda odavate lendude imagost ning saada tagasi täishinnaga pileteid müüvate lennufirmade teenindajaks. Üks põhjus on see, et odavlennureisijad toovad vähem raha sisse ka lennujaama ettevõtetele, kohvikutele ja kauplustele. Veelgi enam, kuna odavlennufirmad maksavad lennujaamale vähem makse, aga nende mahud ka kasvavad kõige kiiremini. Ja kuna Riia lennujaam juba opereerib maksimaalsel võimsusel, tuleks neil ehitada laienemiseks veel uus terminal ainult odavlennufirmadele. Teisisõnu peaks lennujaam investeerima rohkem kui sellest tegelikult teenitakse.

Lisainvesteeringuteks ei ole valmis ei lennujaam ega Läti transpordiministeerium, mistõttu viimane on teinud ettepaneku, et Ryanair võiks jätkata oma lende Tukumsi lennujaama. Tukums on endine sõjaväelennuväli, mis asub 60 kilomeetri kaugusel Riiast ja kuulub mitmele erainvestorile. Lennujaam on äsja välja ehitanud ja arendanud reisijate terminali just selleks, et meelitada odavlennufirmasid.

Kui Riia lennujaama plaanid odavlennufirmad mujale suunata peaksid luhtuma, kavatsevad nad odavlennufirmadele uue terminalina pakkuda ainult natuke enamat kui angaari mõningate istmetega lendude ooteajaks.

Ryanair on aga teada-tuntud sellegi poolest, et külastab vaid väiksemaid lennujaamu, seetõttu oleks Tukums neile kontseptsiooni tõttu kohasemgi kui Riia. Paraku on sellel projektil omad probleemid. Näiteks asub lennujaam Tukumsi linnast väljas, nii et lennukeil tuleb sinna maandumiseks üle linna lennata. Selleks peab aga lennujaam küsima Tukumsi linnavalitsuselt loa enne, kui lennujaam saab päriselt tegutsema hakata. Selle küsimusega on linnavõimud ka juba tegelenud, kuid Läti bürokraatiat arvestades on hindamised pikale veninud. Siiski on lootust, et varsti saab Tukumsi lennujaam vastused.

Teine probleem on aga asjaolu, et Ryanairil on Riia lennujaamaga leping kuni 2015. aastani. Kui lennujaam tahab lepingut varem üles öelda, tuleb neil maksta leppetrahvi, mis ulatub ca 22 miljoni euroni (330 miljonit Eesti krooni).

Läti transpordiministeeriumil on aga otsus tehtud. Nad ei kavatse Ryanairiga lepingut ise lõpetada, vaid jälgivad lennufirmat piinliku täpsusega, et nemad lepingupunktidest kõrvale ei kalduks. Lõpuks võib see lennufirmale ka saatuslikuks saada.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1639241
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.3166338
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153406
Filipiinide peeso PHP 59,99 0.3160482
Hiina jüaan CNY 7,73 0.3167104
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.3151178
Horvaatia kuna HRK 7,45 0.316396
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3172029
India ruupia INR 81,20 0.3174917
Indoneesia ruupia IDR 16160,89 0.3167003
Islandi kroon ISK 137,78 0.1162622
Jaapani jeen JPY 125,12 0.2965932
Kanada dollar CAD 1,51 0.4050734
LAV rand ZAR 15,78 0.3165442
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,83 0.2931795
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.3167334
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2692584
Norra kroon NOK 9,76 0.336233
Poola slott PLN 4,30 0.3169572
Rootsi kroon SEK 10,28 0.2065975
Rumeenia leu RON 4,72 0.2891341
Singapuri dollar SGD 1,55 0.310901
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3180774
Taani kroon DKK 7,49 0.3738343
Tai baht THB 36,20 0.3167504
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.2189125
Türgi liir TRY 6,08 0.3434383
Ukraina grivna UAH 31,86 0.3164198
Ungari forint HUF 318,93 0.3271572
USA dollar USD 1,14 0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0830614
Valgevene rubla BYN 2,45 0.315742
Vene rubla RUB 75,43 0.2657287

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!