Autor: Rivo Sarapik • 15. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Monopol peab postivõrgule soodsamalt ligi laskma

Konkurentsiamet tegi Eesti Postile ettekirjutuse, millega kohustas ettevõtet alandama Express Postile pakutud juurdepääsutasusid.

Eesti Postile kuulub ainus üle-eestiline postivõrk, millele on ülemöödunud kevadest soovinud postiteenuste osutamiseks ligipääsu Express Post. Läbirääkimiste tulemusena esitas Eesti Post Express Postile kaks hinnapakkumist postivõrgule juurdepääsu tasudega: ühe liht- ja tähtkirjade edastamiseks ning teise üksnes lihtkirjade edastamiseks.

Konkurentsiameti hinnangul ei ole viidatud tasude kujundamisel järginud nõuet, mille kohaselt peab juurdepääs teise postiteenuse osutaja postivõrgule olema kättesaadav võrdsetel tingimustel ja sama kvaliteediga, millega teine postiteenuse osutaja seda võimaldab oma ema- ja tütarettevõtjale, klientidele või äripartneritele.

Konkurentsiamet tuvastas, et Eesti Post pakkus Express Postile juurdepääsu postivõrgule oluliselt ebasoodsamatel hinnatingimustel võrrelduna nendega, mille alusel Eesti Post edastab oma postivõrgus siseriiklikult liht- või tähtsaadetisena oma äriklientide, äripartneri ja tütarettevõtja võrreldavaid kirju.

Kuna Eesti Post ei pea Express Postilt vastuvõetavate kirjade saajatele kättetoimetamiseks tegema sisuliselt täiendavaid toiminguid võrreldes nendega, mida AS Eesti Post teeb ärikirja klientide standardkirjade edastamiseks ärikirja teenuse raames, ei saa ka küsitavad postivõrgule juurdepääsu hinnad olla konkurentsiameti hinnangul kõrgemad ärikirja teenuse raames standardkirjade edastamise hindadest, millest on maha arvestatud riigile tasutav universaalse postiteenuse makse. Kui Express Post annab Eesti Posti postivõrku üle juba eelsorteeritud kirjad, peaks nende kirjade käitlemine olema Eesti Post jaoks pigem vastava tööprotsessi (sorteerimine) võrra odavam ärikliendi standardkirjade käitlemisest. 

Ettekirjutuse järgi peab Eesti Post võimaldama Express Postile postiteenuse osutamiseks juurdepääsu oma postivõrgule maksimaalselt samade hindadega, millega Eesti Post edastab ärikirja teenuse raames siseriiklikult liht- ja tähtsaadetisena äriklientide standardkirju, millest on maha arvestatud universaalse postiteenuse makse. Lisaks peab eelsorteerimise korral olema pakutav hind kulude kokkuhoiu võrra madalam teiste eelsorteerimist teostavate ettevõtjatega.

„Eelmisel nädalal saime konkurentsiametilt ettekirjutuse. Hetkel analüüsime ettekirjutuses toodut ja kujundame Eesti Posti seisukoha. Alles pärast tehtud analüüsi teeme otsuse ettekirjutuse vaidlustamise osas - hiljemalt aprilli alguses. Tegemist on pikaajalise vaidlusega, mis ulatub pea kahe aasta taha, ” kommenteeris otsust Eesti Posti juhatuse esimees Ahti Kallaste.

Express Post võib peagi Eesti Posti omandusse saada. Senised omanikud Ekspress Grupp ja Eesti Meedia tahavad oma osaluse Eesti Postile müüa.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077