Autor: Jaana Pikalev • 9. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Alexela Oil: marginaale kasvatasid turu langus ja ebaaus konkurents

Alexela Oil-i teatel ei ole ausad kütusemüüjad suurendanud juurdehindlusi hõlptulu teenimiseks. Statistikaameti poolt viidatud keskmise juurdehindluse tõusu mõjutab maksupetturite tegevus ning müügimahtude üleüldine vähenemine.

Alexela Oil-i müügidirektori Aivar Räime sõnul erineb kütuste jaemüük oluliselt muust jaemüügist. „Kütuseäri on mahuäri, mistõttu on keskmised juurdehindlused oluliselt madalamad tavalise jaekaubanduse juurdehindlustest. Autobensiinide müügimaht Eestis vähenes ajavahemikul 2008-2010 13 protsenti. Kui müüakse 13 protsenti vähem liitreid samade püsikulude juures, siis kahjuks peab ka marginaal tõusma,“ selgitas Räim.

Tema sõnul avaldab statistilisele marginaali kasvule mõju ka mõnede tanklakettide ebaaus „suutlikkus“ osta kütust umbes 2 eesti krooni võrra soodsamalt. „Teisendatuna kütuse baashinda on see 200 USD/tonn ehk üle 20 protsendi võrra odavam, kui turul ausatel kauplejatel. Sellistes konkurentsi tingimustes on ausatel kütusemüüjatel väga raske mahte täis teha ja kasvada, rääkimata juurdehindluse suurendamisest“ selgitas Räim.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077