Vitsut selgitas "mereröövliloo" tagamaid

Tallinna volikogu esimees Toomas Vitsut selgitas veebipäevikus enda osalemist rahvusvahelises laevandusäris, mis tegeles muu hulgas lõhkeaine veoga diktaatorlikku Liibüasse.

Et valimised on läbi, avaldas Toomas Vitsut ka oma versiooni laevandusärist, millega ta oli seotud.  "Lubasin avalikult selgitada enda osalemist laevandusäris ning kommenteerida meedias ilmunut. Meie ajakirjanikel on kombeks nõuda vastuseid n-ö tunni aja pärast, kuid viie-kuue aasta tagustest asjadest rääkimisega nii kiire küll ei ole. Meenutan, et ka president võttis endale vastamiseks aega, kui Postimees avaldas Wiki-materjalid tema kõnelustest USA diplomaatidega," alustab Vitsut oma sissekannet ja selgitusi.

Järgneb väljavõte Toomas Vitsuti veebipäevikust:
Eestis on mitmed ettevõtjad investeerinud merendusse ning reeglina (minu teada eranditult) palganud spetsialistid, kes igapäevaselt asjaga tegelevad. Usun, et investori enda ettekujutus valdkonnast on suhteliselt üldine – täpsem arusaamine vajab põhjalikku süvenemist. Kuna minul oli 2005. aastal piisavalt vaba raha ja laevandusega seotud äriplaan tundus huvipakkuv, otsustasingi sellesse sektorisse investeerida. Pakkusin sama võimalust ka oma kolleeg Toomas Õispuule, kes nägi selles samuti perspektiivi. Tema oli ka ainukene inimene, kellele mina selles ettevõtmises osalemiseks võimalust pakkusin. Nagu valdkonnas tavaks, sai kaasatud management’i tundvad spetsialistid, kes juhtisid kogu projekti.

Tegemist oli samasuguse investeeringuga laevandusse, samal viisil, nagu tegid ka teised projektis osalejad. Muide, laeva soetajatel polnud see ainuke laevandusega seotud projekt. Vahe oli selles, et meie investeering puudutas management’i, nende investeering laeva prahtimist. Ei ole midagi erilist ei selles, kuidas investeering tehti, ega ka osalejates.

Põnevamaks teeb selle ettevõtmise võib-olla asjaolu, et tegevus toimus kaugetel meredel, puudutas nii kõlava nimega riiki nagu Liibüa ja muuhulgas veeti laevaga ka militaarkaupa. Erilist pole selles aga midagi, pigem oleks eriline olnud see, kui laevatamisega oleks tegeldud Harku järvel. Sisu poolest ongi tegu ju rahvusvahelise äriga. Olen oma ettevõtmiste juures alati tähtsustanud, et kõik oleks legaalne ja vastaks seadustele.

Äripäevas avaldatud spekulatsioonid tõid mulle meelde ühe nõukaaegse anekdoodi Brežneviga magamisest. Loo puänt seisnes selles, et üks magas presiidiumis ja teine kongressisaalis. Sama lugu on standard-spekulatsiooniga minu ja Arco Vara asutajate äriliste suhete kohta. Me mõlemalt poolt investeerisime sellesse äriprojekti, kuid me polnud mitte projekti kokkupanijad ega kokkuleppijad, vaid olime investorid. Äriprojekti kokkupanek on ikka seda valdkonda tundvate spetsialistide töö.

Selles äris oli küll mõningaid momente, mis annaksid kokku korraliku mereröövliloo. Balkan Star sõitis aastatel 2006-2007 ning töö katkes pärast seda, kui 2007 viis torm laeva põhja (meeskond toodi kopteriga ära). Pärast seda pole ettevõttel majandustegevust toimunud ega ole ka mõtet spekulatsioonidel laeva müümisest ühe krooniga. Force majeure kompenseeritakse omanikule vastavalt laevanduses väljakujunenud reeglitele.

Ettevõtlusega kavatsen ma tegelda ka edaspidigi, sh laevandusega. Arengud Egiptuses, Liibüas, Jordaanias jpt selle piirkonna riikides loovad uusi olukordi, millel tasub silm peal hoida. Üks valitseja vahetub teisega, Euroopa riigid seavad sisse konstruktiivsed suhted uue diktaatoriga ning tekivad ka uued huvitavad võimalused laevanduses.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.7636527
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.6433953
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511143
Filipiinide peeso PHP 60,13 0.209993
Hiina jüaan CNY 7,95 0.3522594
Hongkongi dollar HKD 8,97 0.3467833
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.026944
Iisraeli seekel ILS 4,24 0.2650511
India ruupia INR 82,01 -0.2092941
Indoneesia ruupia IDR 16704,20 0.1486264
Islandi kroon ISK 140,59 0.149594
Jaapani jeen JPY 128,87 0.0388138
Kanada dollar CAD 1,51 0.5597015
LAV rand ZAR 16,07 0.4167344
Lõuna-Korea vonn KRW 1288,78 0.7433927
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.2361991
Mehhiko peeso MXN 23,33 1.3856723
Norra kroon NOK 9,70 0.7401871
Poola slott PLN 4,33 0.3267747
Rootsi kroon SEK 10,31 0.2655255
Rumeenia leu RON 4,66 0.0042895
Singapuri dollar SGD 1,57 0.2553626
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1687099
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.3153745
Taani kroon DKK 7,46 0.0013404
Tai baht THB 37,69 0.4592279
Tšehhi kroon CZK 26,03 0.2117747
Türgi liir TRY 6,09 0.0657268
Ukraina grivna UAH 31,73 0.1998876
Ungari forint HUF 320,95 -0.2114231
USA dollar USD 1,15 0.3065335
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.9526106
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1580304
Vene rubla RUB 75,01 -0.3446114

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018