Vitsut selgitas "mereröövliloo" tagamaid

Tallinna volikogu esimees Toomas Vitsut selgitas veebipäevikus enda osalemist rahvusvahelises laevandusäris, mis tegeles muu hulgas lõhkeaine veoga diktaatorlikku Liibüasse.

Et valimised on läbi, avaldas Toomas Vitsut ka oma versiooni laevandusärist, millega ta oli seotud.  "Lubasin avalikult selgitada enda osalemist laevandusäris ning kommenteerida meedias ilmunut. Meie ajakirjanikel on kombeks nõuda vastuseid n-ö tunni aja pärast, kuid viie-kuue aasta tagustest asjadest rääkimisega nii kiire küll ei ole. Meenutan, et ka president võttis endale vastamiseks aega, kui Postimees avaldas Wiki-materjalid tema kõnelustest USA diplomaatidega," alustab Vitsut oma sissekannet ja selgitusi.

Järgneb väljavõte Toomas Vitsuti veebipäevikust:
Eestis on mitmed ettevõtjad investeerinud merendusse ning reeglina (minu teada eranditult) palganud spetsialistid, kes igapäevaselt asjaga tegelevad. Usun, et investori enda ettekujutus valdkonnast on suhteliselt üldine – täpsem arusaamine vajab põhjalikku süvenemist. Kuna minul oli 2005. aastal piisavalt vaba raha ja laevandusega seotud äriplaan tundus huvipakkuv, otsustasingi sellesse sektorisse investeerida. Pakkusin sama võimalust ka oma kolleeg Toomas Õispuule, kes nägi selles samuti perspektiivi. Tema oli ka ainukene inimene, kellele mina selles ettevõtmises osalemiseks võimalust pakkusin. Nagu valdkonnas tavaks, sai kaasatud management’i tundvad spetsialistid, kes juhtisid kogu projekti.

Tegemist oli samasuguse investeeringuga laevandusse, samal viisil, nagu tegid ka teised projektis osalejad. Muide, laeva soetajatel polnud see ainuke laevandusega seotud projekt. Vahe oli selles, et meie investeering puudutas management’i, nende investeering laeva prahtimist. Ei ole midagi erilist ei selles, kuidas investeering tehti, ega ka osalejates.

Põnevamaks teeb selle ettevõtmise võib-olla asjaolu, et tegevus toimus kaugetel meredel, puudutas nii kõlava nimega riiki nagu Liibüa ja muuhulgas veeti laevaga ka militaarkaupa. Erilist pole selles aga midagi, pigem oleks eriline olnud see, kui laevatamisega oleks tegeldud Harku järvel. Sisu poolest ongi tegu ju rahvusvahelise äriga. Olen oma ettevõtmiste juures alati tähtsustanud, et kõik oleks legaalne ja vastaks seadustele.

Äripäevas avaldatud spekulatsioonid tõid mulle meelde ühe nõukaaegse anekdoodi Brežneviga magamisest. Loo puänt seisnes selles, et üks magas presiidiumis ja teine kongressisaalis. Sama lugu on standard-spekulatsiooniga minu ja Arco Vara asutajate äriliste suhete kohta. Me mõlemalt poolt investeerisime sellesse äriprojekti, kuid me polnud mitte projekti kokkupanijad ega kokkuleppijad, vaid olime investorid. Äriprojekti kokkupanek on ikka seda valdkonda tundvate spetsialistide töö.

Selles äris oli küll mõningaid momente, mis annaksid kokku korraliku mereröövliloo. Balkan Star sõitis aastatel 2006-2007 ning töö katkes pärast seda, kui 2007 viis torm laeva põhja (meeskond toodi kopteriga ära). Pärast seda pole ettevõttel majandustegevust toimunud ega ole ka mõtet spekulatsioonidel laeva müümisest ühe krooniga. Force majeure kompenseeritakse omanikule vastavalt laevanduses väljakujunenud reeglitele.

Ettevõtlusega kavatsen ma tegelda ka edaspidigi, sh laevandusega. Arengud Egiptuses, Liibüas, Jordaanias jpt selle piirkonna riikides loovad uusi olukordi, millel tasub silm peal hoida. Üks valitseja vahetub teisega, Euroopa riigid seavad sisse konstruktiivsed suhted uue diktaatoriga ning tekivad ka uued huvitavad võimalused laevanduses.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1639241
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.3166338
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153406
Filipiinide peeso PHP 59,99 0.3160482
Hiina jüaan CNY 7,73 0.3167104
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.3151178
Horvaatia kuna HRK 7,45 0.316396
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3172029
India ruupia INR 81,20 0.3174917
Indoneesia ruupia IDR 16160,89 0.3167003
Islandi kroon ISK 137,78 0.1162622
Jaapani jeen JPY 125,12 0.2965932
Kanada dollar CAD 1,51 0.4050734
LAV rand ZAR 15,78 0.3165442
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,83 0.2931795
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.3167334
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.2692584
Norra kroon NOK 9,76 0.336233
Poola slott PLN 4,30 0.3169572
Rootsi kroon SEK 10,28 0.2065975
Rumeenia leu RON 4,72 0.2891341
Singapuri dollar SGD 1,55 0.310901
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,14 0.3180774
Taani kroon DKK 7,49 0.3738343
Tai baht THB 36,20 0.3167504
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.2189125
Türgi liir TRY 6,08 0.3434383
Ukraina grivna UAH 31,86 0.3164198
Ungari forint HUF 318,93 0.3271572
USA dollar USD 1,14 0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0830614
Valgevene rubla BYN 2,45 0.315742
Vene rubla RUB 75,43 0.2657287

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!