Autor: Jaana Pikalev • 4. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peugeot’ elektriauto iOn tuleb Eestis müügile tänavu maikuus

Peugeot, elektriautode pioneer ja suurim tootja maailmas, toob maikuus Eesti esindustes müügile elektriauto iOn. Sajaprotsendiliselt elektriline mudel on tõhus lahendus keskkonnasõbralikuks liikumiseks.

Peugeot´ teatel on iOn-il neli ust ning neli istet. Auto on 3,48 meetrit pikk ja selle pöörderaadius on 4,50 m. iOn-i maksimaalne võimsus on 64 hj, pöördemoment 180 Nm ning tippkiirus 130 kilomeetrit tunnis. Autosse paigutatud liitium-ioon akudega on võimalik ilma laadimiseta läbida 150 kilomeetrit, akude täislaadimine tavalises 220-voldises pistikupesas võtab kuus tundi. Samas võimaldab kiirlaadimissüsteem akusid vaid poole tunniga 80 protsendi ulatuses täis laadida.

KW Bruun Baltic müügi- ja turundusjuhi Rasmus Tali sõnul on tervitatav, et Eesti on otsustanud katta kogu riigi elektriautode kiirlaadimisvõrgustikuga, tänu millele jõuab keskkonnasäästliku sõidukiga juba peagi ühest Eesti otsast teise sõita. „Kui mudeli esmaesitlusel kartsime, et Eestis jääb sõiduk vaid üksikute keskkonnapioneeride luksuseks, siis tänu riigi planeeritavale toetusele ja taristu loomisele on täiesti reaalne, et iOn jõuab aja jooksul ka Eesti keskmise leibkonna garaaži.

Ma ei välista, et juba lähiaastatel näeme edumeelsemaid inimesi elektriautodes ka Tartust Tallinnasse sõitmas, sest kiirlaadimispunktide olemasolul saab aku peaaegu täis laadida vaid pooletunnise kohvipausi ajal,“ ütles Tali. Tema sõnul on sõiduk loodud küll eelkõige linnas liiklemiseks, kuid heade ilmastikutingimuste korral viib see mugavalt punktist punkti ka pikemate vahemaade juures.

„Meie esialgsed arvutused, mis baseeruvad oletataval riigipoolsel toetusel, näitavad neljaaastase kasutusperioodi kuumakseks ligikaudu 360 eurot koos käibemaksuga. On oluline märkida, et elektriauto kasutamisele kulub 10 korda vähem raha (elektrit) võrreldes bensiini-või diiselmootoriga. Ühtlasi on elektriauto korraliste hoolduste maksumused märkimisväärselt madalamad “ märkis Tali.

Keskkonnasõbralikkus, kompaktsus, turvalisus ja kasutusmugavus on uue elektriauto peamised trumbid. iOn on vaikne ning töötab vibratsioonivabalt, sellega on mugav manööverdada ning puudub vajadus vahetada käike. Lisaks pakub iOn ka uuenduslikke teenuseid ja seda eelkõige tänu oma kommunikatsioonisüsteemile Peugeot Connect, mis ei võimalda mitte ainult helistamist Peugeot’ hädaabinumbrile, vaid edastab infot ka sõiduki seisundi kohta. See võimaldab hästi hallata suurt autoparki ning pakub kiiret ja asjakohast abi sõidukijuhile.

Tänase päeva seisuga on Peugeot müünud maailmas kõige rohkem null-emissiooniga sõidukeid. 2011. aasta alguses on Peugeot üks esimesi, kes hakkab Euroopas müüma uut sajaprotsendilist elektriautot iOn. iOn on loodud koostöös Mitsubishi Motor Companyga.

1810. aastal asutatud Peugeot toodab liikumisvahendeid alates jalgratastest kuni tarbesõidukiteni. Ettevõte on 10 000 esindusega 160. riigis üks maailma juhtivaid autotootjaid. 2010. aastal müüs Peugeot 2,14 miljonit sõidukit, millest pooled väljastavad vähem kui 140g süsihappegaasi kilomeetri kohta.

 

Peugeot iOn
Foto: Peugeot
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077