Elektriautode soetamise või liisimise toetusskeem
Selleks, et korvata hinnavahe, mis elektriautode ja tavaliste bensiini- või diiselmootoriga autode vahel praegu on, pakutakse tarbijatele toetust. Hinnasoodustuse eesmärgiks on seega suurendada elektrisõidukite kättesaadavust kapitalikulude vähendamise teel, sest see on elektrisõidukite kasutuselevõtul üks peamisi takistusi. Lisaks avalikule laadimistaristule peab ka kodus olema nõuetekohane laadimisseade ning selle soetamist ja paigaldamist toetatakse samuti.
Hinnasoodustuse suurus toetusskeemi raames Eelnev viide avaneb uues aknas ) läbiviidud uuringu kohaselt pööravad eratarbijad sõidukite ostu- või liisimisotsuste tegemisel hinnale palju suuremat tähelepanu kui käituskuludele.
Ühendkuningriigis asuva Low Carbon Vehicle Partnershipi (http://www.lowcvp.org.uk
Seega peaks hinnasoodustuse määr sõltuma võrreldava gaasi- või diiselmootoriga auto ja konkreetse elektriauto hinna erinevusest. Täpse määra kehtestab MKM lähtuvalt tarbijakäitumise ja kohaliku autoturu suundumuste analüüsist ning eesmärgiga tagada GIS-vahendite väljamaksmine kavandatud mahus 2012. aasta lõpuks.
Toetusskeemiga hõlmatud autod
Toetusskeemi raames toetatakse ligi 500 tulevast elektriauto kasutajat. Toetust saab kõigi EL tüübikinnitust omavate uute täiselektriliste autode puhul, mida Eesti turul müüakse. Toetusskeemi ei rakendada elektrisõidukite puhul, mis on nähtud ette kasutamiseks vaid teatud kindlas piirkonnas, ega sõidukite puhul, mille kiirusepiirang on kuni 60 km/h, samuti laaditavate hübriidsõidukite või muud tüüpi poolelektriliste autode puhul, kus autot veab sisepõlemismootor.
Toetusskeemi reguleerimine ja haldus
Toetusskeemi koostab ja seda haldab KredEx. Selleks annab majandus- ja kommunikatsiooniminister välja määruse, mis kehtestab taotlusprotsessi korra ja toetuse taotlejate kriteeriumid. Toetusetaotlused on saadaval elektriautode edasimüüjate esindustes ja KredExi kodulehel. Taotlusi menetleb KredEx. Toetust antakse eraisikutele taotluste saabumise järjekorras kuni vahendite lõppemiseni.
Kui väljamakseperioodi lõpuks jääb vahendeid üle, siis kasutatakse neid täiendavate elektriautode soetamiseks riigiasutuste tarbeks.
Allikas: Vabariigi Valitsus