Raskeid puidukoormaid saaks vedada ka hoopis raudteel

Eesti Raudtee on seisukohal, et puidu vedamisel on pikemate vahemaade katmisel raudtee tõsiseks alternatiiviks maanteevedudele. Üks rong veab ära sama palju puitu, kui mahub 80 veoautole.

Praegu veetakse raudteel puitu hinnanguliselt kuni 5 protsenti Eesti siseriiklikust kogumahust ja see osakaal võiks olla tunduvalt suurem. Ka on pikkadel vahemaadel, alates paarisajast kilomeetrist, raudteevedu odavam, ütleb Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase. Hinnale lisanduvad ka argumendid, et raudteetransport on keskkonnasäästlikum, ohutum liiklejatele ning aitab vähendada koormust maanteedele.

"Puiduvedajad on nimetanud raudteele suundumise takistusena vagunite puudust, kuid see ei ole tõsi. Kui puiduvedajad soovivad olla stabiilsed ja konkreetseid mahte tagavad partnerid, siis saab neile tagada ka piisava koguse vaguneid," lisas Glase. 

Seni on puiduvedajad enamasti huvitatud üksikute ebaregulaarsete partiide lähetamisest. Kuna vagunid on kallis ressurss, siis tuleb nad hoida pidevas töös ega ole võimalik kellelegi reserveerida osa vagunipargist teadmata kas ja kui suure intensiivsusega seda kasutatakse ning on loomulik, et raudtee eelistab kliente, kes tagavad stabiilse kaubavoo, selgitas Glase.

EL-i praktika liigub jõuliselt selles suunas, et pikkade vahemaade puhul tuleb kaubavedudes eelistada raudteetransporti maanteevedude arvelt. Seni on mitmetes riikides vabatahtlikult rakendatud maanteedel kaubavedude vähendamiseks administratiivseid meetmeid, näiteks teemaksude kehtestamist raskeveokitele, kuid tulevikus võib see muutuda üldkehtivaks normiks, nentis Glase. 

Eesti Raudteel veeti 2010. aastal 134 000 tonni puitu, aasta varem langetas masu  puidu siseriikliku veomahu 49 000 tonnini. Näiteks 2008. aastal veeti raudteel aga siseriiklikult üle 200 000 tonni puitveoseid.

 

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0063048
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0351815
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,78 -0.0351165
Hiina jüaan CNY 7,70 -0.0350458
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0302782
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0350055
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0214649
India ruupia INR 80,92 -0.0345905
Indoneesia ruupia IDR 16104,21 -0.0351337
Islandi kroon ISK 137,63 0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,64 -0.0881764
Kanada dollar CAD 1,51 0.1925759
LAV rand ZAR 15,73 -0.0349597
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,43 0.0273634
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0363815
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.0617819
Norra kroon NOK 9,73 0.01748
Poola slott PLN 4,29 -0.0419502
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.0311845
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0892914
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2040122
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0530129
Taani kroon DKK 7,46 0.0107193
Tai baht THB 36,07 -0.0351945
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0820922
Türgi liir TRY 6,05 -0.0743016
Ukraina grivna UAH 31,75 -0.0352627
Ungari forint HUF 317,81 -0.0251659
USA dollar USD 1,14 0.0352082
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0296648
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0369049
Vene rubla RUB 75,24 0.0186103

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019