Amet: raskem veok hävitaks Eesti teed ja sillad

Maanteeameti hinnangul ei pea Eesti sillad ja maanteed raskemate kui 44-tonniste veokite liiklemisele vastu. Taristu 60tonnist veokit taluvaks muutmine maksaks 2 miljardit eurot.

Suur osa maanteid ja sildu on ehitatud vastavuses enne taasiseseisvumist kehtinud normidega ning kogu teedevõrk töötab tänase liikluskoormuse all niigi piirtingimustes. Lubatud massi tõstmise puhul satuvad ohtu eelkõige sillad oma ebapiisava kandevõime tõttu, kuid väga kahjulikult mõjuks see ka teedele. Mõju ei pruugi avalduda kohe, vaid mõne aasta jooksul  roobaste ja pragude tekke näol. Remontimiseks ei piisa ebatasasuste täitmisest, kuna asendada tuleb purunenud kattekihid ja kandvad aluskihid.

Vedajate ettepanek tõsta lubatud massi  veokitele telgede lisamise arvel – pidades kinni lubatud teljekoormusest – ei ole lahendus, sest iga lisanduv telg suurendab katendi jäävdeformatsioonide teket. Suure osa tänaste riigimaanteede katendite projekteerimisel on arvestatud vaid kahe- kuni nelja-teljeliste veokitega ning maailmapraktikast on teada, et 10% raskeveoki kogumassi tõus võib kahekordistada teekahjustuste ulatust.

Vastupidiselt autovedajate esindaja väitele ei väljenda Maaülikooli juhtimisel tehtud uuring positiivset mõju teedele ja sildadele seoses koormuspiirangu võimaliku suurendamisega 60 tonnile. Uuringu järeldustes on selgelt välja toodud, et üle 52-tonnise kogumassiga sõidukeid Eesti riigimaanteede sildadele tervikuna praegu lubada ei tohi. Sildadele raskeveokite avaldatava mõju analüüsi kokkuvõttes toodi välja vajadus kõigepealt investeerida raskeliikluse jaoks ohtlikumate sildade tugevdamisesse. Samuti juhiti tähelepanu, et edaspidi peab kindlasti arvestama suurenevate hoolde- ja remondikuludega. Kahjuks ei sisalda uuring  tasuvusarvutusi, mis selgitaksid välja, kas teede ja sildade investeeringuvajadus on tasakaalus saadava veo- ja muude kulude kokkuhoiuga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.1831733
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.4306511
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0664554
Filipiinide peeso PHP 59,77 0.1524748
Hiina jüaan CNY 7,70 -0.2267721
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.2596443
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0780745
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.2616805
India ruupia INR 80,88 -0.0840097
Indoneesia ruupia IDR 16099,95 -0.3073145
Islandi kroon ISK 137,68 0.0581395
Jaapani jeen JPY 124,54 0.0723182
Kanada dollar CAD 1,51 -0.4496165
LAV rand ZAR 15,68 0.3000736
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,51 -0.2691811
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.3201844
Mehhiko peeso MXN 21,61 -0.2317765
Norra kroon NOK 9,71 -0.2587242
Poola slott PLN 4,29 0.0116621
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.3474385
Rumeenia leu RON 4,70 0.1512827
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.1230729
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.4332459
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.2119018
Taani kroon DKK 7,46 -0.0508906
Tai baht THB 36,04 -0.3662973
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.1331037
Türgi liir TRY 6,06 -0.377811
Ukraina grivna UAH 31,74 -0.5214928
Ungari forint HUF 317,73 -0.5197408
USA dollar USD 1,14 -0.2808249
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.3028683
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.2329764
Vene rubla RUB 75,29 -0.363017

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019