Autor: Rivo Sarapik • 17. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Liikmesriigid Venemaaga mestimisega uurimise all

Euroopa Komisjon algatas eile Hispaania, Iirimaa, Küprose, Poola, Portugali ja Slovakkia suhtes rikkumismenetlused Venemaaga sõlmitud kahepoolsete lennunduslepingute tõttu.

Komisjon on mures, et lepingud võivad vähendada Euroopa lennuettevõtjate vahelist konkurentsi ja nende alusel võidakse määrata teenustasud Siberist ülelendamise eest, mis võib ELi konkurentsieeskirjade kohaselt ebaseaduslik olla.

Juba 2010. aasta oktoobris saadeti sarnased märgukirjad Austriale, Prantsusmaale, Saksamaale ja Soomele ning 2011. aasta jaanuaris ka Belgiale, Itaaliale, Luksemburgile, Madalmaadele, Rootsile, Taanile ja Ühendkuningriigile.

Praegu hindab komisjon ülejäänud liikmesriikide ja Venemaa vahel sõlmitud kahepoolsete lennunduslepingute kooskõla ELi õigusaktidega. See, et ELi lennuettevõtjatel tuleb Aasias asuvatesse sihtkohtadesse lendamise korral maksta Siberist ülelendamise eest, võib muuta lennud kallimaks ja ka tekitada ebaausat konkurentsi ELi ja ELi-väliste lennuettevõtjate vahel.

Euroopa Komisjoni hinnangul tuleb lennunduslepingutes kõiki ELi lennuettevõtjaid võrdselt kohelda ning järgida konkurentsieeskirju. ELi üksikute liikmesriikide ja ELi mittekuuluvate riikide vahel sõlmitud kahepoolsed lennunduslepingud peavad sisaldama ELi määramissätet, mis tagab selle, et lepingu sätteid ei kohaldata mitte ainult lepingu sõlminud liikmesriigi lennuettevõtjate suhtes, vaid ka kõikide teiste ELi lennuettevõtjate suhtes.

Ainuüksi 2008. aastal maksid asjaomased ELi lennuettevõtjad Siberist ülelendamise eest hinnanguliselt 420 miljonit USA dollarit, millest enamus läks otse Venemaa lennuettevõtjale Aeroflot. Komisjon leiab, et see on vastuolus ELi konkurentsiseaduse ja rahvusvahelise õigusega. Selliste kahepoolsete lepingutega kehtestatakse ELi lennuettevõtjatele sõltuvalt lennuettevõtja asukohast erinevad tingimused, tekitades seega täiendavaid konkurentsimoonutusi. Lisaks on oht, et reisijatel tuleb lendamise eest maksta rohkem, kui vaja oleks.

Liikmesriigid said Euroopa Komisjonilt märgukirja, millele on vastamiseks aega kaks kuud.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077