Kõige pikaajalisem gasell: edu toob 12tunnine tööpäev

Neljandat korda järjest Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete Gaselli TOPi jõudnud OÜ Capline Logistics juhi Boriss Grimitlihti kabineti seinal ripub Peterburi kaart, sest see on transpordifirma juhi sünnilinn. Samuti asub Peterburi maanteel ettevõtte kontor, kust ei pidavat ükski külaline ükskõikselt lahkuma.

"Siin on kõik alati emotsionaalsed," tõdeb ettevõtte väikeosanik Jana Grimitliht, kes töötas enne teises transpordifirmas, kuni isa ta enda juurde tööle võttis. Jana Grimitliht lausub, et kõiki probleeme lahendatakse ses ettevõttes kirega. Ta tõstab käed pea kõrgusele ja vibutab neid õhus, et ettevõtte õhustikku selgemalt kirjeldada.

Veidi väiksema kirega suhtub ettevõtte juht Äripäeva Gaselli TOPi jõudmisesse, kuigi ettevõte on seal juba neljandat aastat. "Siin pole midagi ebatavalist – me teeme vastutusrikast tööd kvaliteetselt ja usaldusväärsete partneritega – see ongi meie edu võti," sõnab ta.

Küll aga ütleb Boriss Grimitliht, et kasvu nimel tuleb päevas tööd teha 10-12 tundi ja vahel ka seitse päeva nädalas. "Ja valmis tuleb olla 24 tundi ööpäevas," lisab tütar.

Jana Grimitliht ütleb, et transpordiettevõttes töötamise juures on kõige suurim väljakutse, et kogu aeg tuleb välja mõelda lahendusi, kuidas kaup kiiresti ja odavalt kohale vedada.

Suurim takistus siin on Venemaa tollijärjekord. Tehislikke raskuseid tekitatakse mõlemal pool piiri, seadused on mitmeti tõlgendatavad ja tihti leitakse dokumentidest vigu, selgitab ta. Vahel juhtub, et kaupa täis autod saadetakse piirilt tagasi. Samas ütleb Grimitliht, et väga hea Venemaa tundmine annab talle eeliseid, et sellistest olukordadest kergemini välja tulla.

Põhjamaadesse transportiva ettevõtte 4U Logistics OÜ juhatuse liige Jüri Tammeväli on küll Capline Logisticsist kuulnud, aga kokku puutunud pole. Meile tundub Vene turg keeruline ja seega polegi  me mõelnud oma teenust sinna arendada, lisab ta.

Ka sõnab Tammeväli, et Vene tolli käitumist on raske ennustada. "Sealne tollimine on ikka väga raske, kuid kindlasti mõnel ettevõttel tasub see ära. Selleks aga peab olema Venemaal väga kõva partner, keda saab usaldada," räägib ta. Tammeväli lisab, et Vene tollis ei tea kunagi, mida seal tehakse, miks tehakse või kuidas tehakse. Samas kogub kaubakonteinerite liigutamine Venemaale tema sõnul viimasel ajal hoogu.

Capline Logistics alustas äritegevust 2004. aastal. Alguses veeti kaupa vaid autodega. Täna viiakse kaup kohale mööda raudteed, merd ja ka õhus. Praegu ei kuulu ettevõttele enam autosid, kuid see teeb omanike sõnul elu kergemaks. Ka lennukit pole, kuid Jana Grimitliht viskab nalja: "No ühe lennuki võiks ju osta!"

Kuna Capline Logisticsi põhiline koostööparter on Venemaa, on firmajuhil keeruline ennustada, kui suureks kasvab ettevõte viie aasta pärast. "Kõik sõltub lepingutest. Pole mõtet suurendada töötajate arvu, hankida tehnikat või muretseda endale suuremaid tööruume, kui sul pole kindlust, et tööd tuleb juurde," ütleb Boriss Grimitliht.

Hetkel teeb tema elu keeruliseks ka see, et mees ei oska eesti keelt, kuigi väga tahaks. "Kõik eesti keele kursused on mõeldud eksami läbimiseks, aga mitte keele õppimiseks," ütleb ta. Grimitliht lausub, et proovib küll iga aasta uuesti ja uuesti õppima hakata, kuid ettevõtte juhtimine võtab enamuse ajast.

Kommentaar
Jõudsime gasellide sekka oma tööga

Kaido Sasse, seitse korda Gaselli TOPis olnud Cipax Eesti ASi juht

Kes saab Gaselli TOPi puhta tööga, eks temal on ikka motiveeriv end sealt nimekirjast leida. Aga ma tean, et mõni saab vahel TOPi, sest müüb maatüki ja käive kasvab. Aga miks me ise seitse korda TOPi jõudsime, eks ikka ainult töö pärast. Pealegi soosis meid hetkeolukord, sest plastmassi tööstus kasvas hoogsalt, aga me olime sel alal ainukesed ja natuke edukamad.
Hetkel ma kujutan ette, et Gaselli TOPis võiks pead tõsta autotranspordiettevõtted, sest vahepeal vajus turg põhja ja uuel tulijal võis seega tekkida kuhjaga arenguruumi.
Mis meist on nüüd saanud? Püüame vallutada uusi turge. Saime praegu kõvasti tööd Soomes, enne olid põhilised sihtriigid Norra ja Rootsi.


TAUST
* Kiiresti kasvavate edukate ettevõtete Gaselli TOPi koostamisel võrreldi ettevõtete müügitulu ja maksueelset kasumit aastail 2007, 2008 ja 2009. Müügitulu pidi 2007. aastal olema üle ühe miljoni krooni ning 2009. aastal alla 145 miljoni krooni.
* Gasellettevõtte müügitulu ja maksueelne kasum pidid olema 2009. aastal võrreldes 2007. aastaga vähemalt 50% kasvanud. Seejuures pidi 2008. aasta müügitulu olema suurem kui 2007. aasta oma ning 2009. aasta müügitulu suurem kui 2008. aastal. Ühelgi aastal ei tohtinud olla kahjumit.
* Edetabelis osaleb kokku 259 tingimustele vastanud ettevõtet. Nende andmed tellis Äripäev justiitsministeeriumi registrikeskusest.

TASUB TEADA
* Seekordses Gaselli TOPis on ligi kahe kolmandiku võrra vähem kiiresti arenevaid ettevõtteid kui oli aasta varasemas TOPis.
* Gaselli TOPi pääsenud veidi enam kui kahe ja poolesaja firma keskmine töötajate arv on 12,7. Enamik neist annab tööd vähem kui kümnele inimesele.
* Enim gaselle tegutseb ehituse ja kaubanduse valdkonnas.
* Gasellfirma keskmine vanus on 8,6 aastat. Enim ettevõtteid on asutatud 2005. aastal.

 

Osale arutelus

  • Katariina Krjutškova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0445633
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.010227
Filipiinide peeso PHP 60,01 0.3478203
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2232548
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.053828
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0430837
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1931837
India ruupia INR 81,17 0.2705474
Indoneesia ruupia IDR 16179,52 0.4323437
Islandi kroon ISK 137,60 -0.0145328
Jaapani jeen JPY 124,60 -0.1202405
Kanada dollar CAD 1,51 0.1726542
LAV rand ZAR 15,73 0.0038138
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,19 0.2431435
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428018
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1659812
Norra kroon NOK 9,73 0.0215929
Poola slott PLN 4,29 -0.1072061
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0175413
Rumeenia leu RON 4,70 -0.1020473
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1424963
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1700102
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0053596
Tai baht THB 36,12 0.1069691
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0820922
Türgi liir TRY 6,06 0.1040222
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0437635
Ungari forint HUF 317,64 -0.0786436
USA dollar USD 1,14 0.1144265
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3144468
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0041005
Vene rubla RUB 75,41 0.2423329

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019