Kõige pikaajalisem gasell: edu toob 12tunnine tööpäev

Neljandat korda järjest Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete Gaselli TOPi jõudnud OÜ Capline Logistics juhi Boriss Grimitlihti kabineti seinal ripub Peterburi kaart, sest see on transpordifirma juhi sünnilinn. Samuti asub Peterburi maanteel ettevõtte kontor, kust ei pidavat ükski külaline ükskõikselt lahkuma.

"Siin on kõik alati emotsionaalsed," tõdeb ettevõtte väikeosanik Jana Grimitliht, kes töötas enne teises transpordifirmas, kuni isa ta enda juurde tööle võttis. Jana Grimitliht lausub, et kõiki probleeme lahendatakse ses ettevõttes kirega. Ta tõstab käed pea kõrgusele ja vibutab neid õhus, et ettevõtte õhustikku selgemalt kirjeldada.

Veidi väiksema kirega suhtub ettevõtte juht Äripäeva Gaselli TOPi jõudmisesse, kuigi ettevõte on seal juba neljandat aastat. "Siin pole midagi ebatavalist – me teeme vastutusrikast tööd kvaliteetselt ja usaldusväärsete partneritega – see ongi meie edu võti," sõnab ta.

Küll aga ütleb Boriss Grimitliht, et kasvu nimel tuleb päevas tööd teha 10-12 tundi ja vahel ka seitse päeva nädalas. "Ja valmis tuleb olla 24 tundi ööpäevas," lisab tütar.

Jana Grimitliht ütleb, et transpordiettevõttes töötamise juures on kõige suurim väljakutse, et kogu aeg tuleb välja mõelda lahendusi, kuidas kaup kiiresti ja odavalt kohale vedada.

Suurim takistus siin on Venemaa tollijärjekord. Tehislikke raskuseid tekitatakse mõlemal pool piiri, seadused on mitmeti tõlgendatavad ja tihti leitakse dokumentidest vigu, selgitab ta. Vahel juhtub, et kaupa täis autod saadetakse piirilt tagasi. Samas ütleb Grimitliht, et väga hea Venemaa tundmine annab talle eeliseid, et sellistest olukordadest kergemini välja tulla.

Põhjamaadesse transportiva ettevõtte 4U Logistics OÜ juhatuse liige Jüri Tammeväli on küll Capline Logisticsist kuulnud, aga kokku puutunud pole. Meile tundub Vene turg keeruline ja seega polegi  me mõelnud oma teenust sinna arendada, lisab ta.

Ka sõnab Tammeväli, et Vene tolli käitumist on raske ennustada. "Sealne tollimine on ikka väga raske, kuid kindlasti mõnel ettevõttel tasub see ära. Selleks aga peab olema Venemaal väga kõva partner, keda saab usaldada," räägib ta. Tammeväli lisab, et Vene tollis ei tea kunagi, mida seal tehakse, miks tehakse või kuidas tehakse. Samas kogub kaubakonteinerite liigutamine Venemaale tema sõnul viimasel ajal hoogu.

Capline Logistics alustas äritegevust 2004. aastal. Alguses veeti kaupa vaid autodega. Täna viiakse kaup kohale mööda raudteed, merd ja ka õhus. Praegu ei kuulu ettevõttele enam autosid, kuid see teeb omanike sõnul elu kergemaks. Ka lennukit pole, kuid Jana Grimitliht viskab nalja: "No ühe lennuki võiks ju osta!"

Kuna Capline Logisticsi põhiline koostööparter on Venemaa, on firmajuhil keeruline ennustada, kui suureks kasvab ettevõte viie aasta pärast. "Kõik sõltub lepingutest. Pole mõtet suurendada töötajate arvu, hankida tehnikat või muretseda endale suuremaid tööruume, kui sul pole kindlust, et tööd tuleb juurde," ütleb Boriss Grimitliht.

Hetkel teeb tema elu keeruliseks ka see, et mees ei oska eesti keelt, kuigi väga tahaks. "Kõik eesti keele kursused on mõeldud eksami läbimiseks, aga mitte keele õppimiseks," ütleb ta. Grimitliht lausub, et proovib küll iga aasta uuesti ja uuesti õppima hakata, kuid ettevõtte juhtimine võtab enamuse ajast.

Kommentaar
Jõudsime gasellide sekka oma tööga

Kaido Sasse, seitse korda Gaselli TOPis olnud Cipax Eesti ASi juht

Kes saab Gaselli TOPi puhta tööga, eks temal on ikka motiveeriv end sealt nimekirjast leida. Aga ma tean, et mõni saab vahel TOPi, sest müüb maatüki ja käive kasvab. Aga miks me ise seitse korda TOPi jõudsime, eks ikka ainult töö pärast. Pealegi soosis meid hetkeolukord, sest plastmassi tööstus kasvas hoogsalt, aga me olime sel alal ainukesed ja natuke edukamad.
Hetkel ma kujutan ette, et Gaselli TOPis võiks pead tõsta autotranspordiettevõtted, sest vahepeal vajus turg põhja ja uuel tulijal võis seega tekkida kuhjaga arenguruumi.
Mis meist on nüüd saanud? Püüame vallutada uusi turge. Saime praegu kõvasti tööd Soomes, enne olid põhilised sihtriigid Norra ja Rootsi.


TAUST
* Kiiresti kasvavate edukate ettevõtete Gaselli TOPi koostamisel võrreldi ettevõtete müügitulu ja maksueelset kasumit aastail 2007, 2008 ja 2009. Müügitulu pidi 2007. aastal olema üle ühe miljoni krooni ning 2009. aastal alla 145 miljoni krooni.
* Gasellettevõtte müügitulu ja maksueelne kasum pidid olema 2009. aastal võrreldes 2007. aastaga vähemalt 50% kasvanud. Seejuures pidi 2008. aasta müügitulu olema suurem kui 2007. aasta oma ning 2009. aasta müügitulu suurem kui 2008. aastal. Ühelgi aastal ei tohtinud olla kahjumit.
* Edetabelis osaleb kokku 259 tingimustele vastanud ettevõtet. Nende andmed tellis Äripäev justiitsministeeriumi registrikeskusest.

TASUB TEADA
* Seekordses Gaselli TOPis on ligi kahe kolmandiku võrra vähem kiiresti arenevaid ettevõtteid kui oli aasta varasemas TOPis.
* Gaselli TOPi pääsenud veidi enam kui kahe ja poolesaja firma keskmine töötajate arv on 12,7. Enamik neist annab tööd vähem kui kümnele inimesele.
* Enim gaselle tegutseb ehituse ja kaubanduse valdkonnas.
* Gasellfirma keskmine vanus on 8,6 aastat. Enim ettevõtteid on asutatud 2005. aastal.

 

Osale arutelus

  • Katariina Krjutškova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.1794067
Brasiilia reaal BRL 4,20 -0.7068057
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,90 -0.2863469
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.5405337
Hongkongi dollar HKD 8,81 -0.6795132
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0255923
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.1418269
India ruupia INR 82,14 0.0243543
Indoneesia ruupia IDR 16673,98 0.2408935
Islandi kroon ISK 138,31 -0.0216857
Jaapani jeen JPY 128,27 -0.5427619
Kanada dollar CAD 1,49 -0.6553431
LAV rand ZAR 16,18 -0.2503746
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,71 -0.1046834
Malaysia ringgit MYR 4,71 -0.5154095
Mehhiko peeso MXN 22,74 -0.3470822
Norra kroon NOK 9,53 -0.2730925
Poola slott PLN 4,30 0.2986746
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.1020865
Rumeenia leu RON 4,65 0.0408374
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.4160266
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1372527
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.3687121
Taani kroon DKK 7,46 0.0134124
Tai baht THB 37,29 -0.4357927
Tšehhi kroon CZK 25,96 0.251004
Türgi liir TRY 6,16 -0.3540081
Ukraina grivna UAH 31,33 -0.6865163
Ungari forint HUF 321,79 0.1899247
USA dollar USD 1,13 -0.7234869
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0238635
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.2237415
Vene rubla RUB 75,92 -1.3392329

Valdkonna töökuulutused