ER: raudteel on uppuja pääsemine 100% uppuja enese asi

Eesti Raudtee turvajuhi Taivo Vahemetsa sõnul toimub raudteel üha enam õnnetusi, kuna autojuhid eiravad ülesõite. Raudtee ohtlikkuse ja näiteks rongi pika pidurdustee tõttu saab enda õnnetusest päästmiseks kõige rohkem liikleja ise ära teha.

Taivo Vahemetsa kommentaarid Terevisioonis raudteel juhtunud õnnetuste kohta.

- 2010. aasta teises pooles hakkas raudteel juhtunud õnnetuste arv tõusma ja kasv on sel aastal jätkunud. Eesti erineb muust maailmast selle poolest, et auto sõidab rongile ette - auto nn üritab rongi maha lükata.

- ohtlikumad alad on Eestis jaamasisesed teed ja pöörangud, sest inimene ei tea, mis teda ees ootab. Aia või tõkkepuu olemasolul või puudumisel pole õnnetustega seost, samuti ei ole vahet valgel või pimedal ajal.

- miks ei märgata rongi? Umbes pooled õnnetustest juhtuvad tõkkepuuga ülesõitudel ja autojuhid lihtsalt eiravad tõkkepuud. Vaatasime hiljuti ühe ülesõidu turvakaamera salvestust, kus autot lihtsalt sõitis tõkkepuu maha. Eestis sõidetakse aastas maha üle 100 tõkkepuu.

- autojuhid ei arvesta tihti rongi kui suurema ohu allikaga. Kui liikluses ristmikul ikka pidurdatakse, ka siis kui peateel liigutakse, siis raudteel seda ei tehta.

- ükski autojuht ei ole võimeline hindama rongi kiirust - kui rong tuleb 120 km/h, siis sellele otsa vaadates seda ei taju. Kiirust saab hinnata siis, kui rong mööda sõidab.

- õnnetusi soosib ka talv - autod märkavad rongi, aga pidurdavad liiga hilja. Vahel on teehooldus ülesõidu ka suurema tähelepanuta jätnud.

- raudtee on maismaal üks suuremaid ohuallikaid. Samas on rong kõige turvalisem - selles istudes võib end tangis tunda. Väljas olles aga on jõudude vahekord kindlasti rongi kasuks. Rongiga pole mõtet rinda pista. Seal, kus on rööpad, on alati ohupiirkond.

- rongi pidurdusteekond on kuni kaks kilomeetrit ja rongijuht ei näe sõidu ajal kahe kilomeetri taha, et mis seal toimub. Nii et raudteel on uppuja päästmine 100% uppuja enda asi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0449814
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.4923235
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409291
Filipiinide peeso PHP 59,95 0.5416646
Hiina jüaan CNY 7,91 0.7139221
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.7420439
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.063344
Iisraeli seekel ILS 4,22 0.5335239
India ruupia INR 82,12 0.8238689
Indoneesia ruupia IDR 16666,27 0.2729092
Islandi kroon ISK 140,41 0.149786
Jaapani jeen JPY 128,67 -0.0155412
Kanada dollar CAD 1,50 0.5897333
LAV rand ZAR 15,97 -0.430188
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,10 0.2930208
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.7333109
Mehhiko peeso MXN 22,97 0.2894476
Norra kroon NOK 9,63 0.1674763
Poola slott PLN 4,31 0.6535032
Rootsi kroon SEK 10,28 0.1276293
Rumeenia leu RON 4,66 0.0558084
Singapuri dollar SGD 1,57 0.5395337
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.3722924
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0.0120658
Tai baht THB 37,43 0.3353186
Tšehhi kroon CZK 25,97 -0.0769438
Türgi liir TRY 6,09 0.5746272
Ukraina grivna UAH 31,64 0.5698649
Ungari forint HUF 321,41 -0.0994623
USA dollar USD 1,14 0.7416564
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.0301568
Valgevene rubla BYN 2,40 0.3047508
Vene rubla RUB 75,40 1.0806644

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018