Autor: Rivo Sarapik • 10. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air: Rebasel pole õigust kompensatsioonile

Estonian Air ei maksa meelelahutusärimees Peeter Rebasele kompensatsiooni viis ja pool tundi edasi lükkunud lennu eest, sest lennufirma hinnangul oli tegemist ettenägematu lennugraafikust kõrvalekaldumisega.

Ettenägematu lennuohutusega seotud vajakajäämine avastati lennu teenindamise käigus, mistõttu ei lubatud lennukit konkreetsele liinile.

Kompensatsioonidele on lennufirma kliendisuhete juhi Martin Kaerlepa sõnul õigus juhul, kui tegemist ei ole erakorraliste asjaoludega (erakorraline asjaolu  = mida ei oleks saanud vältida isegi siis, kui oleks võetud kasutusele kõik sobivad meetmed). "Sellised asjaolud võivad eelkõige esineda poliitiliselt ebastabiilsetes oludes, asjaomase lennu tegemiseks sobimatute ilmastikutingimuste tõttu, turvalisust ja lennuohutust mõjutavate asjaolude ilmnemine, ettenägematute lennuohutusega seotud vajakajäämiste ning streikide korral," kommenteeris lennufirma klienditeeninduse juht Martin Kaerlepp.

Lennufirma pakub hilinemise puhul reisijale kolme varianti: piletiraha tagastamist, tasuta lennukuupäeva muutmist ja asendustransporti samal päeval sihtkohta.

Kui reisija valib kolmanda variandi kasuks, korraldab asendustranspordi Estonian Air. "Seadus näeb ette toitlustuse pakkumist asendustranspordi ooteajal juhul  kui ooteaeg on pikem kui kaks tundi. Üldjuhul jagavad selle kohta infot meid esindavad lennujaama maapealse teeninduse töötajad ning kindlasti teeme omalt poolt parima, et kõrvalekalded lennuliikluses meie reisijaid võimalikult vähe häiriks," lisas Kaerlepp.

Samas tunnistab Estonian Air klienditeeninduse juhi sõnul, et klientide operatiivse teavitamise korraldamisel lennugraafikust kõrvalekallete korral on kõvasti arenguruumi ning klientide pahameel on siinkohal igati õigustatud.

Ettevõtja Peeter Rebane leiab, et rahvuslik lennufirma Estonian Air petab kliente, kui ei teavita graafikumuutustest ning jätab reisijale kompenseerimata hilinemised.

Rebase pahameele tinginud intsident sai alguse möödunud neljapäeval, kui üle viie tunni viibis lend Stockholmist Tallinna. Esmalt ei jagatud tema sõnul infot hilinemise kohta, teisalt ei kompenseerinud lennufirma hilinemist reisijale.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077