2009. aasta algas Leedu lennusektorile tugeva löögiga ning Leedu valitsus hakkas kiiresti tegema pingutusi, et meelitada riiki uusi lennufirmasid, ja välja mõtlema võimalusi, kuidas neid uusi liine avama panna.
Lennujaamad saavad lennukompaniisid meelitada mitmete vahenditega, millest üks on soodsad lennujaamamaksud, mida kasutas näiteks Tallinna lennujaam, mistõttu lendab Ryanair praegu Tallinnast mitmesse sihtkohta.
Vilniuse lennujaam kaalus aga lisaks mõtet maksta rahalist "motivatsiooni" turunduskulude katteks, millest oleks oma osa pidanud saama ka Estonian Air, kes möödunud aastal Vilniuses oma baasi avas, kuid siiani pole lennufirma lubatud rahast sentigi näinud.
Estonian Airi kommertsala asepresidendi Rauno Parrase sõnul ei ole lennujaam ega valitsus siiani leidnud universaal¬set lahendust, kuidas lennufirmasid toetada, kuid ta usub siiski, et mingi lahendus peagi leitakse.
„Et me ootame turundustoetust, on korrektne. Samuti on korrektne see, et turundustoetuste paketi väljatöötamine on veninud oodatust pikemaks. „Lubaduste mittetäimine“ on sellises kontekstis sulaselge liialdus, kuna töö selles suunas käib,“ kommenteeris lennujaama pressiesindaja Ilona Eskelinen.
Vilniuse lennujaama poolt uute liinide toetamiseks väljatöötatud allahindluste pakett ehk näiteks soodsamad maandumis- ja reisijatasud kehtib Eskelineni sõnul ka Estonian Airile esimesest päevast, mil lendudega Vilniusest algust tehti. Lisaks on Vilniuse lennujaamal väljatöötamisel turunduspakett.
Estonian Air avas mullu veebruaris lennuliini Vilniuse ja Amsterdami vahel ning plaanib tänavu lisada Vilniuse Berliini liini.