Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?

Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.

Estonian Airi nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul põhineb lennufirma uus strateegia peamiselt uute Bombardieri lennukite kasutamisel ning võimalik, et avatakse Tallinna–Helsingi helikopteriliin, kirjutas Delovõje Vedomosti.

Veebruari lõpus või märtsi alguses avaldataval strateegial on kaks eesmärki: luua hea infrastruktuur ning viia ettevõte kasumisse. 2006–2009 teenis Estonian Air kokku 350,7 mln krooni ehk 22,4 mln eurot kahjumit.

Esimene osa strateegiast on mõeldud 1–2 aasta peale, mille järel tehakse kindlaks ettevõtte järgmised sammud. Kui ettevõte suudab kahe aasta jooksul tulla plussi, on tulevikustrateegia agressiivne. Kui see aga ei õnnestu, on tulevikustrateegia konservatiivne.

“Teiste lennufirmade viga seisneb selles, et nad alustavad liiga vara agressiivset poliitikat, mille tõttu nad lähevad pankrotti,” rõhutas Helenius.

Riik on investeerinud Estonian Airi 280 mln krooni ehk 17,9 mln eurot. Täiendavaid investeeringuid ei ole planeeritud, seega peaks Estonian Air teenima kasumit nende vahenditega, mis on ettevõttel praegu olemas. Majandusminister Juhan

Parts arvab, et see peaks juhtuma lähema 2–3 aasta jooksul.
Kuid siiski võib ette tulla takistusi, mis ei luba Estonian Airil ilma täiendavate kulutusteta uusi liine avada. 

Advokaadibüroo Sorainen advokaadi Carri Ginteri sõnul ei tohi riik ELi seaduste kohaselt subsideerida ettevõtteid. “Riik tohib teha investeeringuid ainult eesmärgiga teenida kasumit. Sellises olukorras on tingimata vaja tõestada, et kui riigi asemel oleks erainvestor, siis ta oleks teinud sama investeeringu, sest see on kasulik,” ütles Ginter.

Majandusminister Juhan Parts tõdes, riik suurendas oma osalust Estonian Airis selleks, et teenida kasumit, seega mingist subsiidiumist ei saa juttu olla.
Lufthansa Balti juhi Matthias Hinze sõnul on Euroopas juba lennufirmasid karistatud ebaseaduslike riiklike investeeringute pärast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0128551
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 -0.0283244
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.030976
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 -0.028486
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0.0743575
Norra kroon NOK 9,63 -0.0124537
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0019453
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0112461
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 -0.0147863
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018