Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?

Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.

Estonian Airi nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul põhineb lennufirma uus strateegia peamiselt uute Bombardieri lennukite kasutamisel ning võimalik, et avatakse Tallinna–Helsingi helikopteriliin, kirjutas Delovõje Vedomosti.

Veebruari lõpus või märtsi alguses avaldataval strateegial on kaks eesmärki: luua hea infrastruktuur ning viia ettevõte kasumisse. 2006–2009 teenis Estonian Air kokku 350,7 mln krooni ehk 22,4 mln eurot kahjumit.

Esimene osa strateegiast on mõeldud 1–2 aasta peale, mille järel tehakse kindlaks ettevõtte järgmised sammud. Kui ettevõte suudab kahe aasta jooksul tulla plussi, on tulevikustrateegia agressiivne. Kui see aga ei õnnestu, on tulevikustrateegia konservatiivne.

“Teiste lennufirmade viga seisneb selles, et nad alustavad liiga vara agressiivset poliitikat, mille tõttu nad lähevad pankrotti,” rõhutas Helenius.

Riik on investeerinud Estonian Airi 280 mln krooni ehk 17,9 mln eurot. Täiendavaid investeeringuid ei ole planeeritud, seega peaks Estonian Air teenima kasumit nende vahenditega, mis on ettevõttel praegu olemas. Majandusminister Juhan

Parts arvab, et see peaks juhtuma lähema 2–3 aasta jooksul.
Kuid siiski võib ette tulla takistusi, mis ei luba Estonian Airil ilma täiendavate kulutusteta uusi liine avada. 

Advokaadibüroo Sorainen advokaadi Carri Ginteri sõnul ei tohi riik ELi seaduste kohaselt subsideerida ettevõtteid. “Riik tohib teha investeeringuid ainult eesmärgiga teenida kasumit. Sellises olukorras on tingimata vaja tõestada, et kui riigi asemel oleks erainvestor, siis ta oleks teinud sama investeeringu, sest see on kasulik,” ütles Ginter.

Majandusminister Juhan Parts tõdes, riik suurendas oma osalust Estonian Airis selleks, et teenida kasumit, seega mingist subsiidiumist ei saa juttu olla.
Lufthansa Balti juhi Matthias Hinze sõnul on Euroopas juba lennufirmasid karistatud ebaseaduslike riiklike investeeringute pärast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0063048
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0351815
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 59,78 -0.0351165
Hiina jüaan CNY 7,70 -0.0350458
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0302782
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0350055
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0214649
India ruupia INR 80,92 -0.0345905
Indoneesia ruupia IDR 16104,21 -0.0351337
Islandi kroon ISK 137,63 0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,64 -0.0881764
Kanada dollar CAD 1,51 0.1925759
LAV rand ZAR 15,73 -0.0349597
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,43 0.0273634
Malaysia ringgit MYR 4,67 -0.0363815
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.0617819
Norra kroon NOK 9,73 0.01748
Poola slott PLN 4,29 -0.0419502
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.0311845
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0892914
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2040122
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0530129
Taani kroon DKK 7,46 0.0107193
Tai baht THB 36,07 -0.0351945
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0820922
Türgi liir TRY 6,05 -0.0743016
Ukraina grivna UAH 31,75 -0.0352627
Ungari forint HUF 317,81 -0.0251659
USA dollar USD 1,14 0.0352082
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.0296648
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0369049
Vene rubla RUB 75,24 0.0186103

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019