Loe, miks Konkurentsiamet Osula bussifirma ülevõimu kärpida tahab

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots saatis mullu majandusminister Juhan Partsile kirja, et liinilubade väljastamisel peaks kaotama konkurentsi piirava, olemaoleva liini mittehäirimise nõude.

Ots juhtis oma kirjas tähelepanu sellele, et kui kehtiva seaduse kohaselt saab ametnik uue liiniloa andmist vähemasti kaaluda, siis seaduse uues redaktsioonis öeldakse selgelt, et ei tohi häirida seniste vedajate ärihuvisid. Valdav osa Tallinna ja Tartu, Tallinna ja Pärnu ning Tallinna ja Narva vahelistest vedudest jääb seega Hugo Osulale kuuluva Sebe teenindada, kes võib sisulise konkurentsi puudumise tõttu küsida reisijailt ükskõik millist piletihinda. Tarbija ei pruugi konkurentsi piiramisest kasu saada.

"Konkurentsiamet peab oluliseks, et vaba konkurentsi põhimõtteid arvestataks ka seaduste kujundamisel. Teatud olukordades võib ettevõtjatevahelist konkurentsi piirata, kuid see peaks olema objektiivselt ja läbipaistvalt põhjendatud," kommenteeris Ots Äripäevale möödunud nädalal, miks ta muudatusi oluliseks peab. "Antud juhul on bussiettevõtjatevahelist konkurentsi oluliselt piiratud. Samal ajal jääb aga ebaselgeks, kas ja mil määral tarbija selle eest midagi vastu saab. Seetõttu oleme teinud ettepaneku olemasoleva turukorralduse muutmiseks," lisas Ots.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul ettevõtluse ja konkurentsi kahjustamist ei ole. "Kui turule tulev vedaja suudab pakkuda olemasoleva veoteenusega võrreldes paremat kvaliteeti, stabiilsust jne, peaks tal olema ka võimalik taotleda liiniluba soovitud liinile. Ühistranspordiseaduse eelnõu ei karmista, vaid pigem loob uutele vedajatele kehtiva ühistranspordiseadusega võrreldes parema võimaluse turule sisenemiseks," kommenteeris Vene Äripäevale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0189143
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0797448
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.010227
Filipiinide peeso PHP 60,02 0.3645424
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2479167
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.086349
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0780892
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1931837
India ruupia INR 81,21 0.3187271
Indoneesia ruupia IDR 16185,21 0.4676636
Islandi kroon ISK 137,65 0.0217992
Jaapani jeen JPY 124,66 -0.0721443
Kanada dollar CAD 1,51 0.205857
LAV rand ZAR 15,73 0.0063563
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,44 0.34087
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0791833
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1825793
Norra kroon NOK 9,73 0.0894565
Poola slott PLN 4,29 -0.1235201
Rootsi kroon SEK 10,27 0.0497003
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0807875
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1165879
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1813442
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618484
Taani kroon DKK 7,46 0.0200986
Tai baht THB 36,09 0.0160731
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.0703647
Türgi liir TRY 6,07 0.249323
Ukraina grivna UAH 31,79 0.0790262
Ungari forint HUF 317,72 -0.0534776
USA dollar USD 1,14 0.1496347
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3025808
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0041005
Vene rubla RUB 75,42 0.2621396

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019