Loe, miks Konkurentsiamet Osula bussifirma ülevõimu kärpida tahab

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots saatis mullu majandusminister Juhan Partsile kirja, et liinilubade väljastamisel peaks kaotama konkurentsi piirava, olemaoleva liini mittehäirimise nõude.

Ots juhtis oma kirjas tähelepanu sellele, et kui kehtiva seaduse kohaselt saab ametnik uue liiniloa andmist vähemasti kaaluda, siis seaduse uues redaktsioonis öeldakse selgelt, et ei tohi häirida seniste vedajate ärihuvisid. Valdav osa Tallinna ja Tartu, Tallinna ja Pärnu ning Tallinna ja Narva vahelistest vedudest jääb seega Hugo Osulale kuuluva Sebe teenindada, kes võib sisulise konkurentsi puudumise tõttu küsida reisijailt ükskõik millist piletihinda. Tarbija ei pruugi konkurentsi piiramisest kasu saada.

"Konkurentsiamet peab oluliseks, et vaba konkurentsi põhimõtteid arvestataks ka seaduste kujundamisel. Teatud olukordades võib ettevõtjatevahelist konkurentsi piirata, kuid see peaks olema objektiivselt ja läbipaistvalt põhjendatud," kommenteeris Ots Äripäevale möödunud nädalal, miks ta muudatusi oluliseks peab. "Antud juhul on bussiettevõtjatevahelist konkurentsi oluliselt piiratud. Samal ajal jääb aga ebaselgeks, kas ja mil määral tarbija selle eest midagi vastu saab. Seetõttu oleme teinud ettepaneku olemasoleva turukorralduse muutmiseks," lisas Ots.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul ettevõtluse ja konkurentsi kahjustamist ei ole. "Kui turule tulev vedaja suudab pakkuda olemasoleva veoteenusega võrreldes paremat kvaliteeti, stabiilsust jne, peaks tal olema ka võimalik taotleda liiniluba soovitud liinile. Ühistranspordiseaduse eelnõu ei karmista, vaid pigem loob uutele vedajatele kehtiva ühistranspordiseadusega võrreldes parema võimaluse turule sisenemiseks," kommenteeris Vene Äripäevale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3760597
Brasiilia reaal BRL 4,34 -0.0668049
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,73 0.008101
Hiina jüaan CNY 7,49 -0.234376
Hongkongi dollar HKD 9,09 -0.0978506
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0108373
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.0974983
India ruupia INR 78,77 -0.4826157
Indoneesia ruupia IDR 16120,97 -0.0949413
Islandi kroon ISK 124,61 0
Jaapani jeen JPY 127,52 0.0078425
Kanada dollar CAD 1,54 -0.1364434
LAV rand ZAR 15,80 -0.7636176
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,56 -0.6789404
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0043127
Mehhiko peeso MXN 23,72 -0.2758377
Norra kroon NOK 9,47 -0.0949237
Poola slott PLN 4,30 -0.1785507
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.1047852
Rumeenia leu RON 4,67 0.0085725
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1717448
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113753
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0781454
Taani kroon DKK 7,45 0.0013419
Tai baht THB 37,82 -0.2778986
Tšehhi kroon CZK 25,80 -0.116126
Türgi liir TRY 5,49 -0.0346046
Ukraina grivna UAH 30,59 -0.0950499
Ungari forint HUF 321,92 -0.0931041
USA dollar USD 1,16 -0.1121657
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.2084947
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.180863
Vene rubla RUB 73,83 -0.1736111

Valdkonna töökuulutused