Loe, miks Konkurentsiamet Osula bussifirma ülevõimu kärpida tahab

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots saatis mullu majandusminister Juhan Partsile kirja, et liinilubade väljastamisel peaks kaotama konkurentsi piirava, olemaoleva liini mittehäirimise nõude.

Ots juhtis oma kirjas tähelepanu sellele, et kui kehtiva seaduse kohaselt saab ametnik uue liiniloa andmist vähemasti kaaluda, siis seaduse uues redaktsioonis öeldakse selgelt, et ei tohi häirida seniste vedajate ärihuvisid. Valdav osa Tallinna ja Tartu, Tallinna ja Pärnu ning Tallinna ja Narva vahelistest vedudest jääb seega Hugo Osulale kuuluva Sebe teenindada, kes võib sisulise konkurentsi puudumise tõttu küsida reisijailt ükskõik millist piletihinda. Tarbija ei pruugi konkurentsi piiramisest kasu saada.

"Konkurentsiamet peab oluliseks, et vaba konkurentsi põhimõtteid arvestataks ka seaduste kujundamisel. Teatud olukordades võib ettevõtjatevahelist konkurentsi piirata, kuid see peaks olema objektiivselt ja läbipaistvalt põhjendatud," kommenteeris Ots Äripäevale möödunud nädalal, miks ta muudatusi oluliseks peab. "Antud juhul on bussiettevõtjatevahelist konkurentsi oluliselt piiratud. Samal ajal jääb aga ebaselgeks, kas ja mil määral tarbija selle eest midagi vastu saab. Seetõttu oleme teinud ettepaneku olemasoleva turukorralduse muutmiseks," lisas Ots.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul ettevõtluse ja konkurentsi kahjustamist ei ole. "Kui turule tulev vedaja suudab pakkuda olemasoleva veoteenusega võrreldes paremat kvaliteeti, stabiilsust jne, peaks tal olema ka võimalik taotleda liiniluba soovitud liinile. Ühistranspordiseaduse eelnõu ei karmista, vaid pigem loob uutele vedajatele kehtiva ühistranspordiseadusega võrreldes parema võimaluse turule sisenemiseks," kommenteeris Vene Äripäevale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.54142
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,33 0.250067
Hiina jüaan CNY 7,78 0.043736
Hongkongi dollar HKD 9,17 0.066552
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.119387
Iisraeli seekel ILS 4,16 -0.10566
India ruupia INR 75,72 -0.006074
Indoneesia ruupia IDR 15962,00 0.175724
Islandi kroon ISK 123,00 -0.433075
Jaapani jeen JPY 132,96 -0.270037
Kanada dollar CAD 1,51 -0.002647
LAV rand ZAR 15,91 -0.933595
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,20 -0.288634
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.267245
Mehhiko peeso MXN 22,55 0.171441
Norra kroon NOK 9,84 0.415268
Poola slott PLN 4,22 0.128278
Rootsi kroon SEK 9,92 0.344979
Rubla RUB 69,22 -0.444438
Rumeenia leu RON 4,63 0.002159
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.050371
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.325526
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.073866
Taani kroon DKK 7,44 0.009271
Tai baht THB 38,25 -0.117524
Tšehhi kroon CZK 25,64 0.007801
Türgi liir TRY 4,52 -0.019923
Ukraina grivna UAH 32,16 0.401758
Ungari forint HUF 314,12 0.047775
USA dollar USD 1,18 0.073241
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.770584
Valgevene rubla BRL 3,89 0.092723
Valgevene rubla BYN 23850,00 0.315457

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017