Loe, miks Konkurentsiamet Osula bussifirma ülevõimu kärpida tahab

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots saatis mullu majandusminister Juhan Partsile kirja, et liinilubade väljastamisel peaks kaotama konkurentsi piirava, olemaoleva liini mittehäirimise nõude.

Ots juhtis oma kirjas tähelepanu sellele, et kui kehtiva seaduse kohaselt saab ametnik uue liiniloa andmist vähemasti kaaluda, siis seaduse uues redaktsioonis öeldakse selgelt, et ei tohi häirida seniste vedajate ärihuvisid. Valdav osa Tallinna ja Tartu, Tallinna ja Pärnu ning Tallinna ja Narva vahelistest vedudest jääb seega Hugo Osulale kuuluva Sebe teenindada, kes võib sisulise konkurentsi puudumise tõttu küsida reisijailt ükskõik millist piletihinda. Tarbija ei pruugi konkurentsi piiramisest kasu saada.

"Konkurentsiamet peab oluliseks, et vaba konkurentsi põhimõtteid arvestataks ka seaduste kujundamisel. Teatud olukordades võib ettevõtjatevahelist konkurentsi piirata, kuid see peaks olema objektiivselt ja läbipaistvalt põhjendatud," kommenteeris Ots Äripäevale möödunud nädalal, miks ta muudatusi oluliseks peab. "Antud juhul on bussiettevõtjatevahelist konkurentsi oluliselt piiratud. Samal ajal jääb aga ebaselgeks, kas ja mil määral tarbija selle eest midagi vastu saab. Seetõttu oleme teinud ettepaneku olemasoleva turukorralduse muutmiseks," lisas Ots.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul ettevõtluse ja konkurentsi kahjustamist ei ole. "Kui turule tulev vedaja suudab pakkuda olemasoleva veoteenusega võrreldes paremat kvaliteeti, stabiilsust jne, peaks tal olema ka võimalik taotleda liiniluba soovitud liinile. Ühistranspordiseaduse eelnõu ei karmista, vaid pigem loob uutele vedajatele kehtiva ühistranspordiseadusega võrreldes parema võimaluse turule sisenemiseks," kommenteeris Vene Äripäevale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.143152
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,60 -0.586212
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.499316
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.310945
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.194853
Iisraeli seekel ILS 4,28 -0.554975
India ruupia INR 79,78 -0.427967
Indoneesia ruupia IDR 16804,00 -0.414839
Islandi kroon ISK 123,74 -0.198415
Jaapani jeen JPY 131,20 -0.341828
Kanada dollar CAD 1,56 -0.652347
LAV rand ZAR 14,20 -1.136735
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,20 -0.623357
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.246356
Mehhiko peeso MXN 22,80 -0.640933
Norra kroon NOK 9,65 -0.32102
Poola slott PLN 4,17 -0.234332
Rootsi kroon SEK 10,04 0.368925
Rubla RUB 69,24 -0.624291
Rumeenia leu RON 4,65 -0.025774
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.239793
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.3825
Šveitsi frank CHF 1,15 0.11215
Taani kroon DKK 7,45 -0.021752
Tai baht THB 38,62 -0.489564
Tšehhi kroon CZK 25,35 -0.027607
Türgi liir TRY 4,66 -0.207788
Ukraina grivna UAH 33,27 -0.628076
Ungari forint HUF 313,10 0.006388
USA dollar USD 1,23 -0.267635
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.299996
Valgevene rubla BRL 3,98 -0.606347
Valgevene rubla BYN 23973,00 -0.806852

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018