Loe, miks Konkurentsiamet Osula bussifirma ülevõimu kärpida tahab

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots saatis mullu majandusminister Juhan Partsile kirja, et liinilubade väljastamisel peaks kaotama konkurentsi piirava, olemaoleva liini mittehäirimise nõude.

Ots juhtis oma kirjas tähelepanu sellele, et kui kehtiva seaduse kohaselt saab ametnik uue liiniloa andmist vähemasti kaaluda, siis seaduse uues redaktsioonis öeldakse selgelt, et ei tohi häirida seniste vedajate ärihuvisid. Valdav osa Tallinna ja Tartu, Tallinna ja Pärnu ning Tallinna ja Narva vahelistest vedudest jääb seega Hugo Osulale kuuluva Sebe teenindada, kes võib sisulise konkurentsi puudumise tõttu küsida reisijailt ükskõik millist piletihinda. Tarbija ei pruugi konkurentsi piiramisest kasu saada.

"Konkurentsiamet peab oluliseks, et vaba konkurentsi põhimõtteid arvestataks ka seaduste kujundamisel. Teatud olukordades võib ettevõtjatevahelist konkurentsi piirata, kuid see peaks olema objektiivselt ja läbipaistvalt põhjendatud," kommenteeris Ots Äripäevale möödunud nädalal, miks ta muudatusi oluliseks peab. "Antud juhul on bussiettevõtjatevahelist konkurentsi oluliselt piiratud. Samal ajal jääb aga ebaselgeks, kas ja mil määral tarbija selle eest midagi vastu saab. Seetõttu oleme teinud ettepaneku olemasoleva turukorralduse muutmiseks," lisas Ots.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul ettevõtluse ja konkurentsi kahjustamist ei ole. "Kui turule tulev vedaja suudab pakkuda olemasoleva veoteenusega võrreldes paremat kvaliteeti, stabiilsust jne, peaks tal olema ka võimalik taotleda liiniluba soovitud liinile. Ühistranspordiseaduse eelnõu ei karmista, vaid pigem loob uutele vedajatele kehtiva ühistranspordiseadusega võrreldes parema võimaluse turule sisenemiseks," kommenteeris Vene Äripäevale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3134395
Brasiilia reaal BRL 4,24 0.2673987
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 59,67 -0.0502555
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1216529
Hongkongi dollar HKD 8,81 0.2458065
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0013473
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.2463114
India ruupia INR 81,61 -0.1309333
Indoneesia ruupia IDR 16729,91 0.7074844
Islandi kroon ISK 138,34 0
Jaapani jeen JPY 128,19 0.4073001
Kanada dollar CAD 1,49 0.0269251
LAV rand ZAR 16,18 -0.3903412
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,08 -0.2983812
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.3641862
Mehhiko peeso MXN 22,82 -0.0818778
Norra kroon NOK 9,56 0.0198868
Poola slott PLN 4,30 -0.0418303
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.048731
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0042992
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0837251
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0458295
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1587582
Taani kroon DKK 7,46 0.0080441
Tai baht THB 37,05 -0.3978965
Tšehhi kroon CZK 25,92 0.0154357
Türgi liir TRY 6,14 0.2024523
Ukraina grivna UAH 31,37 0.267184
Ungari forint HUF 322,18 0.1087531
USA dollar USD 1,12 0.2585362
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.3291048
Valgevene rubla BYN 2,40 0.2504801
Vene rubla RUB 76,20 0.1260141

Valdkonna töökuulutused