Detsember lõi kõigi aegade liiklusõnnetuste rekordi

Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel põhjustasid erakordsed lumeolud detsembris ühtekokku üle 4400 liiklusõnnetuse, millega detsember lõi ühes kuus toimunud liiklusõnnetuste rekordi.

Kui detsembris 2009 juhtus liikluskindlustuse registri andmetel 2740 kindlustusjuhtumit, siis eelmise aasta viimasel kuul oli kindlustusjuhtumeid üle 61% rohkem ehk enam kui 4400. Seni hoidis kõige õnnetusterohkema kuu rekordit mullu veebruar, mil registreeriti 3819 kindlustusjuhtumit. Aasta viimasel kuul on liiklusõnnetuste hulk jäänud tavaliselt 1500 ja 3200 vahele.

Liikluskindlustuse fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul juhtus kõige rohkem liiklusõnnetusi torm Monika ajal, vahetult jõulude eel ning pühadevahelisel ajal, mil õnnetusi oli päevade lõikes 75-100% keskmisest enam. Pühade ajal oli õnnetusi seevastu tavapärasest vähem.

"Ilmselt jäeti vabadel päevadel halbade ilmaolude korral sõidud tegemata ning liiklus oli seetõttu hõredam," põhjendas ta väiksemat õnnetuste hulka pühade ajal. "Suur liiklusõnnetuste arv pühadevahelisel ajal on aga üllatav, kuna koolivaheaja ning jõulupuhkuste tõttu peaks olema liiklejaid tavapärasest vähem. Tõenäoliselt peitub põhjus väga keerukates ilmaoludes, millega lumekoristus ei suutnud piisavalt hästi sammu pidada," lisas Ernits.

LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi kinnitusel oli detsembris erakordselt palju teeandmiskohustuse eiramise tõttu juhtunud liiklusõnnetusi. "Kui tavapäraselt jääb nende õnnetuste osakaal 14-15% juurde, siis vahetult enne jõule ja pühadeperioodil oli see 20%," rääkis ta.

"Üks olulisi põhjuseid on siin kindlasti ristmikel nähtavust varjavad lumehanged ja libedus. Kui ristuval teel lähenev sõiduk lõpuks paistma hakkab, siis ei suudeta libeda tee tõttu autot enam peatada. Seetõttu peaks autojuhid enne piiratud nähtavusega ristmikele jõudmist alati kiirust vähendama ning tegema seda kindlasti ka väiksematel tänavatel peateel sõites. Kuigi teeandmise kohustust eiranud juht jääb üldjuhul liiklusõnnetuses süüdi, on ettevaatlik liiklemine lihtsaim viis ennast õnnetusega kaasnevatest sekeldustest säästa," rääkis Ernits.

LKF juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul ei saa hoolimata halvenenud lumeoludest tagajärgedes siiski vaid halba ilma ja juhte süüdistada. "Ka teeomanikul lasub kohustus teid korras hoida ja ohtlikke kohti vastavalt tähistada. Näiteks linnaliikluses esineb väga palju kohti, kus kaherealine tee ilma igasuguse tähistuseta ja ootamatult üherealiseks muutub. Seetõttu oleme ka ise üha enam arutamas küsimust, kas ja millist vastutust kannab tee omanik liikluskahjude puhul, kus õnnetuse toimumise üks põhjus oli hooldamata ja asjakohaselt märgistamata tee," lisas ta.

Liikluskindlustuse raames hüvitatakse kõikidele kannatanutele tekitatud kahjud, kuid samas on LKFi hinnangul hulk liiklusõnnetusi vähemalt osaliselt tingitud teede ebapiisavast hooldamisest. Ekstreemsetel tormipäevadel ei saa nõuda, et kõik teed vastaksid kehtestatud nõuetele, kuid kui teed on nädalaid valesti hooldatud või suisa hooldamata, siis on tee valdaja ilmselgelt enda kohustused täitmata jätnud. Kui jääpurikate tekitatud kahju nõutakse üldjuhul välja hoone omanikult, siis sarnaselt peaks teehooldusnõuete ilmse rikkumise korral vastutama tee valdaja.

LKF on liikluskindlustuse seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud.

Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.044039
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0868953
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613403
Filipiinide peeso PHP 59,50 0.0756913
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0792558
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0760771
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538503
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1238154
India ruupia INR 81,01 0.1533041
Indoneesia ruupia IDR 16118,30 0.1953767
Islandi kroon ISK 138,33 -0.0433557
Jaapani jeen JPY 124,12 -0.1608752
Kanada dollar CAD 1,51 0.0264831
LAV rand ZAR 15,58 -0.1090135
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,53 0.1034313
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.1003866
Mehhiko peeso MXN 21,50 -0.1082437
Norra kroon NOK 9,73 -0.0102762
Poola slott PLN 4,28 -0.0467039
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.0965317
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0469363
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0129517
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0620402
Taani kroon DKK 7,46 -0.0589236
Tai baht THB 36,01 -0.3713347
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0469906
Türgi liir TRY 6,08 0.097089
Ukraina grivna UAH 31,95 -0.0878768
Ungari forint HUF 321,27 -0.0217838
USA dollar USD 1,14 -0.0877424
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.1486768
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0734574
Vene rubla RUB 75,51 -0.0283331

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019