Autor: Indrek Kald • 16. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air: ootamatu edu pöördus meie vastu

Estonian Airi jaoks oli kampaania ühest küljest ootamatult edukas, teisest küljest pöördus ootamatu edu meie vastu, kommenteeris Estonian Airi Eesti turu turundusjuht Katrin Talvak veebilehel cherry.ee toimunud sooduspakkumist.

Tema sõnul ei arvestanud lennufirma kampaania ettevalmistuse protsessis nii suure tarbijate huviga. "Analüüsisime cherry.ee keskkonnas eelnevalt toimunud kampaaniad ning lähtuvalt eelnevate sarnaste kampaaniate statistikast valmistusime müüma ligikaudu 2500 toodet," märkis Talvak. Ettenägematu edu puhuks olime valmis ka mõningaseks varuks, lisas ta.

Talvaku ütlusel osutus müügi tempo ning huvi pakkumise vastu kõikidest prognoosidest mitmeid kordi suuremaks. "Olime tööpäeva lõpuks olukorras, kus kampaaniaks ettevalmistatud "tooted" ja varu sai läbi müüdud enne, kui kampaania pidanuks lõppema. Olime sunnitud kampaania peatama," rääkis ta.

Otsus põhjustas aga pahameele klientide hulgas, kellel vautšerit lunastada ei õnnestunud. "Tänaseks oleme kokku kogunud kõikide nende klientide andmed ning pöördume nende poole personaalselt," sõnas Talvak.

Tema sõnul olnuks kampaania võimalike tulemuste hindamiseks vajalik põhjalikum analüüs ning stsenaariumite läbi mängimine. Edaspidi tasuks reguleerida kampanaaniat ka piirangutega, et vältida pakkumiste spekulatiivset kokkuostmist ning sellega kaasnevat müügitempo ebamõistlikku kasvukiirust, lisas Talvak. Samuti tuluks määrata müüdavate toodete maksimaalne arv kohe kampaania alguses ning seda ka avalikult kommunikeerida, sõnas Estonian Airi Eesti turu turundusjuht.

Estonian Air müüs üleeile cherry.ee kaudu tuhandekrooniseid kinkekaarte hinnaga 600 krooni tükk. Eelnevalt allkirjastatud leping välistas vautšerite arvu piiramise kampaania käigus, kuid kella 18 ajal õhtul müük peatati. Kokku jõuti selleks ajaks osta 6524 sooduskaarti 3,9 miljoni krooni eest.

Loe diskussiooni Estonian Airi kampaania teemal turundusveebist Best Marketing.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077